تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و احتمال رفتن افغانستان بسوی جنگ داخلی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایندگان مجلس افغانستان هشدار دادند که تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خطر جدی برای امنیت این کشور است و احتمال رفتن بسوی جنگ داخلی را افزایش می دهد.

تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و احتمال رفتن افغانستان بسوی جنگ داخلی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بعضی از نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که اگر انتخابات آینده بدرستی مدیریت و برگزار نگردد، احتمال رفتن این کشور بسوی جنگ های داخلی وجود دارد.

عارف رحمانی عضو مجلس افغانستان به جمهور گفت که یکی از تهدیدهای بسیار مهم امنیتی، برگزاری غیرشفاف و خلاف قانون انتخابات ریاست جمهوری این کشور است زیرا هرگونه تقلب در انتخابات، بحران امنیتی و جنگ داخلی در افغانستان دامن خواهد زد.

وی اضافه نمود: در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری نتیجه انتخابات افغانستان را نپذیرند، شورش های گسترده در کشور بوجود خواهد آمد و اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

غلام حسین ناصری دیگر نماینده مجلس نیز گفت که ریختن آرای تقلبی در صندوق های رای، سبب هرج و مرج در افغانستان می گردد بنابراین باید کمیسیون انتخابات زمینه شفافیت در این روند ملی را فراهم کند.

وی مسدود ماندن 431 مرکز اخذ رای را مشکوک دانست و گفت که به احتمال بسیار از این مراکز برای تقلب در انتخابات استفاده خواهد شد.

نماینده مجلس افغانستان اظهارداشت که اگر صندوق های رای در این مراکز ظاهرا مسدود شده از آرای تقلبی پر گردد، کسی نتیجه انتخابات را نمی پذیرد.

ناصری گفت که نهادهای امنیتی گفته اند که امنیت این مراکز تامین نمی شوند در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان تدارکات انتخاباتی درنظر گرفته است.

با این حال، بعضی نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان نیز گفته اند که کمیسیون انتخابات این کشور تا هنوز امکانات جلوگیری از تکرار آرا توسط دستگاه های بیومتریک را رفع نکرده است و این مشکل نیز زمینه تقلب را فراهم خواهد نمود.

افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 نیز شاهد بحران بود و با پادرمیانی جان کری وزیرخارجه وقت آمریکا، حکومت وحدت ملی بین اشرف غنی و عبدالله تشکیل شد که به گفته بسیاری در قانون اساسی این کشور جایی ندارد.

.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13784

به "تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و احتمال رفتن افغانستان بسوی جنگ داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و احتمال رفتن افغانستان بسوی جنگ داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید