حزب چپگرای ایتالیا هرگونه باج خواهی برلوسکونی را رد کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: رهبر حزب چپگرای ایتالیا تاکید نمود هیچ گونه باج خواهی از سوی حزب راستگرای ایتالیا به رهبری برلوسکونی را نخواهد پذیرفت.

حزب چپگرای ایتالیا هرگونه باج خواهی برلوسکونی را رد کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که سنای ایتالیا میخواهد طی روزهای آینده در مورد اخراج سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق این کشور و رهبر حزب آزادی خلق تصمیم گیری کند، اعضای این حزب که در دولت ایتالیا حضور دارند، تهدید به کناره گیری از سمت های خود نموده اند.

اعضای حزب راستگرای ایتالیا به رهبری برلوسکونی تهدید نموده اند که در صورت رای مثبت حزب دموکرات به اخراج برلوسکونی از سنا دولت را ترک خواهند کرد.

برلوسکونی به مفاسد مالی متعددی از جمله کلاهبرداری مالیاتی متهم شده و روابط بین دو حزب ائتلافی ایتالیا به شدت شکننده و بی ثبات شده است. خروج اعضای حزب برلوسکونی از دولت ائتلافی ایتالیا می تواند کوشش های انریکو لتا نخست وزیر را برای احیای رشد و رونق مالی با شکست منجر کند.

اعضای حزب آزادی خلق ایتالیا در نشست اخیر خود در شهر میلان اعلام کردند که برکناری و حذف برلوسکونی از سنا غیر قابل قبول و غیر قابل تصور است.

دبیر کل حزب دموکرات ایتالیا نیز تاکید نمود، این حزب هر گونه باج خواهی یا اولتیماتوم حزب برلوسکونی را نخواهد پذیرفت. برلوسکونی باید شرح دهد که چه عاملی منجر به صدور این حکم بر ضد وی شده و باید شرح دهد که چرا میخواهد در زمان بحرانی کنونی دولت ایتالیا را با فروپاشی روبرو کند.

وی هشدار داد، اگر دولت ایتالیا فرو بپاشد هزینه های اجتماعی زیادی بر اقتصاد و بازارهای مالی این کشور تحمیل خواهد شد.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است که با طولانی ترین رکود پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11193

به "حزب چپگرای ایتالیا هرگونه باج خواهی برلوسکونی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب چپگرای ایتالیا هرگونه باج خواهی برلوسکونی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید