جام ملت های آسیا؛ تورنمنتی یک میلیارد دلاری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن قدردانی از میزبان رقابت های جام ملت ها، برگزاری این مسابقات را گام تأثیرگذاری در جهت توسعه فوتبال آسیا ارزیابی کرد.

جام ملت های آسیا؛ تورنمنتی یک میلیارد دلاری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داتو ویندسور جان درباره این مسابقات گفت: در طول این 28 روز باید بگویم که امارات عملکرد بسیار خوبی داشت و شاهد رضایت شرکت کنندگان از شرایط میزبانی بودیم. رقابت ها در سطح بسیار خوبی برگزار گردید. شاهد افزایش کمی تعداد تیم ها و همچنین پیشرفت کیفی مسابقات بودیم. همچنین به دلیل برگزاری مسابقات به شکل جدید تا آخرین روز همه تیم ها برای صعود امید داشتند و این اتفاق جذابیت رقابت ها را افزایش داد. یکی از دلایل بالا رفتن تعداد میانگین گل ها نیز همین اتفاق بود.

ویندسور جان ادامه داد: رقابت متفاوت و انگیزه های تازه ای بین تیم ها شکل گرفت که این جام را در یادها ماندگار کرد. بسیاری از تیم ها برای اولین بار حضور در این تورنمنت را تجربه می کردند و با این وجود نمایشی چشم نواز داشتند. همچنین از نظر درآمدزایی طبیعتاً با توجه به افزایش تعداد مسابقات و تیم ها شاهد تحول چشمگیری در این دوره بودیم و میزان درآمد کشور میزبان هم بیشتر از دوره های قبل برآورد می گردد. مجموع گردش اقتصادی جام ملت های آسیا در این دوره با توجه به کلیه مشاغلی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با آن در ارتباط بوده اند و حتی مدتی بعد از جام ملت ها به شکل مرتبط ادامه خواهند داشت به عددی بالاتر از یک میلیارد دلار می رسد که نشان دهنده توسعه یافتگی و پیشرفت چشمگیر فوتبال آسیاست.

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت: از نظر ما این تورنمنت پیروزی برای فوتبال آسیا، کنفدراسیون و همین طور کشور میزبان بود. افزایش تعداد تیم ها یک تجربه کاملاً پیروز به شمار می رود و آمارهای رسیده به دست ما کاملاً رضایت بخش به نظر می رسد. در دوره های بعد می توانیم از این تجارب به خوبی استفاده کنیم تا شاهد برطرف تمامی نقاط ضعف خصوصا در بخش بلیت فروشی باشیم.

ویندسور جان در سرانجام گفت: جهت توسعه فوتبال آسیا در این تورنمنت هموار شد و ما کار بزرگی در پیش داریم. در حدود 27 کشور آسیایی پیشرفت فوتبال به میزان قابل قبول و مطابق با استانداردهای مورد نظر ما نبوده اما در این تورنمنت شاهد افزایش مشارکت کشورها و حضور پیروز تیم هایی مثل ویتنام، هند، قرقیزستان و ترکمنستان بودیم که شایستگی های خودشان را نشان دادند. گام بعدی کوشش در جهت توسعه و پیشرفت یکسان تمامی کشورها و کاهش فاصله هاست که موجب ارتقای کیفیت فوتبال آسیا خواهد شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4263

به "جام ملت های آسیا؛ تورنمنتی یک میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام ملت های آسیا؛ تورنمنتی یک میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید