رئیس جمهور در نشست خبری: 180 میلیارد تومان برای حل مشکل کم آبی بوشهر اختصاص یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور گفت: 180 میلیارد تومان برای مقابله با کم آبی در استان بوشهر اختصاص داده ایم.

رئیس جمهور در نشست خبری: 180 میلیارد تومان برای حل مشکل کم آبی بوشهر اختصاص یافت

به گزارش از ، دکتر حسن روحانی در نشست خبری در فرودگاه عسلویه گفت: امروز 4 فاز طرح پارس جنوبی افتتاح شد که روزانه 100 میلیون به ظرفیت گاز کشور اضافه می نماید که به معنای تلاش و تلاش پیگیر همه مسئولان و مهندسان و کارگران بوده است.

وی اضافه نمود: طرح هایی نیز امشب در بخش های مختلف افتتاح شد که به معنی این است که این استان در راستا تحول و سازندگی و توسعه است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این سفر ما بیش از هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص دادیم به طرح ها؛ و مسئولان قول دادند این طرح ها تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های دولت برای شتاب بخشی در ساخت آب شیرین کن ها، گفت: امشب یکی از طرح هایی که اجرای آن شروع شد آب شیرین کن بود. شهر ها و روستا های همجوار با خلیج فارس بیشتر از بقیه نقاط امکان ساخت آب شیرین کن را دارند.

روحانی اضافه نمود: دولت برای تامین آب آشامیدنی مردم از بخش خصوصی حمایت می نماید و آب مورد احتیاج مردم را از آن ها خریداری می نماید؛ البته دولت باید یارانه های فراوانی هم بپردازد، زیرا هزینه شیرین سازی آب دریا برای هر متر مکعب 5 هزار تومان است و باید با پرداخت یارانه، آب با هزینه کمتری به دست مردم برسد.

وی توضیح داد: در همه سواحل شمال و جنوب کشور آماده ایم از بخش خصوصی برای ساخت آب شیرین کن حمایت کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا دولت تدبیری دارد که استان بوشهر از مواهب طرح های عظیم مالی کشور بیشتر بهره

ببرند، گفت: دولت با تشکیل کارگروه ویژه ای راه چاره مسائل زیست محیطی منطقه عسلویه را آنالیز می نماید.

روحانی تاکید نمود: باید توقعات مردم محلی درخصوص اشتغال در این صنایع برآورده گردد. با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی زمینه اشتغال بومیان در این صنایع فراهم می گردد، مردم این استان باید از این صنایع عظیم بهره مند شوند.

وی همچنین بر هماهنگی بین وزارت نفت و دستگاه های اجرایی استان تاکید نمود.

رئیس جمهور در مورد بهره مندی بیشتر مردم استان بوشهر از فراوری ناخالص ملی نیز گفت: درآمد ها در بودجه براساس قانون اختصاص می یابد و دولت باید بر اساس آن عمل کند؛ مردمی که میزبان صنایع عظیم نفت و گاز، انرژی و دریا هستند باید بیشتر از این مواهب بهره مند شوند و تا جایی که قانون اجازه می دهد یاری می کنیم.

روحانی در پاسخ به سوالی در مورد کمبود آب و برق در استان بوشهر هم اعلام کرد: برای حل مسائل مردم در این خصوص، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه لازم است.

وی یادآور شد: دولت برای تامین آب در مناطق دارای تنش آبی تلاش می نماید و در استان بوشهر 180 میلیارد تومان برای مقابله با کم آبی اختصاص داده ایم.

ک

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5616

به "رئیس جمهور در نشست خبری: 180 میلیارد تومان برای حل مشکل کم آبی بوشهر اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور در نشست خبری: 180 میلیارد تومان برای حل مشکل کم آبی بوشهر اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید