ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از الویت های استان زنجان در حوزه صنایع دستی و گردشگری، کوشش برای ثبت جهانی این استان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی است.

ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی

الناز خدایی فرد سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، یکی از اولویت های این اداره کل را ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی بیان نمود.

الناز خدایی فرد با اشاره به اینکه هفته گذشته سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی را در زنجان پشت سر گذاشتیم، اضافه نمود:

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در جوار جشنواره ملی آش ایرانی با حضور 130 غرفه صنایع دستی از 31 استان و منطقه آزاد تجاری قشم همچون ادوار گذشته برگزار گردید.

ایشان با اشاره به اینکه همه استان ها با رشته های شاخص خود در این نمایشگاه حضور پیدا نموده بودند، ادامه داد که بعد از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران این نمایشگاه دومین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی بوده و همواره پرمخاطب است و از طرف هنرمندان و صنعت گران و بازدیدکنندگان مورد اقبال قرار می گیرد.

یکی از کارهای سال جاری در نمایشگاه صنایع دستی به گفته سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان این بود که همه غرفه های صنایع دستی که از هر استان سه غرفه صنایع دستی حضور داشتند، حتما ملزم بودند که یکی از غرفه ها دارای بسته بندی باشد تا به اهدافی که در حوزه بسته بندی صنایع دستی مشخص نموده ایم، برسیم و خوشبختانه نیمی از غرفه داران، محصولات خود را با بسته بندی ارائه می کردند که این مهم می تواند یک گام موثر در راستای ارائه اثار شاخص تر در این زمینه باشیم.

خدایی فرد بعلاوه با اشاره به اینکه به عنوان شهر ملی ملیله زنجان ثبت و در مراسم اختتامیه به شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی استان لوح آن اهدا شد، بیان نمود:

ما ملیله را به عنوان مبدا جغرافیایی صنایع دستی ثبت کردیم. درواقع ملیله برای همواره برای زنجان خواهد بود و برای ثبت جهانی این موضوع نیز خوشبختانه پیش داوری صورت گرفته است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان،یکی از اولویت های این اداره کل را ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلز بیان نمود و خاطرنشان شد:

با توجه به کاربردی بودن صنایع دستی استان زنجان و مهم بودن آن به عنوان یک اصل باید برای این امر یک پرونده ثبتی به عنوان شهر صنایع دستی فلزی تهیه کنیم که امیدواریم بتوانیم این امر را نیز محقق کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 72795

به "ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر صنایع دستی فلزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید