خبرنگاران سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بجنورد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شهروندان این استان که در ایام اخیر به استان خوزستان سفر نموده باشند باید به مراکز 16 ساعته تست گیری کرونا مراجعه نمایند تا از آنان نمونه گرفته گردد.

خبرنگاران سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می شوند

دکتر سیداحمد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از افرادی که به خوزستان سفر نموده اند می خواهیم برای سلامت خود، خانواده و اطرافیان خود، حتما برای دادن تست کرونا اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: اگر تست اولیه این افراد مثبت گردد در مرحله بعدی برای تشخیص قطعی اینکه به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا شده اند یا نه در تهران مورد سنجش مجدد قرار گرفته و در صورت داشتن کرونای انگلیسی بستری خواهند شد.

وی اعلام کرد: تا به امروز هیچ بیماری که کرونای انگلیسی داشته باشد در استان شناسایی نشده است و در مراکز درمانی نیز بیمارانی با مشخصات کرونای انگلیسی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از عادی شدن بیماری کووید 19 در نگاه مردم تاکید نمود: موارد ابتلای جدید حاکی از آن است که شرایط استان ما به لحاظ شیوع کرونا همچنان شنماینده است و با غفلت مردم هر آن می تواند شرایط ما بدتر گردد.

دکتر هاشمی اضافه نمود: بحران کرونا تمام نشده است و نباید مردم عادی انگاری نمایند و همین عادی انگاری موجب شده است شمار بستری های روزانه کرونایی در استان رو به افزایش بگذارد و این امر متاسفانه نشان دهنده کاهش حساسیت مردم در زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در استان، گفت: هم اکنون 135 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید نمود: درخواست ما از شهروندان همچنان استفاده از ماسک، محدود کردن حضور و شرکت خود در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

اکنون به جز شهرستان های راز و جرگلان و گرمه، که رنگ آبی دارند، 6 شهرستان دیگر خراسان شمالی در شرایط زرد شیوع کرونا هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54113

به "خبرنگاران سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفرکردگان به خوزستان در خراسان شمالی غربالگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید