خبرنگاران شمار بستری شدگان کرونا در کردستان افزایش یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرایند بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان فرایند افزایشی یافته و سنندج بیشترین تعداد را از لحاظ افراد بستری در مراکز درمانی دارد.

خبرنگاران شمار بستری شدگان کرونا در کردستان افزایش یافت

دکتر فرزین رضاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر شاهد فرایند افزایشی تعداد بستری شدگان مبتلا به بیماری کرونا در استان هستیم که این فرایند به صورت روزانه در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه این افزایش نشان از فرایند صعودی تعداد مبتلایان به این ویروس در استان نیست، تاکید نمود: یکی از شاخص های مهم بیماری کرونا، تعداد بستری های موجود است که نسب به روزهای گذشته این شاخص مقداری افزایش دارد.

رضاعی یادآور شد: فرایند صعودی فعلی بیماری، مانند فرایند نگران کننده شدید شیوع آن در اوایل فروردین نیست ولی مردم همچنان باید نهایت دقت را در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سقز بالاترین آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در استان را دارد، درباره شرایط سنندج نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: در سنندج شاهد افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سروآباد کمترین آمار مبتلایان را بدون هیچ فوتی دارد، اضافه کرد: این شهرستان به همراه دیواندره در 2 هفته اخیر هیچ موردی از فوتی بر اثر بیماری کرونا نداشته اند.

براساس آخرین آمارها تا ظهر دوشنبه هفتم اردیبهشت در مجموع 91 هزار و 472 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 96 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 801 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30414

به "خبرنگاران شمار بستری شدگان کرونا در کردستان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بستری شدگان کرونا در کردستان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید