حضور 40 عکاس در جشنواره ملی عکس خراسان جنوبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خراسان جنوبی حسن رمضانی صبح پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی عکس خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی علی رغم تمام پتانسیل ها و ظرفیت هایی که دارد اما متاسفانه آن طور که باید در سطح ملی معرفی نشده است.

حضور 40 عکاس در جشنواره ملی عکس خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه راه های استان خراسان جنوبی در گذشته یکی از راه های بزرگ اقتصادی بوده است، اضافه کرد: طبیعی است به دنبال ابزار و هنرهایی برای معرفی استان در سطح ملی باشیم و هنر عکاسی یکی از قدرتمندترین این ابزارها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره برای معرفی بیش از پیش ظرفیت ها و آثار تاریخی استان خراسان جنوبی است، گفت: یکی از دلایلی که آثار تاریخی در استان تا کنون دست نخورده باقی مانده این است که مردم به شدت به گذشته و سنت های خود متعهد هستند لذا باید به سبک زندگی مردم منطقه احترام گذاشته گردد.

وی با بیان اینکه از پنجم تا نوزدهم مهر ماه عکاسان می توانستند بر اساس فراخوان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند، عنوان نمود: سه نفر از داوران مشهور سطح ملی آثار 400 عکاس را آنالیز و از بین آن ها 40 نفر را انتخاب کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه عکاسان انتخاب شده از امروز تا 30 مهرماه در استان مستقر خواهند بود، بیان نمود: این عکاسان در چهار گروه و چهار حوزه از استان دسته بندی شده اند.

وی با بیان اینکه عکاسان باید از آثار تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی و گردشگری مناطق مختلف عکاسی و در خاتمه هر عکاس 35 عکس تحویل دبیرخانه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی دو اثر جهانی قنات بلده فردوس و مجموعه بیابانی لوت جوایز ویژه به خود را دارند، گفت: صنایع دستی نیز در چهار بخش کارگاه های فراوری صنایع دستی، ادوات و فراوریات شاخص صنایع دستی مد نظر هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1757

به "حضور 40 عکاس در جشنواره ملی عکس خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 40 عکاس در جشنواره ملی عکس خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید