دریاچه کیو، تنها دریاچه طبیعی در فضای شهری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لرستان را با آبشارهای زیبایش می شناسیم و چشم اندازهای طبیعی دیدنیش، مرکز این استان خرم آباد اما به نام شهر چشمه های جوشان معروف است و مصداق این نام هم دریاچه ای است دیدنی در مرکز شهر که تفرجگاه گردشگران و اهالی شهر است. دریاچه کیو در خرم آباد یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که یک شاخصه منحصر به فرد دارد، کیو از معدود دریاچه های طبیعی کشور است که در یک فضای شهری واقع شده است. کیو یک دریاچه فصلی است و در سال های کم آبی در فصول گرم سال خشک می شد و همزمان با پاییز دوباره به واسطه جوشیدن چشمه های طبیعی پر آب می شد. چند سالی است که با راهنمایی آب چشمه گلستان به سمت دریاچه، این محل در تمام طول سال پر آب است و تبدیل به محلی برای تفریح و تفرج اهالی شهر شده است.

دریاچه کیو، تنها دریاچه طبیعی در فضای شهری

از مزایایی که این دریاچه در مقایسه با جاذبه های طبیعی مشابه دارد این است که برای تماشای مناظر آن نیازی نیست از شهر خارج شوید، بلکه ظرف چند دقیقه از هر نقطه شهر می توانید به یک چشم انداز طبیعی و زیبا برسید. این دریاچه علاوه بر زیبایی های چشم نواز محل خوبی برای تجربه ورزش ها و تفریحات آبی است که امکانات آن هم در ساحل دریاچه فراهم است.

کیو در گویش لری به معنای کبود است و این نام را به دلیل رنگی که این دریاچه با آب همواره زلالش دارد به آن داده اند. دریاچه کیو تا پیش از سال 54 با نام سراب کیو شناخته می شد و خارج از حوزه شهری خرم آباد قرار داشت، اما سازماندهی و تبدیل آن به تفرجگاهی برای مردم شهر، در دهه پنجاه میسر شد و امروز دریاچه کیو یکی از جاذبه های اصلی خرم آباد بعد از قلعه فلک الافلاک، برج آجری و پل شکسته و دیگر جاذبه های این شهر است.

پیدا کردن دریاچه کیو در خرم آباد کار سختی نیست، کافی است نشانی بلوار جام جم را از اهالی بپرسید تا شما را به مرکز شهر هدایت نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12083

به "دریاچه کیو، تنها دریاچه طبیعی در فضای شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه کیو، تنها دریاچه طبیعی در فضای شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید