راهنمای سفر به گوانجو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، راهنمای مسافرتی به گوانجو در چین

گوانجو، سومین شهر بزرگ کشور چین بعد از پکن و شانگهای می باشد، و قطب تجاری این کشور به شمار می رود. گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده و پایگاه بازرگانان آسیایی است. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از تجارت در این شهر بکنیم این است که هر چیزی که با دست انسان ساخته گردد در این شهر وجود دارد. در کنار تجارت جاذبه های تفریحی و تاریخی هم در گوانجو چین وجود دارد. برای سفر به این شهر مسافران احتیاج به اطلاعاتی نظیر کجا اقامت نمایند! چه رستورانی بروند و یا اینکه جاذبه های تاریخی و مراکز خریدی که گفتیم در این شهر کجا واقع شده اند. از همین رو خبرنگاران در این راهنمای سفر به گوانجو شهری در کشور چین میخواهد تا این قبیل اطلاعات جزئی را به شما بدهد؛ با ما در این سفرنامه همراه باشید.

راهنمای سفر به گوانجو

با تور گوانجو یه جذابترین شهر تجاری چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چین که در یکجا جمع شده.

موقعیت جغرافیایی

گوانگ جو یا گوانگ ژو، شهری در جنوب کشور چین با مساحت 7,434 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر گوانجو طبق آمار سال 2016، 14,043,500 می شود. فاصله گوانجو تا هنگ کنگ 120 کیلومتر و تا شهر پر جاذبه شنزن هم 150 کیلومتر فاصله وجود دارد.

مختصری از تاریخ

نام شهر گوان جو ئو، در زبان فارسی با عنوان گوانگ ژو یا گوانجو یا گوانجو بیشتر مطرح است. این شهر دارای تاریخ بیش از 2800 سال می باشد و افسانه های زیادی در خصوص آن وجود دارد. امپراطوری های مختلفی در این شهر به وجود آمده اند و همگی آنها از این بندر مهم به عنوان یکی از مسیرهای مهم تجاری دریایی استفاده می نمودند. شهر گوانجو مدت ها تحت تصرف پرتغالی ها، انگلیسی ها و ژاپنی ها بوده است. از سال 1970 رشد و شکوفایی مالی خود را آغاز نمود و اکنون یکی از قطب های مالی چین و جهان است در این شهر علاوه بر نمادهای هنری باستانی بناهای یادبودی از دوران انقلابی و گذشته دمکراتیک آن به چشم می خورد.

اطلاعات کلی سفر به گوانجو

زبان: کانتونی

واحد پول: ین

نوع برق شهری در گوانجو: 220 ولت

اختلاف ساعت چین با تهران: چهار ساعت و نیم جلوتر است.

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی بایون گوآنگجو (کد یاتا CAN)

شماره های اضطراری

  • پلیس : 110
  • آتش نشانی:119
  • تصادفات: 122
  • یاری های اولیه پزشکی(آمبولانس):120
  • مسائل اضطراری آب:12395
  • پیش بینی آب و هوا: 12121
  • اطلاعات پرواز: 950137
  • اطلاعات کد پستی: 184

آب و هوا گوانجو

با وجود این که گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده اما از آب و هوای نیمه مرطوب و مطوبی برخوردار است. در تابستان دما رطوبت هوا بسیار بالا است و در زمستان هم هوا آنچنان سرد نمی شود. میانگین دما در ماه ژانویه 13 درجه سانتی گراد و در ماه جولای 22 درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است. میانگین بارش باران سالانه 1,700 میلی متر می باشد.

بهترین زمان سفر

برای سفر به این شهر پر هیاهو و شلوغ در کشور چین بهترین زمان می تواند فصل پاییز یعنی از اکتبر تا دسامبر باشد. آب و هوای همواره گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا باران های زیاد پاییز خیلی مناسب لذت بردن از هوای آزاد نیست. با این حال با وجود گرم بودن هوا، بهار هم به خاطر فستیوال های زیادی که تو شهر برپاست، فصل شلوغی برای گوانگ ژو به حساب میاد.

هزینه های سفر به صورت کلی

اگر بخواهیم به طور آماری هزینه زندگی در شهر گوانجو در چین را به نسبت ایران طبق آماری که سایت numbeo داده است آنالیز کنیم، عدد 16% بدست می آید. با توجه به واحد پول در چین که یوان است، تمامی قیمت هایی که در این گزارش اعلام می شود به یورو بوده در تاریخ 5 بهمن 96 قیمت یوان معادل قیمت 745 تومان می باشد.

اقامت در گوانجو

برای اقامت در هر شهری هزینه ها بستگی به انتخاب شما دارد، این به معنای آن است که شما خواستار سفری لوکس و با امکانات فوق العاده هستید یا اینکه می توانید با حداقل امکانات هم در سفر کنار بیایید. برای اقامت در شهر تجاری گوانجو اگر می خواهید به مراکز خرید این شهر دسترسی راحت تری داشته باشید منطقه تیانهی گزینه خوبی است، در ادامه یکی از هتل های این منطقه را برایتان معرفی خواهیم کرد.

در ادامه ما لیستی از حدود قیمت هتل ها در شهر گوانجو بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می دهیم.

هتل های دو ستاره از 205,000 تا 500,000 تومان

هتل های سه ستاره 250,000 تا 550,000 تومان

هتل های چهار ستاره 350,000 تا 650,000 تومان

هتل های پنج ستاره 580,000 تا 1,900,00 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر گوانجو چین

  • هتل (Sofitel Guangzhou Sunrich)

این هتل 5 ستاره در منطقه تیانهی قرار گرفته است و علاوه بر لوکیشن بی نظیر آن باعث میشه همه ساختمان ها و جاذبه های دورو را بتوانید مشاهده کنید، امکانات و دکوراسیون چشم نوازی هم داراست.

شماره تلفن: 00862038838888

آدرس: چین - گوانجو 988 Guang Zhou Da Dao Zhong، TianHeBei، Tianhe Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510620

  • هتل گاردن (The Garden Hotel Guangzhou)

این هتل زیبا و لاکچری یکی از بهترین انتخاب ها در گوانگ ژو به حساب می آید، که با داشتن لوکیشن عالی و همینطور امکاناتی مثل استخر، سالن ورزشی، سالن ماساژ و اسپا، زمین تنیس و سرویس دهی عالی تبدیل به محبوب ترین هتل در گوانجو شده است.

شماره تلفن: 00862083338989

وب سایت:garden-hotel-guangzhou.com

آدرس: چین - گوانجو 2 Tong Xin Lu، HuanShi DongLu YanXian، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510100

  • هتل وستین گوانجو (The Westin Guangzhou)

هتل 5 ستاره وستین گوانجو با معماری بی نظیر و ویو دیدنی که دارد، به یکی از بهترین های شهر و انتخاب بسیاری از مسافران تبدیل شده است. اتاق های این هتل تمامی امکانات رفاهی مورد احتیاج را دارند و علاوه بر اون هتل هم دارای استخر، باشگاه ورزشی، سالن کسب و کار و … است.

شماره تلفن: 00862028866868

وب سایت:westinhotel.com.cn

آدرس: چین - گوانجو Hai Hang Da Sha، TianHeBei، Tianhe Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510620

شکم گردی در گوانجو

یکی از سوالات ایرانی ها زمانی که بحث سفر به چین می شود برایشان پیش می آید، این است که وقتی رفتیم چه غذایی بخوریم؟ اما با توجه به منطقه تجاری شهر گوانجو در رستوران های این شهر می توانید غذاهایبین المللی را راحت تر پیدا کنید. بعضی از غذاهای چینی عبارت از سوپ غذاهای دریایی، فراید رایس، نودل مرغ و مرغ سرخ شده می باشد.

رستوران های پیشنهادی در گوانجو

  • رستوران باربیکیو ترکی سلطان (Sultan Restaurant Turkish Barbequ)

بهترین رستورانی که ایرانی ها می توانند با خیال راحت غذا میل نمایند، رستوران باربیکیو سلطان است. این رستوران انواع غذاهای بین المللی که با ذائقه ایرانیان سازگار است را دارد.

شماره تلفن: 02083494170

وب سایت:www.sultanrestaurant.com.cn

آدرس: چین - گوانجو 31 Tao Jin Keng، HuanShi DongLu YanXian، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China

  • رستوران Buongiorno Italian

در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایتالیایی نظیر استیک، پیتزا، و پاستا را میل کنید.

شماره تلفن: 00862083633587

وب سایت:www.buongiorno.com.cn

آدرس: چین - گوانجو 42 Jian She San Ma Lu، HuanShi DongLu YanXian، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510100

  • رستوران 1920 (1920 Restaurant & Bar)

در رستوان 1920 کوانجو می توانید انواع غذاهای آلمانی و اروپایی را میل کنید. محیط این رستوران هم بسیار هیجان انگیز است.

شماره تلفن: 00862083336156

وب سایت:www.1920cn.com

آدرس: چین - گوانجو 2 Jian She Da Ma Lu، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510100

هزینه خورد و خوراک گوانجو

در شهر گوانجو چین به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید 20 یوان را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 108 یوان هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور همانند اکثر کشورهای جهان از قیمت کمتری برخوردار است و شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 25 یوان بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 2 یوان می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 26 یوان پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در شهر گوانجو

مترو: هزینه بلیت تک سفره مترو 2 یوان است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ 205 یوان می توانید یک ماه در شهر گوانجو با قطارهای شهری به هر مسیری که می خواهید بروید.

تاکسی: قیمت تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای آغاز تاکسی باید مبلغ 10 یوان پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر 3 یوان به مبلغ اولیه اضافه می شود. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل 60 یوان به مبلغ نهایی اضافه می شود.

بنزین: اگر خواستید ماشین در این شهر اجاره کنید، ضروری است بدانید که قیمت بنزین در شهر گوانجو به ازای هر لیتر 6 یوان است.

جاذبه های گردشگری در شهر گوانجو

  • برج کانتون (Canton Tower)

نماد شهر گوانجو برج کانتون است. این برج دارای ارتفاع 600 متر بوده و علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد معماری منحصرفردی هم دارا می باشد.

شماره تلفن: 02089338222

وب سایت:www.cantontower.com

آدرس: چین - گوانجو Bin Jiang Dong Lu، Haizhu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510315

  • برج ماکائو (Macau Tower)

برجی همانند برج میلاد خودمان در ایران که دارای ارتفاع 338 متر است. از برجسته ترین دیدنی های ماکائو می باشد که مجموعه ای از مراکز خرید، رستوران و سالن نمایش را در خود جای داده است.

شماره تلفن: 28 93 33 39

وب سایت:macautower.com.mo

آدرس: چین - گوانجو Av. Panoramica do Lago Sai Van، Macau

  • پارک کروکودیل ها (Guangzhou Crocodile Park)

یک پارک پر از کروکودیل های گاهی خشمگین و گاهی آروم می باشد. حدود 100000 کروکودیل در این پارک زندگی می نمایند و شما می توانید، از نزدیک آنها را ببینید و بهشان غذا دهید.

شماره تلفن: 00862084796100

آدرس: چین - گوانجو Hai Di Lu، Panyu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China

  • جزیره شامیان (Shamian Island)

یک جزیره تاریخی که از عصر سانگ کینگ در این شهر باقی مانده است. شامیان در لغت چینی به معنای سطح شنی می باشد. چهل و دو ساختمان از صد و پنجاه عمارت این جزیره ، با سبک های گوتیک و باروک و نئوکلاسیک ساخته شدن و از بناهای تاریخی و گردشگری شهر گوانجو چین به شمار می رود.

وب سایت:www.shamianisland.com

آدرس: چین - گوانجو 63 Sha Mian Bei Jie، Liwan Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510175

  • سافاری پارک (Chimelong Xiangjiang Safari Park)

سافاری همواره یکی از جذاب ترین جاذبه هاست، پارک سافاری گوانجو هم از این قاعده خارج نیست. شما در آن می توانید، انواع گونه های حیوانات را ببینید و آنها از نزدیک لمس کنید.

شماره تلفن: 02084783333

وب سایت:www.chimelong.com

آدرس: چین - گوانجو Huan Yuan Xi Lu، Panyu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China

مراکز خرید در شهر تجاری گوانجو

شهر گوانجو برای کسانی اهل خرید هستند می تواند بهشتی بی خاتمه باشد، چون در هر گوشه این شهر تجاری مرکز خرید، فروشگاه و مغازه های متنوع وجود دارد.

  • تیانهی مال (Tianhe city Mall)

معروف ترین منطقه شهر گوانجو نیانهی است، مراکز خرید متعددی در این منطقه وجود دارد که یکی از آنها تیانهی مال است.

شماره تلفن: 02085592818

آدرس: چین - گوانجو 208 Tian He Lu، TianHe ZhongXin، Tianhe Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510620

  • مرکز خرید بین المللی وان لینک (Onelink International Plaza)

هر چیزی که بخواهید اععم از انواع لوازم الکتریکی، لباس، سوغاتی، لوازم خانه و… را می توانید در این مرکز خرید در شهر گوانجو پیدا کنید.

وب سایت:www.onelinkplaza.com

آدرس: چین - گوانجو 39 Jie Fang Nan Lu، ChangDi Lu GouWu XiuXian Jie، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510175

  • مرکز خرید چاینا (China Plaza)

یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر گوانجو چاینا است، و دارای 9 طبقه فروش انواع لباس های برند و معمولی است، همچنین دیگر لوازم مورد احتیاجتون را می توانید در این محل تهیه بفرمایید. در خاتمه خرید هم می توانید به کافی شاپ ها، رستوران ها و شهر بازی در این مرکز خرید بروید.

وب سایت: www.china-plaza.com

آدرس: چین - گوانجو 25号-35 Jiao Chang Xi Lu، ZhongHua GuangChang، Yuexiu Qu، Guangzhou Shi، Guangdong Sheng، China، 510100

فستیوال در گوانجو

فستیوال نیلوفر آبی: از ژوئن تا آگوست و در تپه گل نیلوفر آبی

فستیوال بادبادک: 13 اکتبر

بایدها و نبایدهای چینی

  • نباید از خلال دندان در ملا عام بدون پوشش دادن جلوی دهان با دست بهره ببرید.
  • نباید هدیه در مقابل فرد هدیه دهنده باز کنید، این کار بی ادبی است.
  • بعد از اتمام غذا نباید چوب غذا را کنار ظرف گذاشت.بلکه باید آنرا درون ظرف قرار داد.
  • دست دادن و تکان دست هنگام احوال پرسی مرسوم است.
  • همواره در جمع احترام خود را ابتدا به افراد مسن نشان دهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13169

به "راهنمای سفر به گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید