جذب سرمایه گذار به تحقق بودجه شهرداری گرگان یاری می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورا و شهردار و مدیران شهرداری برگزار گردید.

جذب سرمایه گذار به تحقق بودجه شهرداری گرگان یاری می نماید

بعد از قرائت دستور کار جلسه توسط علی اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، مسئول امور مالی و مسئول درآمد شهرداری گرگان از عملکرد 6 ماهه شهرداری گزارشی ارائه کردند.

مهدی باقری، مسئول درآمد شهرداری گرگان گفت: در پنج ماه اول سال 48 میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این مبلغ در سال گذشته 47 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

باقری توضیح داد: درآمد 6 ماهه شهرداری 58 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که این رقم 23 درصد بودجه سالانه بوده و نسبت به بودجه 6 ماهه 50 درصد است.

وی بیان نمود: البته این درآمد 6 ماهه نسبت به سال گذشته، هشت درصد کاهش داشته است زیرا در سال گذشته هشت میلیارد تومان اسناد اوراق قرضه داشتیم که در شهریورماه ثبت شد که سال جاری آن را به ما نداده اند.

طلب 27 میلیارد تومانی از دستگاه های اجرایی

مسئول درآمد شهرداری گرگان با بیان این که 27 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلب داریم، گفت: بیشترین درآمد شهرداری ناشی از عوارض عمومی است که 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این رقم 36 میلیارد تومان است.

وی بیان نمود: درآمد ناشی از عوارض اختصاصی هفت میلیارد تومان پیش بینی گردیده بود که سه میلیارد آن تاکنون محقق گردیده است.

باقری توضیح داد: بهای خدمات و درآمد مؤسسات انتفاعی نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است. این رقم در بودجه سالانه 20 میلیارد تومان بوده و وصولی ما در 6 ماهه پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی بیان نمود: درآمد حاصل از وجوه اموال شهرداری در سال هفت میلیارد و 500 میلیون تومان بود که پیش بینی 6 ماهه ما سه میلیارد بود که تاکنون سه میلیارد و 200 میلیون تومان وصول گردیده است.

تفکیک کدهای وصولی درآمد 6 ماهه

مسئول درآمد شهرداری گرگان تفکیک کدهای وصولی درآمد 6 ماهه اول سال شهرداری را چنین بیان کرد: 44 درصد عوارض و بهای خدمات ساختمانی، هشت درصد سایر عوارض، یک درصد عوارض وصولی متمرکز تبصره دو ماده 39، سه درصد مال الاجاره ساختمان ها، هفت درصد فروش اموال غیر منقول و 12 درصد جرائم کمیسیون ماده 100 در 6 ماهه اول سال وصول گردیده است.

وی همچنین به درآمد مناطق سه گانه شهر اشاره نمود و گفت: در سال 97 پیش بینی درآمد شهرداری منطقه یک حدود 18 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که از این رقم 18 میلیارد و 400 میلیون تومان وصول گردیده که این رقم 97 درصد درآمد پیش بینی گردیده است.

باقری بیان نمود: پیش بینی درآمد منطقه دو در سال 97، مبلغ 11 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که هفت میلیارد و 900 میلیون تومان معادل هفت درصد پیش بینی را وصول نموده است.

وی اضافه کرد: درآمد منطقه سه، 9 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی گردیده بود که 9 میلیارد و 700 میلیون تومان وصول گردیده و 101 درصد پیش بینی محقق گردیده است.

جذب سرمایه گذار به تحقق بودجه یاری می نماید

در ادامه ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص بودجه گفت: باید برای تحقق بودجه به دنبال جذب سرمایه گذار و استفاده از مشارکت های مردمی باشیم و جلساتی را در این زمینه اختصاص داده تا بتوانیم آنالیز های لازم را انجام دهیم.

در ادامه حمیدرضا آقاملائی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم گفت: بهتر است سرمایه گذاران بومی شناسایی گردیده و جلسه ای با آن ها بگذاریم و از این طریق بسته های سرمایه گذاری را برای آن ها فراهم نموده و از نظرات آن ها هم بهره مند شویم.

حاشیه سود مناسبی را برای پروژه ها در نظر گرفته ایم

محمد مرتضوی، دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: شرایط امروز برای سرمایه گذاران نامناسب است و باید از ثبات برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: ما اکنون در پروژه های خود حاشیه سود مناسبی را برای پروژه ها در نظر گرفته ایم و امیدواریم که سرمایه گذاران وارد این حوزه شوند.

مرتضوی تأکید کرد: اگر در فروش املاک و سرمایه گذار قدم های خوبی برداریم حتماً تحقق بودجه اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: ضمن در نظر دریافت تورم باید رقم قابل ملاحظه ای را فراتر از بودجه محقق کنیم زیرا قیمت املاکی که برای فروش در نظر گرفته ایم افزایش یافته است وگرنه در پروژه های عمرانی دچار مشکل خواهیم شد زیرا رقم اجرای پروژه ها هم افزایش خواهد داشت.

هزینه های جاری و عمرانی شهرداری

در ادامه حسین رضاییان، مسئول امور مالی شهرداری گرگان در خصوص هزینه های شهرداری شرح داد: در بودجه سال 97، اعتبارات جاری 108 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی 142 میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: از اعتبارات جاری 80 میلیارد تومان هزینه های شهری بوده که 25 میلیارد تومان هزینه عملکرد ما بوده است.

رضاییان گفت: 25 میلیارد تومان هم هزینه های اداری بوده که هشت میلیارد و 900 میلیون تومان ثبت هزینه های ما انجام گردیده است.

وی با بیان این که یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه های بخش نوسازی بوده، ادامه داد: هزینه عمرانی 142 میلیارد در بودجه بوده که عملکرد هزینه ما 23 میلیارد تومان بوده است.

رضاییان بیان نمود: از 250 میلیارد تومان بودجه که برای سال 97 پیش بینی گردیده 58 میلیارد تومان کسب درآمد گردیده و حدود 56 میلیارد تومان ثبت هزینه داشته ایم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1474

به "جذب سرمایه گذار به تحقق بودجه شهرداری گرگان یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذار به تحقق بودجه شهرداری گرگان یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید