توییتر پایان API رایگان خود را از دسترس خارج کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اکنون توسعه دهندگان برای استفاده از API توییتر باید هزینه مربوط به آن را پرداخت نمایند که اندازه آن اخیراً اعلام شده بود.

توییتر پایان API رایگان خود را از دسترس خارج کرد

به گزارش دیجیاتو، توییتر ظاهراً سرانجام سطح رایگان API خود را با یک سطح پایه پولی جایگزین نموده و این تغییر تأثیر بسیار زیادی بر زیست بوم توییتر گذاشته است. ابتدا قرار بود این تغییر در 9 فوریه (20 بهمن) اعمال گردد، اما برنامه های توییتر برای آن دوبار به تعویق افتاد. بات های محبوب توییتر مانند Thread Reader از سطح رایگان این API استفاده می کردند، اما اکنون توسعه دهندگان آن مجبور به پرداخت هزینه تازه هستند یا باید بات خود را به طور کامل متوقف نمایند.

اخیراً توییتر فهرست قیمت تازهی برای API خود منتشر نموده بود که شامل سه حالت رایگان، پایه و سازمانی می شوند و نسخه پایه آن با هزینه ماهانه 100 دلار فعال خواهد شد. طرح رایگان تنها دسترسی نوشتن به برنامه نویسان را ارائه می نماید تا بتوانند تا سقف 1500 توییت در ماه را بدون پرداخت هزینه، منتشر نمایند و قیمت مشخصی برای طرح سازمانی ارائه نشده بود.

مسائل مربوط به تعطیلی API رایگان توییتر

طی چند روز گذشته، تعدادی از سازندگان برنامه و سایر سرویس ها گزارش نموده اند که API توییتر دیگر برای آن ها کار نمی نماید. طبق گزارش Mashable، به نظر می رسد این تغییر از صبح روز سه شنبه شروع شده است و بسیاری از توسعه دهندگان همچنان در کوشش هستند تا متوجه چه اتفاقی افتاده، زیرا به نظر می رسد که توییتر بیشتر توسعه دهندگان را در خصوص این تغییر مطلع ننموده است.

توییتر در حالی API رایگان توییتر را کنار گذاشته که این شرکت در دی ماه گذشته با تغییر ناگهانی قوانین خود، رسماً به کار کلاینت های شخص ثالث سرانجام داد. اما کلاینت های شخص ثالث تنهای بخش کوچکی از توسعه دهندگان، محققان، سازندگان بات ها و حساب های دیگری بوده اند که از API های توییتر استفاده می کردند.

به عنوان مثال، وردپرس چند روز قبل اعلام نموده بود که دیگر نمی تواند به API توییتر دسترسی داشته باشد و این امر باعث شده تا وب سایت های ساخته شده به وسیله این سرویس، دیگر قادر به اشتراک گذاری اتوماتیک پست ها در توییتر نباشند. البته طبق بیانیه وردپرس، این مشکل از آن موقع تا به امروز رفع شده است.

به همین ترتیب، Echobox، سرویسی که به ناشران اجازه می دهد محتوای خود را در تو ییتر به اشتراک بگذارند نیز روز چهارشنبه اظهار داشت که ارتباط آن با API تو ییتر بدون هیچ هشداری قطع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 87713

به "توییتر پایان API رایگان خود را از دسترس خارج کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "توییتر پایان API رایگان خود را از دسترس خارج کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر پایان API رایگان خود را از دسترس خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید