خبرنگاران 306 میلیون متر مکعب آب در قزوین صرفه جویی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قزوین-خبرنگاران-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی، سالانه 306 میلیون متر مکعب در مصرف آب در استان صرفه جویی می گردد.

خبرنگاران 306 میلیون متر مکعب آب در قزوین صرفه جویی می گردد

به گزارش خبرنگاران، یدالله ملکی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان قزوین گفت: در 2 سال گذشته در زمینه بارش باران، کنترل سیلاب و انتقال آب از طالقان از شرایط خوبی برخوردار بوده ایم و این مهم شرایط آبی استان را مطلوب تر نموده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: در سال های گذشته به اندازه ای با خشکسالی و به تبع آن استفاده از آب های زیر زمینی رو به رو بوده ایم که این بارش ها نتوانسته جبران مافات کند، به طوری که نزدیک به 130 میلیارد آب متر مکعب اضافه برداشت داشته ایم.

وی افزود: متاسفانه سطح سفره های آب زیرزمینی در بعضی نقاط استان قزوین طی 50 سال اخیر بیش از 100 متر افت پیدا نموده است.

این مسوول با اشاره به اینکه در چندین سال گذشته برای رفع کردن مسائل آبی استان، شورای حفاظت از منابع آبی تشکیل شده است، گفت: شورای سازگاری با کم آبی کشور طرحی را برای تمامی استان ها ابلاغ نموده تا بدین وسیله برنامه های خود را برای مدیریت آب استان ها تدوین و ارسال و پیاده سازی کند.

ملکی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه ها در زمینه تدوین برنامه سازگاری کم آبی استان قزوین همکاری نمایند، افزود: در طول یک سال و نیم گذشته دستگاه های مختلف برنامه های خود را ارایه نموده و دبیرخانه ملی این برنامه ها را آنالیز نموده که تنها طرح هفت استان تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اینکه برنامه ها نباید نیازمند اعتبارات زیادی باشد و عمدتا باید عملیاتی، قابل دسترسی و مدیریتی باشد، گفت: در تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان قزوین سعی شده که به گونه ای برنامه ریزی گردد که با اقدامات مدیریت و کاهش مصرف مسائلی آبی استان را رفع کنیم.

این مسوول به مهم ترین برنامه های پیشنهادی استان قزوین اشاره نمود و افزود: مشخص تکلیف چاه های فرم پنج و فرم یک، تجهیز چاه ها به ابزار اندازه گیری هوشمند، اصلاح پروانه های بهره برداری چاه های کشاورزی، تامین آب باغ های چاه های فرم یک و غیره از مهم ترین برنامه های این طرح در استان قزوین است که در صورت عملیاتی شدن آن نزدیک به 306 میلیون متر مکعب صرفه جویی در سال دست پیدا خواهیم کرد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43544

به "خبرنگاران 306 میلیون متر مکعب آب در قزوین صرفه جویی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 306 میلیون متر مکعب آب در قزوین صرفه جویی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید