حالا نوبت لیکنز است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مربی بلژیکی حالا اولین چالش سخت روی نیمکت تراکتور را تجربه می نماید و باید تیمش را پیش از بازی های حساس هفته های پایانی جمع کند و به آرامش برساند.

حالا نوبت لیکنز است

حالا نوبت لیکنز است

آرمن ساروخانیان ، ژرژ لیکنز دی ماه سال گذشته به تبریز آمد و بعد از توشاک و تقوی سومین سرمربی است که این فصل روی نیمکت تراکتورسازی نشست. با وجود سابقه راهنمایی تیم ملی بلژیک، خاطره مهمی از او در ذهن هواداران فوتبال نبود و همه منتظر بودند تا ببینند انتخاب جدید زنوزی چه عملکردی خواهد داشت؟

او تراکتور را در آغاز نیم فصل دوم و رده چهارم جدول تحویل گرفت. تیم تبریزی در آن موقع با سپاهان صدرنشین پنج امتیاز اختلاف داشت و پدیده و پرسپولیس را هم بالاتر از خودش می دید.

لیکنز توانست نتایج خوبی بگیرد و تیمش را تا رده دوم جدول بالا بکشد. تراکتور پیش از شکست هفته گذشته در رشت بهترین عملکرد را در نیم فصل دوم داشت و حالا این عنوان را همراه پرسپولیس به طور مشترک در اختیار دارد (23 امتیاز از 10 بازی).

این اولین شکست لیکنز در تراکتورسازی بود و نه یک شکست عادی. این ناکامی تحت تاثیر اشتباهات فروزان نهاده شد که تا پیش از این توانسته بود رکورد کلین شیت در لیگ هجدهم را به نام خودش ثبت کند. شایعاتی که در فضای مجازی درباره این دروازه بان بوجود آمد، شرایط را سخت تر کرد و مالک باشگاه تسلیم این هجمه شد و تصمیم به اخراج او گرفت.

مربی بلژیکی حالا اولین چالش سخت روی نیمکت تراکتور را تجربه می نماید و باید تیمش را پیش از بازی های حساس هفته های پایانی جمع کند و به آرامش برساند. تراکتورسازی پیش از این شکست شرایط خیلی خوبی برای قهرمانی داشت و امیدوار بود با شکست پرسپولیس در تبریز صدر جدول را از این تیم بگیرد. تراکتور هنوز هم شانس قهرمانی دارد، هرچند کارش نسبت به قبل سخت تر شده.

تراکتور آدینه میزبان پیکان است و مهمترین وظیفه لیکنز در این بازی ترمیم روحیه بازیکنان خواهد بود. رقابت نباید فراموش کرد که از دست رفتن قهرمانی تنها سناریوی تلخ برای تراکتورسازی نیست و در صورت تداوم این بحران این تیم حتی ممکن است سهمیه را هم از دست بدهد.

لیکنز چه نموده؟

لیکنز در تبریز کوشش کرد کارش را در آرامش پیش ببرد و خبری از مصاحبه های جنجالی و خط و نشان کشیدن برای رقبا نبود. او روی تیمش تمرکز کرد و توانست برای تراکتور ترکیبی پیدا کند که تعادل خوبی در دفاع و حمله داشت. لیکنز روی این ترکیب اصرار داشت و غیبت در لیگ قهرمانان آسیا یاری کرد که او مجبور به تغییرات زیادی در این ترکیب نشود.

تراکتور با سیستم 1-3-2-4 انتخابی این مربی استحکام دفاعی خوبی داشت. برنامه مربی بلژیکی این بود که اول گل نخورد و برای گل زدن به حملات سریع، خلاقیت مهره های تهاجمی تیم و حتی اشتباهات حریف (بازی استقلال) دل ببندد. در تیم لیکنز دو هافبک دفاعی حضور دائمی مقابل خط دفاعی دارند و تیم معمولا با چهار بازیکن (دژاگه، شجاعی، سوگیتا و استوکس) در حملات شرکت می نماید. اسماعیلی فرد و حاجی صفی، دو مدافع کناری هرچند در حملات حضور موثری دارند، ولی همواره مراقبند که فضای پشت سرشان خالی نشود.

با همین فوتبال حسابگرانه بود که تراکتور در 9 بازی نیم فصل دوم توانست 8 بار دروازه اش را بسته نگه دارد و تنها گلی که دریافت کرد در بازی با نساجی روی اشتباه حاجی صفی بود.

بازی با سپیدرود اولین بار در دوران مربیگری لیکنز بود که تراکتور گل اول بازی را خورد تا این تیم با شرایط غیرمنتظره ای روبرو شد. هرچند شجاعی توانست خیلی زود گل تساوی را بزند، ولی ساختار دفاعی مستحکم تراکتور در این بازی به هم ریخته بود و مهاجمان سپیدرود توانستند بارها در موقعیت گل قرار بگیرند.

لیکنز چه می نماید؟

تمرینات تراکتور بعد از شکست در رشت یک روز تعطیل شد و آغاز تمرینات از روز یکشنبه با جلسه لیکنز آغاز شد. درباره این جلسه آمده: لیکنز از بازیکنان خواست این باخت و حواشی اش را فراموش و روی بازی های بعدی تمرکز نمایند. او معتقد است بازیکنان با اتحاد و همدلی می توانند به صدر جدول رده بندی لیگ برتر برسند. لیکنز پیش از این هم نگفته بود که به دنبال قهرمانی است و از بازیکنانش خواست در نهایت آرامش و بدون استرس کار خود را جلو ببرند تا در پنج مسابقه پایانی به موفقیت برسند.

بازسازی روحیه تیم اما کافی نیست و لیکنز تغییراتی را هم در ترکیب تیمش خواهد داشت. غیبت فروزان در این بازی قطعی است و اخباری درون دروازه می ایستد. این دروازه بان در شرایط مسابقه نیست و لیکنز باید امیدوار باشد که اشتباهی از او سر نزند.

دومین تغییر می تواند بازگشت سوگیتا به ترکیب اصلی باشد. هافبک ژاپنی مدتی مصدوم بود و ساسان انصاری به جای او در گوش چپ بازی می کرد. لیکنز در قلب دفاع به زوج سلیمی و طیبی اعتماد نموده، ولی مدافعان میانی این تیم بخصوص طیبی در رشت عملکرد خوبی نداشتند و شاید لیکنز در این بخش هم دست به تغییر بزند.

پیکان، حریف آدینه تراکتورسازی در وضعیتی بحرانی است و از پنج بازی قبلی تنها دو امتیاز گرفته. تیم فرکی سه بازی اخیرش را باخته و در این 270 دقیقه تنها یک بار توانسته گل بزند. بردن پیکان یاری می نماید تراکتورسازی موقعیتش در کورس قهرمانی را حفظ کند، ولی بعد از آن دو بازی سخت مقابل ذوب آهن و پرسپولیس در انتظار تیم تبریزی خواهد بود.

اگر شکست سه بر یک مقابل سپیدرود را کنار بگذاریم، لیکنز در 9 بازی قبلی عملکرد خوبی داشت و توانست استقلال، سپاهان و پدیده، سه تیم مدعی را در تبریز شکست دهد. مربی بلژیکی اما از این هفته شرایط متفاوتی در پیش دارد و در این پنج بازی باید از تجربه اش برای بازگرداندن تراکتور به راستا صعودی استفاده کند.

9

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6596

به "حالا نوبت لیکنز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالا نوبت لیکنز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید