تکواندو انتخابی گرنداسلم 2019، مومن زاده و اساسه به مدال نرسیدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مهلا مومن زاده و کوثر اساسه دو ملی پوش تیم ملی تکواندو کشورمان در تورنمنت انتخابی گرنداسلم بودند که پیروز به کسب مدال نشدند.

تکواندو انتخابی گرنداسلم 2019، مومن زاده و اساسه به مدال نرسیدند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات انتخابی گرنداِسلم، از امروز (جمعه - 10 آبان ماه) در 4 وزن المپیکی مردان و زنان در ووشی چین آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

تیم ملی تکواندو زنان کشورمان به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 - توکیو با ترکیب مهلا مومن زاده (49- کیلوگرم)، کوثر اساسه (وزن 57- کیلوگرم)، کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد (وزن 67- کیلوگرم) و ملیکا میرحسینی (وزن 67+ کیلوگرم) در این رویداد حضور پیدا کرده است.

امروز (جمعه - 10 آبان ماه) و در روز نخست، مبارزات اوزان 49- و 57- کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان پیگیری شد، مهلا مومن زاده و کوثر اساسه کنندگان ایران بودند که از کسب مدال بازماندند.

کوثر اساسه در وزن 57- کیلوگرم در نخستین گام به مصاف شوتین هان کننده چین رفت و 2 بر صفر به برتری رسید، در ادامه ژیائوجینگ وی دیگر کننده میزبان که 3 مدال طلا، یک نقره و 5 برنز در کارنامه دارد، را 2 بر صفر از پیش برو برداشت.

کننده کشورمان در ادامه با چاروس کایوموا ازبکستانی مبارزه کرد که با توجه به ضربه خطا حریف، کوثر برنده اعلام شد. با وجود اینکه رئیس کمیته پزشکی، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی و ناظرفنی بعد از دیدار کوثر با کننده ازبکستان اجازه مبارزه بعدی را برای او صادر کرده بودند اما بعد از فراخوان وی به منظور پیکار با لیجون ژو کننده میزبان از حضور او بر شیاپ چانگ ممانعت شد.

مهلا مومن زاده دیگر کننده تکواندو ایران در این وزن نیز، ابتدا اومایما البوتچی از مراکش دارنده مدال طلا قهرمانی آفریقا 2018 و نقره بازیهای قهرمانی آفریقا را 2 بر صفر شکست داد اما در مبارزه با ماریجا استتیس تکواندوکار با سابقه کرواسی (دارنده برنز قهرمانی اروپا 2018 و مدال های تورنمنت مختلف) نتیجه را 2 بر صفر واگذار کرد.

نتایج کسب شده مربوط به تعداد راندهایی است که تکواندوکار در آن به برتری رسیده است. (در این رقابت ها، اختلاف 20 امتیازی و 5 اخطار در هر راند، برنده آن راند را مشخص می کند. بعد از هر راند امتیازات و اخطارها صفر می شود اما در نهایت تمامی اخطارها محاسبه خواهد شد تا در صورت تساوی برنده را مشخص کند.

مهرو کمرانی سرمربیگری و ریحانه فولادی مربیگری تیم را برعهده دارند.

این رقابت ها G2 است و به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد اما تنها نفرات اول تا سوم جواز حضور در مسابقات گرنداِسلم را کسب می کنند.

همچنین تینا مدانلو و بیتا صنعتی در وزن 57- کیلوگرم به عنوان کنندگان ایران به صورت شخصی در این رویداد حضور پیدا کرده بودند که از کسب مدال بازماندند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16882

به "تکواندو انتخابی گرنداسلم 2019، مومن زاده و اساسه به مدال نرسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو انتخابی گرنداسلم 2019، مومن زاده و اساسه به مدال نرسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید