تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا یک ضرورت است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هر گونه اقدامی در معبد آناهیتا نیازمند طرح جامع مطالعاتی است.

تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا یک ضرورت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی این استان امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت98 در حاشیه بازدید از معبد آناهیتا که علمداری مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمانشاه را هم حضور داشت، اظهار کرد: باید مطالعات و پژوهش های بیشتر معبد آناهیتا مورد توجه قرار گیرد و باید کوشش کنیم مسافران ورودی به شهرستان کنگاور نگاه خوشایندی به ادامه سفر در این استان داشته باشند.

او ادامه داد: از آنجایی که سال جاری ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور از محوطه معبد آناهیتا بازدید کردند، به دنبال انجام مطالعات یک طرح هدفمند و کامل برای ساماندهی این معبد هستیم.

وی تاکید نمود: از آنجایی که معبد آناهیتا تاکنون طرح خاصی برای اجرای ساماندهی نداشته، بنابراین بدون داشتن طرح مطالعاتی نمی توان دست به هیچ گونه اقدام جامعی در این اثر تاریخی ارزشمند زد.

قادری به انتصاب گراوند مدیر جدید پایگاه معبد آناهیتا اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به اهمیت مطالعات و تکمیل پژوهش های معبد آناهیتا گروند که فردی توانمند در حوزه باستان شناسی است را به عنوان سرپرست جدید معبد آناهیتا منصوب کردیم که مطالعات باستان شناسی معبد آناهیتا را به اتمام برساند.

در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 250 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی تاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نیز با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.

در سال 97، 2 میلیون و 761 هزار و 564 نفر گردشگر از مراکز تاریخی فرهنگی و توریستی به استان کرمانشاه سفر کردند بازدید کردند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7099

به "تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید