تماشای معماری گوتیک در کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کلیسای جامع قلب مقدس در گوانجو

گوانجو یکی از شهرهای دیدنی و البته شلوغ چین است که مانند هر جای دیگری در این کشور، جذابیت های خود را دارد و چه برای آشنایی با فرهنگ مردم چین و چه برای آشنا شدن با فضاهای سنتی و مدرن بخواهید آن را انتخاب کنید، مناسب است. یکی از بهترین دیدنی های گوانجو، کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو است که در این جا قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا یکی از بایدهای دیدنی در سفر به گوانجو است. با خبرنگاران همراه باشید:

تماشای معماری گوتیک در کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو!

با تور گوانجو یه جذابترین شهر تجاری چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چین که در یکجا جمع شده.

کلیسای جامع قلب مقدس در کوانگجو که به آن کلیسای جامع قلب مقدس مسیح هم گفته می گردد، به عنوان نتردام شرق هم شناخته می گردد. این کلیسا در جاده یید Yide و در میدان هاییژو در مرکز شهر واقع شده است و کلیسایی به قدمت 130 سال است که بسیاری از مردم گوانجو آن را به عنوان آرامش بخش ترین نقطه شهر در خیل شلوغی ها و هیاهوهای گوانجو می دانند.

این کلیسا توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است و در طی 25 سال توسط یک هنرمند چینی تکمیل شده است در واقع ساخت آن از سال 1863 تا 1888 طول کشیده است. این کلیسا وسعتی برابر 2754 متر مربع دارد. تمام دیوارها و ستون های این کلیسا از گرانیت شاخته شده است و به دلیل نمای محکم و پابرجایی که دارد، به آن لقب خانه سنگی را داده اند و بومی های گوانجو به آن شی شی می گویند. در واقع این کلیسا، بزرگ ترین سازه کاتولیکی در جنوب شرقی آسیا و یکی از چهار کلیسای گرانیتی کاتولیک جهان است.

معماری کلیسای جامع قلب مقدس در گوانجو

این کلیسا به سبک رومیان ساخته شده است و دو مناره نوک تیز و نیمه مرتفع آن در همان نگاه اول کلیسای نتردام فرانسه را یاد آور می گردد. گفته می گردد که ساخت این کلیسا در آن دوران به دستور ناپلئون سوم بوده است. کلیسای جامع قلب مقدس در گوانجو ارتفاعی 27 متری دارد و دارای 2 تالار با چندین عبادتگاه کوچک است و به سبک گوتیک ساخته شده است.

نمای این کلیسا از بیرون بسیار پادشاه وار به نظر می رسد و اینکه تاثیر غرب چقدر روی ساخت و خلق آن تاثیر داشته است، کاملا مشهود است. 2 برج در 2 طرف کلیسا ساخته شده است که ارتفاع آن ها به 58.5 متر می رسد. برج غربی در واقع نقش ساعت کلیسا را دارد و به عبارت دیگر برج شرقی نقش ناقوس کلیسا را دارد و به طور کلی 5 زنگ بزرگ در آن وجود دارد که از این کلیسا آویخته شده اند اما امروزه فقط 4 تا از آنها باقی مانده است چون یکی از آنها به کلیسای دیگری در Guangxi وقف شده است.

چطور به کلیسای جامع قلب مقدس برویم؟

بعد از رسیدن به شهر گوانجو می توانید به وسیله مترو بسیار راحت به این کلیسا بروید، کافیست سوار خط 2 مترو شوید، بعد از آن باید در ایستگاه Haizhu پیاده شوید، خروجی B2 را که بیرون بیایید بعد از 5-10 دقیقه پیاده روی به این کلیسا می رسید. برای وورد به این کلیسا حتما باید لباس مناسب داشته باشید، در این صورت می توانید حتی در مراسم هایی که در آن برگزار می گردد هم شرکت کنید.

حضور و بازدید از این کلیسا کاملا رایگان است و بهترین زمان بازدید از آن 8 صبح تا 5 بعدازظهر است که تعداد بازدید کننده ها کمتر است و کلیسا خلوت تر است و می توانید با خیال راحت همه جای آن را بگردید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13166

به "تماشای معماری گوتیک در کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای معماری گوتیک در کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید