رشد نجومی اسپیکر های هوشمند تا 2022

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از بزرگ ترین تفاوت های اسپیکر های هوشمند با سایر اسپیکر های معمولی همین نام هوشمند آن است و این بدان معناست که با بهره مندی از اتصال به اینترنت قادر است کار هایی را که یک گوشی هوشمند یا رایانه می نماید، تنها با دریافت یک دستور صوتی انجام دهد.

رشد نجومی اسپیکر های هوشمند تا 2022

کارشناسان به تازگی برآورد و اعلام نموده اند که بازار اسپیکر های هوشمند تا سال 2022 میلادی به بالغ بر 27 میلیارد دلار خواهد رسید. اسپیکر های هوشمند یکی از آن دسته از گجت هایی هستند که این روز ها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکر های هوشمند باید گفت که این گجت های هوشمند به کاربران امکان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستور های صوتی کنترل نمایند، به عنوان مثال، از شرایط آب و هوا و جدیدترین اخبار روز آگاه شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم نمایند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار نموده و به مخاطبان موردنظر خود پیغام متنی ارسال نمایند. همه این کار ها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیغام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

حالا براساس گزارشی که در وب سایت PC mag آمده است، کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری اعلام نموده اند که میزان فروش اسپیکر های هوشمند در سال 2019 میلادی به 12 میلیارد دلار رسیده، این در حالی است که این رقم در سال 2016 میلادی تنها 900 میلیون دلار ثبت و اعلام شده بود. آن ها در این گزارش همچنین پیش بینی نموده اند که بازار فروش این محصولات محبوب و پرطرفدار در سال 2022 میلادی به بالغ بر 27 میلیارد دلار رشد و افزایش پیدا خواهد نمود.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، یکی از اصلی ترین دلایل و عوامل استقبال کاربران و مشتریان از اسپیکر های هوشمند، تغییر عادات خرید و جست وجو های کاربران در فضای مجازی است. این بدان معناست که بسیاری از افراد با خریداری این محصول دیگر تمایلی به مراجعه حضوری به فروشگاه یا حتی تایپ و جست وجو کردن کالای موردنظر خود در فروشگاه های اینترنتی ندارند، بلکه تنها با ارسال یک فرمان صوتی به اسپیکر هوشمند و خانگی خود، تمام اطلاعات موردنیاز برای خریداری کالای مذکور را دریافت می نمایند و در صورت تمایل، به خریداری آنلاین و صوتی آن اقدام خواهند کرد.

براساس آمار های منتشر شده در این گزارش، تعداد افرادی که در ایالات متحده آمریکا در خانه های خود حداقل یک اسپیکر هوشمند دارند، در سال 2018 میلادی 28 درصد بوده و در سال 2019 این رقم به 75 درصد رسیده است. یکی از بزرگ ترین تفاوت های اسپیکر های هوشمند با سایر اسپیکر های معمولی همین نام هوشمند آن است و این بدان معناست که با بهره مندی از اتصال به اینترنت قادر است کار هایی را که یک گوشی هوشمند یا رایانه می نماید، تنها با دریافت یک دستور صوتی انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگ ترین فراورینمایندگان و عرضه نمایندگان اسپیکر های هوشمند می توان به شرکت های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره نمود که البته سایر برند های فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و... نیز به طراحی، فراوری و عرضه آن پرداخته و در تلاشند تا بتوانند سهم بزرگ تری از بازار این گجت های هوشمند را از آن خود نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20693

به "رشد نجومی اسپیکر های هوشمند تا 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد نجومی اسپیکر های هوشمند تا 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید