خبرنگاران تکذیب شد: مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- برخی از شایعه پردازان در فضای مجازی با انتشار خبری کذب مدعی شدند که برخی گروه های خونی از ابتلا به کرونا مصون می مانند، خبری که با واکنش متخصصان خونی و عفونی روبرو شد و آن را نامعتبر دانستند.

خبرنگاران تکذیب شد: مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا

بیماری کرونا، ابعداد ناشناخته بسیاری دارد و با توجه به شرایط فعلی و اطلاعاتی که در اینباره منتشر می گردد، هنوز پژوهشگران به نتیجه قطعی در مورد اینکه کدام یک از گروه های خونی بیشتر به این بیماری دچار می شوند نرسیده اند. اما در این میان بعضی شبکه های اجتماعی با انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه بعضی گروه های خونی همچون (o+) در برابر بیماری کرونا مصون هستند، باعث تشویش اذهان عمومی شوند. این در حالی است که متخصصان با ارائه مستنداتی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و آن را غیرمستدل دانستند.

شایعه

مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا

پاسخ به شایعه

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا گفت: ما در همه گروه های خونی مبتلا به کرونا، بهبود یافته و متاسفانه فوتی داشتیم و نمی گردد درباره اینکه گروه های خونی خاصی به این بیماری مبتلا می شوند یا خبر ادعای قطعی کرد.

همچنین حمیدرضا نجاری فوق تخصص بیماری های عفونی و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نسبت به این ادعا اظهار کرد: این نظر که بعضی از گروه های خونی از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند، هنوز ثابت نشده است. طبق مطالعاتی که در کشور چین صورت گرفته، گروه خونی آ استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری کرونا دارد ولی این به معنای مبتلا نشدن سایر گروه ها نیست.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29693

به "خبرنگاران تکذیب شد: مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکذیب شد: مصون بودن بعضی گروه های خونی در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید