خبرنگاران ورود جهانگرد به استان اردبیل کاهش یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اردبیل - خبرنگاران - معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل گفت: 197 هزار و 627 نفر جهانگرد در 9 ماه گذشته از سال جاری به این استان سفر کردند که در مقایسه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.

خبرنگاران ورود جهانگرد به استان اردبیل کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، صغری فرشی روز سه شنبه در این زمینه افزود: بیش از 2 میلیون و 940 هزار نفر جهانگرد داخلی در 9 ماه سال 98 وارد استان شده بودند.

وی با اشاره به تعطیلی جهانگردی خارجی استان اردبیل در سال 99 بیان نمود: با وجود چنین شرایطی در همین مدت پنج دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع آبدرمانی و یک مزرعه جهانگردی در استان راه اندازی شده است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل از توسعه فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی خبر داد و افزود: چاپ پوستر، نقشه، کتابچه، بروشور، کارت پستال، تهیه نقشه و فیلم جاذبه های جهانگردی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و در فضای اینترنت انجام شد.

وی در ادامه به تعطیلی آبدرمانی های استان اردبیل در یک سال گذشته اشاره و اظهارکرد: با توجه به تعطیلی ها، نظارت بر مراکز آبدرمانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و نظارت های مشترک با شرکت آب منطقه ای کاهش داشت.

فرشی همچنین افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا در برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، تفاهم نامه با دستگاه ها و توانمندسازی موسسه های خصوصی نیز شاهد کاهش بودیم اما با توجه به اهمیت آموزش در بخش جهانگردی، تلاشی صورت گرفت تا آموزش ها هم در فضای مجازی برگزار شود.

حوزه جهانگردی به عنوان یکی از سه محور توسعه اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت در همسایگی استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است و پل معلق مشگین شهر، کوه سبلان و سرعین به عنوان شهر چشمه های بهشتی از جمله جاذبه های متنوع جهانگردی این خطه به شمار می رود.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49578

به "خبرنگاران ورود جهانگرد به استان اردبیل کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود جهانگرد به استان اردبیل کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید