راهنمای سفر به مشهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشهد از آن شهرهایی است که در همه فصل ها خیابان هایش پر از مسافر است. با اطلاعات ضروری و راهنمای سفر به این شهر گردشگری آشنا شوید.

راهنمای سفر به مشهد

مشهد در شمال شرقی کشور قرار گرفته است و به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) گردشگران و زائران زیادی را جذب می نماید. در این شهر هتل و هتل آپارتمان های زیادی وجود دارد که می توانیم باتوجه به بودجه سفرمان از میان آن ها لوکس تا ارزان قیمت را بیابیم.

مشهد مثل هر شهر دیگری رستوران های لوکس و مجلل یا غذاخوری های جمع وجور و ارزان تر دارد و البته از سوغات رنگارنگش نمی گردد گذشت.

اطلاعات ضروری مشهد

کد مشهد: 051

فاصله از تهران: 888 کیلومتر

مدت سفر زمینی: 9 ساعت و نیم

مدت سفر هوایی: 1ساعت و 25 دقیقه

راه های رسیدن به مشهد

خیلی ها بارها به مشهد سفر می نمایند تا گذشته از دیدنی های طبیعی و تاریخی آن، به زیارت حرم امام رضا (ع) بروند. ممکن است با برنامه ریزی شخصی و با وسایل نقیله متفاوتی همچون هواپیما قطار و یا ماشین و اتوبوس برای سفر به این شهر اقدام کنید. اما سفر کردن با تور مشهد گزینه دیگری است که می تواند سفر متفاوتی برای ما به ارمغان بیاورد. با تور که سفر کنیم، نگران رفت وآمد، برنامه ریزی و هزینه ها نیستیم، چون همه چیز از پیش تعیین شده است.

این روزها که هزینه های سفر خیلی زیاد شده، می توانید دنبال مناسب ترین قیمت ها و تورها باشیم.

خبرنگاران به شما یاری می نماید تا بتوانید یک سفر برنامه ریزی شده و باکیفیت و البته با مناسب ترین قیمت داشته باشید. از مزایای خبرنگاران این است که ارزان ترین تورها به مقاصد مختلف داخلی و خارجی را از بین ده ها آژانس مسافرتی معتبر جمع آوری و مقایسه نموده است تا ما فقط با توجه به بودجه سفر و سلیقه مان، با جستجویی ساده از میان آن ها انتخاب کنیم.

اگر نخواهیم با تور مشهد سفر کنیم، گزینه راحت بعدی این است که بلیط هواپیما بخریم و ساعتی بعد در فرودگاه مشهد پیاده شویم. از فرودگاه مشهد می توانیم با تاکسی های فرودگاه، اتوبوس یا مترو به هر جای دیگری در شهر برویم. مترو از حدود ساعت 7 صبح کارش را آغاز می نماید.

برای آنالیز قیمت بلیط هواپیما به مشهد هم می توانید از خبرنگاران یاری بگیرید. خبرنگاران انواع بلیط هواپیما به مقاصد مختلف داخلی و خارجی را با تنوع قیمت ها از میان فروشنده های مختلف، فهرست نموده است. با جستجو در آن می توانید قیمت های مختلف را ببینید و ارزان ترین بلیط هواپیما را به مقصد مورد نظرتان تهیه کنید.

جهتهای مختلفی برای سفر زمینی از تهران به مشهد وجود دارد. کوتاه ترین جهت از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور و ملک آباد می گذرد و به مشهد می رسد. جهت کنار طولانی تر اما دیدنی است. برای جهت دوم باید از رودهن، آمل، ساری، گرگان، آزادشهر، بجنورد، قوچان و چناران بگذریم.

آب و هوای مشهد

هوای مشهد معتدل و سرد و خشک است. زمستان ها هوایش سرد و مرطوب است و تابستان ها گرم و خشک. میانگین ارتفاع این شهر از سطح دریا 1050 متر گزارش شده است.

هتل های مشهد

هتل های لوکس

هتل های لوکس مشهد قیمت های متنوعی دارند. بین هتل های 4 و 5 ستاره می گردد از حدود 190 هزار تا 540 هزار تومان پیدا کرد.

هتل های میان رده

همواره این طور نیست که بخواهیم برای رزرو هتل بهای زیادی بپردازیم. گاهی هتل متوسطی که امکانات قابل قبولی داشته باشد، برای اقامتی راحت، کافی به نظر می رسد. قیمت رزرو هتل های میان رده از 160 هزار تا 326 هزار تومان است.

هتل های ارزان

مشهد هتل های زیادی دارد و بین آنها هتل ارزان زیاد پیدا می گردد. هتل های ارزان مشهد بین 210 تا 100 هزار تومان برای هر شب اقامت دریافت می نمایند.

سایت های رزرو آنلاین با تخفیف های خوبی که دارند، کاری می نمایند هزینه رزرو هتل خیلی کمتر گردد.

دیدنی های مشهد

جاذبه های گردشگری و دیدنی های مشهد کم نیستند. مهم ترین آنها حرم امام هشتم، امام رضا (ع) است که مسافران زیادی را در همه فصل های سال به سوی خودش می کشاند.

پارک جنگلی وکیل آباد، پارک ملت، پارک کوهسنگی، باغ وحش وکیل آباد، پارک علمی پروفسور بازیما، باغ ملی و باغ گیاهشناسی برای گشت وگذار و پیک نیک عالی هستند. از پارک های آبی هم نباید غافل شویم که در مشهد زیادند.

آرامگاه نادرشاه در مجموعه باغ موزه نادری، آرامگاه فردوسی در شهر توس، آرامگاه مهدی اخوان ثالث که در محوطه آرامگاه فردوسی پیدایش می کنیم، بنای هارونیه که نزدیک مقبره فردوسی قرار گرفته، حمام مهدی قلی بیک که به موزه مردم شناسی مشهد تبدیل شده، آرامگاه پیر پالاندوز، موزه نان که در جاده مشهد به چناران واقع شده است و موزه شه لافتی تعدادی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد هستند.

دیدنی های اطراف مشهد زیاد و تماشایی هستند. ییلاق طرقبه هم آب وهوای خوبی دارد و هم رستوران های معروفی. نمی گردد تا طرقبه برویم و شیشلیک و دیزی را امتحان نکنیم. روستای ییلاقی شاندیز کمی دورتر است اما با داشتن رودخانه و باغ و رستوران های باکیفیت، می توانیم یک روزمان را به گشت و گذار در آن اختصاص دهیم. بندگلستان و روستای زشک هم باصفا و دیدنی هستند.

مرکزخریدهای مشهد

بخش هیجان انگیز سفر به مشهد خرید کردن است. بازار رضا، مجتمع الماس شرق، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید آرمان، مرکز خرید پروما، مجتمع تجاری وصال، زیست خاور، فردوسی و برج آلتون پر از مغازه هایی هستند که پوشاک، لوازم چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و سوغاتی های مشهد را می فروشند.

رستوران های مشهد

هزینه خورد و خوراک در مشهد تفاوت چندانی با شهرهای بزرگ دیگر ندارد. قیمت کباب ها از حدود 22 هزار تومان آغاز می گردد و به 60 هزار تومان می رسد. پیتزا را از حدود 26 هزار تومان به بالا می توانیم سفارش دهیم. برگرها از حدود 15 هزار تومان آغاز می شوند و به بالای 30 هزار تومان می رسند.

سوغات مشهد

اسم سوغات مشهد که می آید، یاد بسته های کوچک و بزرگ زعفران، می افتیم که بهترینش را همین جا می توانیم بخریم. زرشک مرغوب، نبات، نقل، خشکبار و ادویه هفت رنگ از خوش مزه های دیگر مشهد هستند. مهر و سجاده های ترمه و مخمل، زیورآلات و انگشترهای فیروزه و عقیق، فرش، نمد، گلیم و پوستین دوزی در فروشگاه های مشهد فراوان است.

عکس: ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: کجارو / mapio.net / booking.ir / epersianhotel.com / iranitinerary.com / omanairblog.net / welcometoiran.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9487

به "راهنمای سفر به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید