دیدار ظریف با وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: وزیر امورخارجه کشورمان با وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس دیدار و تبادل نظر کرد.

دیدار ظریف با وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس روز چهارشنبه در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور جداگانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون گسترش مناسبات دوجانبه، افزایش همکاری های مالی و تجاری، تحولات جاری در منطقه و موضوعات مهم بین المللی رایزنی کردند.

دیدار ظریف با همتای لهستانی خود

ظریف در اولین دیدار پیش از ظهر چهارشنبه خود با وزیر خارجه لهستان، ضمن اشاره به مناسبات تهران - ورشو، توسعه همکاری های مالی و تجاری بین دو کشور را یادآور شد.

وی در این زمینه به آمادگی برای تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان دو طرف اشاره نمود.

وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار علاقمندی کشورش را برای تعمیق روابط از جمله در زمینه تجاری اعلام و خواهان هموار شدن بسترهای لازم در این ارتباط شد.

طرفین در این دیدار رایزنی های منظم معاونین وزرای خارجه دو کشور به منظور آنالیز راه های گسترش همکاری ها و همچنین رایزنی و همکاری در محافل بین المللی را مورد توجه قرار دادند.

اوضاع در سوریه، خلع سلاح شیمیایی همه اطراف در این کشور، تحولات افغانستان و مسئله هسته ای از دیگر محورهای مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و لهستان بود.

در این دیدار ظریف از همتای لهستانی خود برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد که با استقبال وزیر امور خارجه لهستان روبرو شد.

دیدار ظریف با همتای لهستانی خود

وزرای امور خارجه ایران و نیوزلند نیز طی دیداری جداگانه راه های توسعه روابط دوجانبه را آنالیز کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تهران - ولینگتون، بر ضرورت ارتقاء سطح مناسبات فیمابین تاکید و فضا را برای پیشرفت همکاری ها مناسب ارزیابی کرد.

وی در این ارتباط همکاری های تجاری دو کشور از جمله در حوزه کشاورزی را مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه نیوزلند نیز با اشاره به روابط قدیمی ایران و نیوزیلند، بر تقویت روابط و تماس های سیاسی دو کشور تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه ما با علاقه اخبار انتخابات ایران را دنبال می کردیم، توضیح داد: ما از سیاست ها و مواضع سازنده دولت جمهوری اسلامی ایران، استقبال می کنیم.

وزیر خارجه نیوزیلند با اشاره به فضای سازنده موجود، تمایل کشورش را برای توسعه روابط تجاری و ادامه تماس های دو کشور اظهار داشت.

در این دیدار بحران سوریه و مسئله هسته ای نیز مورد توجه نهاده شد و ظریف مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان داشت و وزیر خارجه نیوزلند به نقش ایران در منطقه اشاره نمود.

دیدار ظریف با همتای سنگاپوری خود

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور نیز در دیداری جداگانه پیرامون روابط دوجانبه و تحولات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله مسئله هسته ای، سوریه گفتگو کردند.

ظریف با اشاره به اینکه روابط خوب دو کشور به خوبی پیش می رود، سفر آینده رئیس مجلس سنگاپور به تهران را یادآور شد.

وی به زمینه های همکاری در امور تجاری، فرهنگی و هنری و عرصه های بین المللی اشاره نمود.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار، به روابط خوب دوجانبه و ارتباطات مردمی بین دو کشور اشاره نمود.

وی با ابراز علاقه به توسعه روابط دوجانبه، ظرفیت ها در زمینه همکاری های فرهنگی را فراوان دانست و خواهان یافتن زمینه ها و ظرفیت های جدید همکاری شد.

در این دیدار نیز تحولات سوریه و مسئله هسته ای از محورهای مذاکرات دو وزیر بود.

دیدار ظریف با وزیرخارجه بلاروس

راه های ارتقاء سطح روابط تهران - مینسک نیز در دیدار وزرای امور خارجه ایران و بلاروس مورد آنالیز نهاده شد.

ظریف در این دیدار گفت: ما برای روابط با بلاروس اهمیت زیادی قائل هستیم و آماده توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با کشور دوست بلاروس هستیم.

وی ظرفیت های متقابل دو کشور برای افزایش همکاری ها را فراوان دانست و از سفرهای متقابل معاونین وزرای خارجه دو کشور و انجام رایزنی های منظم سیاسی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه بلاروس نیز انتصاب ظریف به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وی گفت: ما ایران را یک شریک کلیدی در منطقه دانسته و آماده همکاری در کلیه زمینه ها در جهت منافع دو کشور هستیم.

وزیر خارجه بلاروس با تاکید بر ضرورت رایزنی های منظم سیاسی معاونین وزرای خارجه دو کشور برای طراحی برنامه های آینده روابط دو کشور، گفت: علاقمندیم همکاری های مالی با ایران را تعمیق بخشیم.

در این دیدار همکاری ها در حوزه بین المللی مورد توجه نهاده شد.

کاربرد سلاح شیمیایی در هرکجا محکوم است

لازم به ذکر است در این دیدارها دکتر ظریف مواضع کشورمان را در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی بیان نموده و روند مردم سالاری در ایران، نشاط سیاسی، حمایت و پشتوانه مردمی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران به وسیله برگزاری انتخابات و آراء مردم را تشریح کرد.

وی با تاکید بر اراده جدی کشورمان برای شروع مذاکرات با 1+5، توضیح داد که چنانچه در طرف مقابل نیز این اراده جدی وجود داشته باشد، حل این مسئله ممکن است.

ظریف در مورد مسئله سوریه با ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن کوشش ها در جهت جلوگیری از جنگ، کاربرد سلاح شیمیایی توسط هر کسی و در هرجا را محکوم و تاکید نمود که خلع سلاح شیمیایی باید جامع و شامل همه اطراف در سوریه باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9452

به "دیدار ظریف با وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ظریف با وزرای امور خارجه لهستان، نیوزلند، سنگاپور و بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید