راهنمای خرید گوشی های میان رده &ndash بهار 97

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوشی های هوشمند جزء جدا نشدنی زندگی های امروزی محسوب می شوند. از آنجایی که شرکت های مختلف همواره در حال فراوری گوشی های جدیدتر و با امکانات بهبود یافته و بهتر هستند، لذا خرید گوشی های پرچمدار گزینه های گران قیمت و حتی در برخی از موارد لوکس به شمار می آیند که خرید آنها از عهده هرکس بر نمی آید و باعث روی آوردن آنها به گوشی های میان رده که قیمت مناسب تری دارند می گردد. در این مطلب 10 گوشی میان رده که واقعا ارزش خرید دارند را به شما معرفی می کنیم.

راهنمای خرید گوشی های میان رده &ndash بهار 97

خرید گوشی های میان رده

انتخاب بهترین گوشی موبایل با توجه به بودجه مورد نظر مانند گذشته کار چندان ساده ای نیست چرا که تعداد گوشی های خوب موجود در بازار بسیار زیاد گردیده است. از آنجا که همه افراد امکان خرید گوشی های گران قیمت را ندارند، فراوری گوشی های میان رده با قیمت های مناسب نیز از احتیاج های مهم کاربران می باشد. گوشی های گران قیمت به دلیل تبلیغات های خاصی که به منظور فروش آنها انجام می پذیرد توجه بیشتری را به خود جلب می نمایند و به همین خاطر افراد تصور می نمایند خریدن مدل های پایین تر جذابیت لازم را ندارد. اما در واقعیت چنین نیست.

خرید گوشی های میان رده مناسب چه کسانی است؟

· افرادی که ظاهر زیبای گوشی برای آنها دارای اهمیت چندانی نیست.

· استفاده روزمره از دوربین دارند و کیفیت بسیار بالای عکاسی از گوشی خود انتظار ندارند.

· استفاده از آخرین امکانات نسخه نرم افزار و یا سیستم عامل ها برایتان دغدغه ایجاد نمی نماید.

· قابلیت هایی مثل شارژ سریع، ضد آب بودن و … از اولویت های شما نیست.

· از بازی ها و یا نرم افزار هایی که احتیاج به گرافیک بالا برای اجرا دارند، استفاده نمی کنید.

گوشی های میان رده موجود در بازار در حال حاضر به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول مدل هایی هستند که در امسال با امکانات و قابلیت های میان رده ساخته گردیده اند که قیمت آنها نیز متناسب با امکانات آنها مشخص می گردد و دسته دوم، مدل های بالارده سال گذشته هستند که به دلیل معرفی و عرضه مدل های جدیدتر افت قیمت زیادی داشته اند و به عنوان مدل های میان رده در نظر گرفته می شوند. هر کدام از این دو دسته نکات مثبت و منفی مخصوص خودشان را دارند. پرچم داران قدیمی، معمولا از لحاظ فنی و سخت افزاری قوی تر هستند؛ اما میان رده های جدید، نسخه نرم افزاری جدیدتری دارند و ممکن است امکانات جدید تری نیز به همراه داشته باشند؛ بنابراین انتخاب مناسب ترین مدل تا حد زیادی به اولویت ها و احتیاجهای شما بستگی دارد. در این لیست سعی گردیده است تا محبوب ترین گوشی های میان رده موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم و تا حدودی با ویژگی های برجسته آنها آشنا شویم.

1- آنر 9 لایت (Honor 9 Lite)

آنر 9 لایت (Honor 9 Lite) که به تازگی نیز معرفی گردیده در میان هم رده های خود یک سر و گردن از بقیه میانرده ها بالاتر است. ویژگی منحصر به فرد آنر 9 لایت طراحی بی نظیر آینه ای شکل آن است. چنین طراحی منحصر به فردی کمتر در میان گوشی های میانرده یافت می شوند. این گوشی به غیر از طراحی منحصر به فرد از ویژگی های فوق العاده دیگری نیز بهره مند است. صفحه نمایش بدون حاشیه، ویژگی های نرم افزاری کاربردی و رابط کاربری بسیار روان و سریع، پردازشگر فوق سریع این گوشی و هوش مصنوعی به کار رفته در این دستگاه، یک غول چینی به تمام عیار را پیش روی شما قرار داده است. همچنین آنر 9 لایت در پشت و جلوی خود دارای دو دوربین 2 و 13 مگاپیکسلی است که امکان تهیه تصاویر فوق العاده باکیفیت و همچنین امکان تهیه تصاویری با فیلتر بوکه (bokeh) را برای کاربر فراهم نموده است. پیشنهاد می کنیم آنالیز تخصصی گوشی آنر 9 لایت را از دست ندهید.

نکات قابل تامل:

· طراحی منحصر به فرد بدنه و صفحه نمایش بدون حاشیه

· نسخه سیستم عامل: اندروید 8.0

· حافظه داخلی: دارد (64/128 گیگا بایت)

· دوربین: 2+13 مگا پیکسل (دوربین دوتایی در پشت و جلوی گوشی)

· بهره گیری از هوش مصنوعی و سنسور تشخیص چهره و اثرانگشت

2- سامسونگ جی 3 (Samsung J3 2017)

شرکت سامسونگ همواره یکی از محبوب ترین شرکت های فراوری گوشی های همراه می باشد. یکی از دلایل این موضوع توجه به احتیاج های متعدد کاربران و همچنین توانایی های مالی آنان برای خرید گوشی های هوشمند است. شرکت سامسونگ یکی از شرکت های بزرگی است که در زمینه ساخت گوشی های میان رده متنوع در دنیا توانایی فوق العاده ای دارد و طی سال ها فعالیت در این زمینه شهرت خوبی برای خود دست و پا نموده است. این گوشی های میان رده با امکانات خوب و با قیمت های متناسب و معقول در اختیار کاربران قرار می گیرند. سری Galaxy J یکی از سری های نسبتا ارزان قیمت مجموعه گوشی های میان رده فراوری این شرکت محسوب می گردد که سامسونگ جی 3 (Samsung J3 2017) را باید یکی از جدیدترین اعضای این خانواده دانست.

نکات قابل تامل:

· تک/ دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.0 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (16 گیگا بایت)

· دوربین: 13 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری: 2400 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

3- سامسونگ ای 5 (Samsung A5 2017)

جدی ترین رقیب گوشی های میان رده شرکت سامسونگ را باید مدل های دیگر این برند دانست. قطعا یکی از دلایل استقبال گسترده از محصولات این شرکت در دنیا و به خصوص در ایران داشتن گزینه های متعدد به هنگام انتخاب تلفن همراه مناسب است. سری Galaxy A که قابلیت ضد آب دارد یکی از سری های خوش ساخت این شرکت می باشد. جنس بدنه سامسونگ ای 5 (Samsung A5 2017) نیز همانند اکثر گوشی های میان رده این شرکت از جنس فلز و شیشه است. با این که قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه است اما تقریبا می توان گفت که به سادگی خط و خشی روی آن نمی افتد و دوام نسبتا خوبی در برابر آسیب دیدن دارد. در مجموع سری A از محصولات سامسونگ دارای سخت افزارهایی قدرتمند نسبت به سری J سامسونگ هستند و از نظر طراحی نیز یک پله بالاتر از این سری محسوب می شوند.

نکات قابل تامل:

· تک / دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل : اندروید 6.0.1 (مارشمالو)

· حافظه داخلی: دارد (32 گیگا بایت)

· دوربین: 16 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

4- هوآوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite)

یکی از سه عضو خانواده Huawei P10، هوآوی پی 10 لایت (Huawei P10 Lite) نام دارد که با دو عضو دیگر یعنی P10 و P10 Plus تفاوت هایی دارد. یکی از این تفاوت ها وجود دوربین تکی در این مدل است که برای دو عضو دیگر به دوربین دوتایی ارتقا یافته است. این گوشی تفاوت های ظاهری دیگری نیز با گوشی های میان رده معمول در بازار نیز دارد که از جمله این تفاوت ها می توان به حذف دکمه Home و وجود درگاه MicroUSB به جای USB type-C اشاره نمود.

نکات قابل تامل:

· دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.0 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (32 گیگا بایت)

· دوربین: 12 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

5- الجی ایکس پاور 2 (LG X Power 2)

شهرت گوشی های میان رده ال جی به باتری با ظرفیت بالا و باور نکردنی آن است که در مدل قبلی این سری نیز وجود داشته و با استقبال بی نظیری نیز روبرو گردیده بود. سایر قابلیت های ارائه گردیده در این سری از گوشی های ال جی یعنی الجی ایکس پاور 2 (LG X Power 2) کاملا معمولی بوده و شاهد ویژگی شاخص و یا برجسته دیگری به غیر از ظرفیت باتری در این گوشی نخواهیم بود.

نکات قابل تامل:

· تک سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.0 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (16 گیگا بایت)

· دوربین: 16 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

مدل جایگزین: LG K10

6- شیائومی ام آی ای1 (Xiaomi Mi A1)

یکی از گوشی های میان رده مقرون به صرفه موجود در بازار پیش روی شما قرار گرفته است. ام آی ای1 (Xiaomi Mi A1) ساخت شرکت شیائومی به واسطه سخت افزار مناسب و قابل قبولی که دارد توانسته احتیاج های بسیاری از کاربران را رفع نموده و نظرات مثبت بسیاری را به دنبال داشته باشد. این گوشی از اندروید خالص استفاده می نماید که مانند گوشی های (پیکسل) از پشتیبانی نرم افزاری گوگل بهره مند است.

نکات قابل تامل:

· دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.1.2 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (64 گیگا بایت)

· دوربین : 12+12 مگا پیکسل (دوربین دوتایی)

· ظرفیت باتری: 3080 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

7- هوآوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus)

هوآوی نوا 2 پلاس (Huawei nova 2 Plus) رقیبی قابل احترام و قدرتمند برای دیگر گوشی های میان رده موجود در بازار است. قیمت مناسب در کنار طراحی زیبا و امکانات سخت افزاری قابل قبول این گوشی را به یکی از گزینه های افرادی که به دنبال گوشی های میان رده می گردند تبدیل نموده است. بدنه به صورت یکپارچه از جنس فلز ساخته گردیده است و ممکن است کمی سنگین تر از گوشی های میان رده دیگری باشد که عموما از جنس فلز و شیشه ساخته گردیده اند. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت قابل توجهی به هم خانواده خود یعنی P 10 دارد و در کل می توان گفت از گوشی های شیک ساخت این شرکت به شمار می آید.

نکات قابل تامل:

· دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.0 (نوقا)

· حافظه داخلی : دارد (128 گیگا بایت)

· دوربین: 12+8 مگا پیکسل (دوربین دوتایی)

· ظرفیت باتری: 3340 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

مدل جایگزین: Huawei Y7 Prime

8- سامسونگ جی 5 (Samsung J5 2017)

باز هم یک گوشی سامسونگ دیگر. ظاهرا کوشش های این شرکت برای ارائه محصولات جدیدتر و راضی نگهداشتن هرچه بیشتر کاربران تمامی نخواهد داشت. این گوشی همانند سایر گوشی های سری J با استقبال مناسبی روبرو شد و به راحتی توانست جای خود را در دل کاربران باز کند. بدنه فلزی این گوشی این مدل را به گوشی های سری A شبیه نموده است. پیشرفت های سخت افزاری و قابلیت های بهبود یافته نرم افزاری سامسونگ جی 5 (Samsung J5 2017) نسبت به مدل های قدیمی تر این خانواده نیز شایسته تقدیر می باشد.

نکات قابل تامل:

· تک/ دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.1 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (16 گیگا بایت)

· دوربین: 13 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری : 2610 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

9- سامسونگ سی 7 پرو (Samsung C7 Pro)

سامسونگ پس از C9 Pro اقدام به معرفی و عرضه سامسونگ سی 7 پرو (Samsung C7 Pro) نیز نمود تا خانواده سری Galaxy C مشغول خوشامد گویی به عضو جدید خانواده خود باشند. این دو گوشی تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری با یدکدیگر ندارند و در واقع همان شکل و شمایل کلاسیک سامسونگ یعنی کلید Home و دو دکمه لمسی در دو طرف آن برای گوشی های خود را دارند.

نکات قابل تامل:

· دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 6.0.1 (مارشمالو)

· حافظه داخلی: دارد (64 گیگا بایت)

· دوربین : 16 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری: 3300 میلی آمپری (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

10- موتورولا موتو جی5 پلاس (Motorola Moto G5 Plus)

قطعا موتورولا هم نمی خواهد از قافله ساخت گوشی های میان رده عقب بیفتد و سعی می نماید تا سهمی از این بازار به خود اختصاص دهد. ساخت گوشی موتورولا موتو جی5 پلاس (Motorola Moto G5 Plus) نیز به همین علت است. بدنه از جنس پلاستیک این تلفن همراه از معدود ویژگی هایی است که آن را از دیگر گوشی های میان رده موجود در بازار متمایز می سازد.

نکات قابل تامل:

· دو سیم کارت

· نسخه سیستم عامل: اندروید 7.0 (نوقا)

· حافظه داخلی: دارد (32/64 گیگا بایت)

· دوربین: 12 مگا پیکسل

· ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

مسلما این لیست تمامی مدل های موجود در بازار را پوشش نداده است و ممکن است بنابر استفاده و اولویت های هر شخص و حتی سلیقه های متفاوت، افراد گوشی های دیگری را به منظور استفاده انتخاب نمایند. لذا اگر شما نظر متفاوتی با نظر نویسنده دارید، جهت هرچه بهتر شدن نوشته ما در نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از میان گوشی های میان رده شما کدام یکی را می پسندید؟

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 914

به "راهنمای خرید گوشی های میان رده &ndash بهار 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گوشی های میان رده &ndash بهار 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید