رعایت پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی سخت بود، از میزبانی انصراف دادیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی سخت بود به همین دلیل از میزبانی انصراف دادیم.

رعایت پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی سخت بود، از میزبانی انصراف دادیم

فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره انصراف ایران از رقابت های جام جهانی شمشیربازی سابر جوانان گفت: این مسابقات قرار بود به میزبانی ایران در آذر ماه برگزار گردد اما به دلیل پروتکل های سختگیرانه فدراسیون جهانی و نبود امکانات و زیرساخت های لازم در ایران، از میزبانی این رقابت ها انصراف دادیم. البته بیشتر کشورها چنین شرایطی دارند. در سال 2020 هیچ کدام از مسابقات شمشیربازی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی گردد.

وی اظهار کرد: تمامی مسابقات به سال آینده موکول شده است. به این خاطر که برگزاری رقابت ها در شرایط فعلی پرهزینه است و از طرف دیگر خیلی از شمشیربازان برای حفظ سلامتی خود در این مسابقات شرکت نمی نمایند. به همین خاطر کشور میزبان ترجیح می دهد در شرایط فعلی هزینه ای برای برگزاری مسابقات با پروتکل های بهداشتی نکند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص قوانین فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات اظهار کرد: یکی از قوانین پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی شمشیربازی، قرنطینه کامل تیم هاست. به این صورت که تیم های شرکت نماینده از بدو ورود به صورت کامل قرنطینه باشند تا زمانی که مسابقات به اتمام می رسد. قطعاً در ایران ما چنین شرایطی را نداریم و اصلاً همان طور که گفتم خیلی از ورزشکاران ترجیح می دهند در سال منتهی به المپیک سلامت خود را به خطر نیندازند.

باقرزاده در خصوص شرایط تمرینی شمشیربازان گفت: خوشبختانه تیم سابر که سهمیه المپیک را کسب نموده است، به صورت مداوم با پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی ارتباط دارند و از او تمرینات را می گیرند تا بتوانند تکنیک ها را مرور نمایند و دچار افت نشوند. دیگر شمشیربازان هم در مناطق سفید به خوبی تمرینات را پیگیری می نمایند. اگرچه یک ورزشکار تنها در مسابقه می تواند به اوج آمادگی برسد اما در شرایط فعلی که حفظ سلامتی در اولویت است، آنها تمرینات را به صورت انفرادی پیگیری می نمایند تا از شرایط آمادگی دور نشوند.

4057/

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38960

به "رعایت پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی سخت بود، از میزبانی انصراف دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل های بهداشتی فدراسیون جهانی سخت بود، از میزبانی انصراف دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید