تلفن همراه جدید هواوی؛ با یا بدون سرویس های گوگل؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت چینی هواوی میخواهد نسل جدیدی از تلفن های همراه خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که تحریم های آمریکا علیه این شرکت ابهاماتی را درباره کارایی این تلفن های همراه بوجود آورده است.

تلفن همراه جدید هواوی؛ با یا بدون سرویس های گوگل؟

شرکت چینی هواوی میخواهد نسل جدیدی از تلفن های همراه خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که تحریم های آمریکا علیه این شرکت ابهاماتی را درباره کارایی این تلفن های همراه بوجود آورده است.

بنابر گزارش ها، هواوی دومین فراوریکننده بزرگ تلفن همراه در دنیا میخواهد تا در روز 18 سپتامبر در کنفرانسی در مونیخ از مدل تازه گوشی خود به نام مت 30 (Mate 30) در اروپا پردهبرداری کند. مقامات این شرکت گفتهاند حتی اگر قادر نباشند سیستم عامل اندروید و دیگر اپلیکیشن های گوگل نظیر سرویس نقشه آن را روی گوشی همراه جدید خود داشته باشند، مصمم هستند که فراوری رسمی تلفن همراه خود را کلید بزنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه مه گذشته به دلیل آنچه فعالیت های اخلالگرانه هواوی در مسائل امنیت ملی آمریکا می خواند، نام این شرکت چینی را در لیست سیاه ایالات متحده قرار داد.

تلفن همراه میت30 که برای کار با شبکه فوق پرسرعت موبایلی با نام 5G ساخته شده است، اولین تلفن همراه هوشمند بزرگی است که این شرکت پس از تیره شدن روابط با آمریکا میخواهد آن را به بازار عرضه کند.

یک سخنگوی گوگل به خبرگزاری رویترز گفت به دلیل ممنوعیت های فروش به هواوی، گوشی جدید نمی تواند با اپلیکیشن های تحت لیسانس گوگل فروخته گردد. او افزود تعلیق موقتی که دولت آمریکا هفته گذشته حکم به آن داد، شامل محصولات جدیدی همچون میت30 نمی گردد.

شرکت های آمریکایی می توانند از دولت بخواهند برای بعضی محصولات استثنا قائل گردد. با این حال گوگل تا کنون اعلام ننموده است که برای ارائه خدماتش به هواوی چنین درخواستی را نموده است یا نه، هرچند مقامات این شرکت گفته اند تمایل دارند به ارائه خدمات به هواوی ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که وزارت تجارت آمریکا بیش از 130 درخواست معافی از ممنوعیت برای ارائه اقلام آمریکایی به هواوی دریافت نموده است، این در حالی است که این وزارتخانه با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت ننموده است.

یک سخنگوی شرکت هواوی گفت اگر آمریکا به آنان اجازه دهد، به استفاده از سیستم عامل اندروید ادامه خواهند داد. در غیر اینصورت سیستم عامل خود را توسعه خواهند بخشید. سیستم عاملی که گمان می رود نسخه ای متن باز از اندروید باشد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12531

به "تلفن همراه جدید هواوی؛ با یا بدون سرویس های گوگل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن همراه جدید هواوی؛ با یا بدون سرویس های گوگل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید