جزییات تازه ای از اقدامات هواوی برای روزهای بدون گوگل: سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن آماده هواوی برای جایگزینی با اندروید و گوگل پلی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این روزها همه توجه صنعت موبایل معطوف ماجرا هواوی و گوگل است. گوگل به دستور دولت امریکا، پشتیبانی از اندروید روی گوشی های هواوی را متوقف نموده است و اجازه نصب و به روزرسانی نرم افزار از روی فروشگاه گوگل پلی را نمی دهد.

جزییات تازه ای از اقدامات هواوی برای روزهای بدون گوگل: سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن آماده هواوی برای جایگزینی با اندروید و گوگل پلی

اگرچه تحریم های دولت امریکا بر ضد هواوی برای مدت 90 روز به حالتتعلیق درآمده اند ولی هواوی هنوز مجوز همکاری با هیچ شرکت امریکایی را ندارد و هیچ برنامه تجاری میان او و شرکت های دیگر اجرا نمی گردد.

این سخن به معنای انتها همکاری شرکت هایی مانند فیسبوک، توییتر و مشابه این ها با هواوی هم هست. از سوی دیگر، تراشه سازهای مطرح بازار به تحریم های هواوی پیوسته و نمی خواهند چیپ ست به این شرکت بفروشند.

تمام این اخبار، روزهای سیاه و سختی را برای هواوی ترسیم می نمایند. مشتریان و کاربران گوشی های این شرکت هم نگران آینده هستند و اینکه اندروید گوشی شان به روزرسانی می گردد یا خیر؟ می توانند از روی گوگل پلی اپ های جدیدی را نصب یا به روزرسانی نمایند یا خیر و اینکه به سرویس های گوگل روی گوشی های هواوی دسترسی خواهند داشت یا وضعیت به گونه ای دیگر است.

اما حالا با گذشته چند روز از اعلام خبر تحریم هواوی توسط گوگل، اخباری از گوشه و کنار و توسط بعضی سایت ها منتشر می گردد که نشان می دهد هواوی آمادگی تشدید سیاست های قهری دولت ایالات متحده را داشته و برای چنین روزهایی برنامه ریزی نموده است.

هواوی طرح های بالقوه ای در دست دارد تا در صورت جدی شدن تحریم های شرکت های امریکایی، آن ها را اجرایی نمایند. در واقع، هواوی یک پلن بی دارد.

فروشگاهی جایگزین گوگل پلی

اولین خبر، مربوط به فروشگاه App Gallery است. به گزارش بلومبرگ، هواوی از سال 2018 به دنبال توسعه فروشگاه اختصاصی برای نرم افزارهای اندرویدی بوده است. هواوی با بسیاری از توسعه دهنده های دنیا برای ساخت اپ و عرضه در اپ گالری صحبت نموده و قراردادهایی منعقد شده است.

هواوی توسعه دهنده های اپلیکیشن را متقاعد نموده است که دروازه ورود آن ها به شرق و دسترسی به بیش از 50 میلیون کاربر اروپایی، توسعه اپ برای فروشگاه اختصاصی اپ گالری است. هواوی می خواهد با یک ابزار ساده، نرم افزارهایی که برای فروشگاه گوگل پلی نوشته شده اند را با اپ گالری سازگار، اصلاح و تنظیم کند.

از سوی دیگر، سایت پرتغالی Obsidian گزارش داده است هواوی در حال مذاکره با فروشگاه نرم افزاری پرتغالی Aptoide است تا آن را به عنوان پلتفرم توزیع نرم افزار خود معرفی کند. در حال حاضر، فروشگاه Aptoide بیش از 900 هزار برنامه کاربردی و بیش از 200 میلیون کاربر دارد.

شاید هواوی می خواهد تا راه اندازی و رونق کامل فروشگاه اختصاصی خودش، فروشگاه Aptoide را برای دانلود و به روزرسانی اپ های گوشی هایش معرفی کند. البته، همه این اطلاعات در حد خبرهایی منتشر شده از سوی سایت های مختلف هستند و صحت یا سقم آن ها معین نیست.

سیستم عاملی جایگزین اندروید

هواوی هم مانند سامسونگ و چندین شرکت دیگر، از سال ها پیش خطر انحصار اندروید را حس نموده و در پی سیستم عامل اختصاصی خودش بوده است.

سایت Weibo به نقل از مدیر اجرایی بخش کسب وکارهای هواوی خبر داده است که این شرکت در حال توسعه یک سیستم عامل موبایل جایگزین اندروید است. این سیستم عامل که هنوز نامش معین نیست؛ به طور کامل از نرم افزارهای اندروید پشتیبانی می نماید و فقط برنامه نویسان باید یک کامپایل مجدد روی اپ شان انجام دهند.

گفته می گردد این OS تا 60 درصد اپ ها را سریع تر از اندروید باز و اجرا می نماید و همانند اندروید برای دستگاه های موبایل، تبلت، تلویزیون، خودروها و پوشیدنی ها است.

هنوز معین نیست که سیستم عامل اختصاصی هواوی چه زمانی به طور رسمی عرضه می گردد. بعضی می گویند این سیستم عامل همزمان با گوشی پرچم دار هواوی میت 30 عرضه می گردد و بعضی اخبار دیگر از سال 2020 خبر می دهند.

به هر حال، آن چه که معین است؛ هواوی از مدت ها پیش به دنبال جایگزین هایی برای اندروید و گوگل پلی بوده و احتمال داده است تشدید تنش ها میان دولت چین و امریکا منجر به قطع همکاری این شرکت با گوگل و بعضی دیگر از برندهای امریکایی گردد.

هواوی تا پیش از این تحریم ها، داشت به سوی رتبه اول بزرگ ترین تولیدنماینده اسمارت فون در دنیا خیز برمی داشت و به یک شرکت عظیم و گسترده با قدرتی دست نیافتنی تبدیل می شد. هراس دولت امریکا هم از قدرت این شرکت در بازار موبایل و همین طور 5G است.

منبع

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15451

به "جزییات تازه ای از اقدامات هواوی برای روزهای بدون گوگل: سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن آماده هواوی برای جایگزینی با اندروید و گوگل پلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه ای از اقدامات هواوی برای روزهای بدون گوگل: سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن آماده هواوی برای جایگزینی با اندروید و گوگل پلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید