خبرنگاران علی نژاد: شبهاتی درباره غیرقانونی بودن جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجود دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- سرپرست معاونت وزیر ورزش و جوانان گفت: شبهاتی وجود دارد که جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال قانونی نبوده زیرا طبق قانون حداقل باید 6 نفر در جلسه حاضر شوند که حاضرین این تعداد نبودند.

خبرنگاران علی نژاد: شبهاتی درباره غیرقانونی بودن جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجود دارد

مهدی علی نژاد در گفت و گویی تلویزیونی درباره فرآیند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: پس از استعفای مهدی تاج فرآیند برگزاری انتخابات طبق اساسنامه سال 90 صورت گرفت، اما با توجه به نامه فیفا در خصوص اساسنامه و اشکالاتی که گرفته اند، درخواست شد که انتخابات برگزار نگردد تا اساسنامه اصلاح گردد.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال پاسخ داد که چند دوره انتخابات با این اساسنامه برگزار گردیده و بیش از هشت سال فدراسیون با همین اساسنامه فعالیت نموده است، اما این بار فیفا به موضوع جدیدی اشاره نمود که نسخه های فارسی و انگلیسی اساسنامه تفاوت دارند. این مساله بسیار عجیب و خطرناک است، چون مبنای ما در داخل اساسنامه فارسی بوده، اما اینکه در گذشته چه نسخه ای (نسخه انگلیسی) برای فیفا ارسال شده جای سوال دارد. چون آنها نسخه فارسی و انگلیسی را تطبیق داده اند که می گویند ایراد دارد.

این مقام مسوول گفت: دیروز (پنجشنبه) آگاه شدیم هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصمیم به لغو انتخابات گرفته است. هرچند در این خصوص نیز شبهاتی وجود دارد که جلسه هیات رییسه قانونی نبوده، چون طبق قانون حداقل باید 6 نفر در جلسه حاضر شوند که این تعداد نبودند. از طرفی امضای بعضی ها نیز بعد از جلسه در محل دیگری روی صورت جلسه گرفته شده است.

وی اعلام کرد: امروز در سوئیس روز کاری است و شاید لابی ها و رایزنی ها رضایت فیفا را به دنبال داشت. به هرحال در تصمیمی که هیات رییسه گرفته است، شک و شبهاتی وجود دارد. حتی وقتی فیفا اعلام نموده اساسنامه فدراسیون فوتبال را قبول ندارد، این سوال پیش می آید که تکلیف منتخبان این اساسنامه چه می گردد. وقتی فیفا می گوید اساسنامه را قبول ندارد و حق برگزاری انتخابات را نمی دهد، تکلیف آنهایی که با همین اساسنامه انتخاب شدند چه می گردد؟ فدراسیون اکنون چطور باید اداره گردد؟ ایراد دیگری که به اساسنامه وارد است، این است که انتخاب حسابرس، رؤسای کمیته های اخلاق، استیناف و انضباطی باید برعهده مجمع باشد که این طور نیست و هیات رییسه آنها را انتخاب می نماید، در حالی که این کمیته ها اهمیتی جدی در فوتبال دارند.

سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان در خصوص خصوصی سازی سرخابی ها، اذعان داشت: مسوولیت این کار با جمشید تقی زاده معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش است. وی قبل از حضور من در وزارت ورزش هم این مسوولیت را داشت و اطلاعات بیشتری دارد. مقدماتی باید فراهم می شد که مجامع این دو باشگاه برگزار گردد. موضوعاتی مانند صورتحساب های اقتصادی و افزایش سرمایه ها هم مطرح شد که در خصوصی سازی این 2 باشگاه موثر است. امیدوارم خیلی زود به مراحل سرانجامی برسیم. این امر در اختیار ما نیست و سازمان خصوصی سازی باید درباره آن تصمیم گیری کند.

انصاری فرد باید پاسخ سوالات هیات مدیره پرسپولیس را بدهد

علی نژاد درباره استفای محمدحسن انصاری فرد گفت: اختلاف نظرهایی وجود داشت که منجر به این اتفاق شد. سرپرست جدید هم آمد و مدیرعامل هم به زودی انتخاب خواهد شد. مشکل خاصی نیست و نگرانی از این بابت نداریم. به هر حال اختلاف نظر در کار طبیعی است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل سابق باید به سوالات هیات مدیره پاسخ دهد، توضیح داد: باید بدانیم که استقلال و پرسپولیس بزرگتر از این هستند که با آمدن و رفتن افراد مسئله ای برای آنها ایجاد گردد. اگر جابجایی در باشگاه انجام شده است تصمیم هیات مدیره بود. ما نه وقت دخالت را داریم و نه در شان ما است. هیأت مدیره اداره باشگاه را در دست دارد و باید جوابگوی اتفاقات باشد. من هم از رسانه ها متوجه شدم که افراد جدیدی سمت گرفته اند. این باشگاه ها هم مانند فدراسیون ها هستند و برای انتصاب های داخلی خود از ما سوال نمی نمایند.

علی نژاد درباره آخرین شرایط ویروس کرونا و ابتلا به آن در ورزش گفت: 30 بهمن ماه اعلام ویروس کرونا در ایران بود. ما دوم اسفند ستاد پیشگیری از این بیماری را در وزارت ورزش تشکیل دادیم. شرایط آن زمان با الان متفاوت بود و تیم هایی را که در کوران مسابقات کسب سهمیه بودند، از ایران خارج کردیم چون پیش بینی می کردیم که ایرانی ها مشکل خروج پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: ملی پوشان رشته های بوکس، وزنه برداری، دوومیدانی و وزنه برداری در خارج از کشور بودند و از آنها خواستیم که به ایران نیایند تا در مراحل بعدی مسابقات شان شرکت نمایند. این مساله اولین تدبیر برای شرایط کسب سهمیه رشته های ما بود. در شمشیربازی، وزنه برداری و 2 نفر در بوکس سهمیه گرفتند که ماحصل تدبیری بود که اندیشیده شد.

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش در ادامه اضافه کرد: ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در ورزش اماکن عمومی را ضدعفونی نموده است. همچنین مسابقات 2 هفته بدون تماشاگر برگزار و در ادامه لغو شد. ما 28 هزار باشگاه داریم که تعطیل شده اند. اگر 2 هفته مسابقات بدون تماشاگر برگزار گردید، با تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بود، اما هفته قبل تصمیم گرفتند که تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد.

پاسخ علی نژاد به چرایی برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر

این مقام مسوول درباره چرایی انجام شدن بازی های لیگ برتر فوتبال پشت درب های بسته نیز گفت: آن زمان ستاد ملی تصمیم گرفت که بازی ها بدون تماشاگر برگزار گردد چون ویروس کرونا گسترش پیدا ننموده بود. اما با گسترش این بیماری لیگ های مختلف تعطیل شدند. این کار را لیگ های مختلف جهان هم انجام دادند.

وی شرح داد: اردوهای تدارکاتی رشته های مختلف لغو شد، چون مسابقات کسب سهمیه را لغو نموده اند. مسابقات رشته ژیمناستیک برای کسب سهمیه در باکو برگزار گردید که تیم ما به شکل عجیبی راهی این کشور شد. جا دارد از سفارت ایران در باکو و ترکیه تشکر کنم، چون تیم ما از ترکیه راهی باکو شد. بنابراین رفتن تیم ژیمناستیک به باکو کار خیلی سختی بود. با این حال، تا آخر سال مسابقات کسب سهمیه نداریم و تنها 6 نفر در رشته قایقرانی در مجموعه آزادی به صورت قرنطینه کارشان را انجام می دهند.

بیش از 61 سهمیه المپیک را کسب خواهیم کرد

علی نژاد درباره احتمال لغو بازی المپیک 2020 توکیو توضیح داد: صداهای مختلفی از جهان شنیده می شوند. کمیته برگزارنماینده المپیک اعلام نموده است که این بازی ها باید راس زمان شروع گردد و تعویق امکان پذیر نیست، اما ویروس کرونا پس از آسیا در اروپا نیز گسترش پیدا نموده و در نهایت ممکن است مجبور به اتخاذ تصمیم مناسبی شوند، چون مسابقات کسب سهمیه برگزار نمی شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: چون تا المپیک زمان باقی مانده است، نگرانی نداریم. پیش بینی ما این است که تا اواسط اردیبهشت ماه کشور از این شرایط اضطرار خارج گردد و فرصت چند ماهه خوبی برای تا المپیک خواهیم داشت. تا الان 50 سهمیه المپیک یعنی دوم سوم ظرفیت را به دست آوردیم و هنوز 6 سهمیه در کشتی، 2 سهمیه در وزنه برداری، 2 تا چهار نفر در کاراته، تنیس روی میز و ژیمناستیک باقی مانده است. در المپیک قبلی رکورد بعد انقلاب را داشتیم که 61 نفر کسب سهمیه نموده اند. این بار 2 رشته تیمی ما (والیبال و بسکتبال) سهمیه المپیک کسب نموده اند، که برای اولین بار بعد از انقلاب چنین اتفاقی اتفاق افتاده است. با این اوصاف می توانیم این دوره بیش از 61 سهمیه داشته باشیم.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش درباره شرایط رقیبان ایران در المپیک اذعان داشت: هنوز به صورت کامل شرایط تیم ها معین نشده چون مسابقات کسب سهمیه انجام نشده است. در بعضی رشته ها مثل کشتی که خوب هستیم، روس ها حرف اول را می زنند و بودن و نبودن آنها می تواند ارزیابی ما را تغییر بدهد. من تعویق مسابقات را محتمل تر می دانم، چون توکیوی ژاپن تا ماه اکتبر نمی تواند مسابقات را برگزار کند و در ماه نوامبر هوا سرد خواهد شد. کمیته مسابقات نمی تواند یک سال بازی های المپیک را تعطیل کند، چون هزینه های زیادی برای ساخت دهکده المپیک انجام شده است. یکی از اعضای هیات رییسه IOC گفته بود برگزاری المپیک عقب می افتد، اما مسئول ستاد برگزاری بازی ها آن را رد کرد و گفت او حرف خودش را زده است و نباید این صحبت را می کرد. بنابراین در ژاپن هم اختلاف وجود دارد، چون این ویروس قابل پیش بینی نیست.

هیچ ورزشکار ایرانی کرونا ندارد

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از ورزشکاران و فوتبالیست ها دچار بیماری ویروس کرونا شده اند، گفت: خوشبختانه تا الان که با شما صحبت می کنم موردی در بین ورزشکاران ما ثبت نشده است. تنها 2 نفر از کاراته کاران قدیمی کرونا گرفته اند که الحمدالله حال شان خوب است.

علی نژاد درباره اعتراضات انجام شده به برگزاری مجمع انتخابات دوومیدانی توضیح داد: ما مجمع تنیس، دوومیدانی و جانبازان و معلولین را داشتیم که افراد برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده بودند. زمانی که مسوولیت گرفتم اولین کاری که کردم ثبت نام افراد برای انتخابات بود. معین صلاحیت افراد در حیطه ما نیست و در اختیار دستگاه های نظارتی است.

این مقام مسوول گفت: سرانجام فروردین انتخابات تنیس برگزار می گردد و منتظر تأیید صلاحیت افراد ثبت نام نماینده هستیم تا زمان دقیق برگزاری انتخابات تنیس در سرانجام فروردین را اعلام کنیم. برای جانبازان و معلولین نیز این شرایط وجود داشت و مسئله ای در برگزاری انتخابات نبود. برای برگزاری مجمع دوومیدانی، جامعه دوومیدانی از ما تشکر کردند و ورزشکاران و قهرمانان این رشته در استوری های صفحه اینستاگرام شان نیز همین کار را کردند. من امروز مدیر هستم و شاید فردا نباشم اما ورزشکاران هویت رشته خودشان هستند. ورزشکاران رشته دوومیدانی از برگزاری انتخابات دفاع کردند.

شرحات علی نژاد درباره برگزاری مجمع فدراسیون دو و میدانی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همچنین بیان داشت: اگر انتخابات دوومیدانی را برگزار نمی کردیم به اواسط اردیبهشت ماه می خوردیم که مقارن با ماه مبارک رمضان بود و امکان برگزاری مجمع را نداشتیم. پس از آن به اواسط خرداد می خوردیم که برگزاری مجمع یک ماه و نیم مانده به المپیک منطقی نبود. اگر انتخابات برگزار نمی شد به شهریور و مهر سال آینده موکول می شد که با نقدها ورزشکاران و قهرمانان روبه رو می شدیم که چرا تکلیف فدراسیون را معین نکردیم.

علی نژاد در واکنش به نقدها مجید کیهانی نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: کسانی که به مجمع آمده بودند از هیات های استانی بودند یا معرفی نامه از هیات ها داشتند. ما این مستندات را داریم. اینکه گفته می گردد معرفی نامه نداشتند، درست نیست. خودم معرفی نامه را رؤیت کردم و اجازه دادم که حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: دوستان می گویند نامه مدیرکل بوده است، نه هیات رئیسه. بله، نامه مدیرکل هم بوده است نه اینکه نامه هیات رییسه نبوده باشد. علاوه بر این، یک رأی هم وجود داشت که غیرحضوری بود و فکس شد. افراد شرکت نماینده در مجمع 27 نفر بودند و برای اینکه تعداد مجمع به 2 سوم برسد یک نفر غیرحضوری رأی داد تا تعداد افراد شرکت نماینده به 28 نفر برسد. آن فردی که شرکت نکرد خودش گفت مشکوک بوده و بیمار هستم و اگر در مجمع شرکت کنم ممکن است افراد دچار خطر بیماری کرونا شوند.

علی نژاد اعلام کرد: در این شرایط خاص وزارت ورزش این اختیار را دارد که وقتی مصلحت ایجاب می نماید رأی را غیرحضوری دریافت کند. یعنی شرایط طوری بود که وزارت از اختیار خود استفاده کرد. تأکید می کنم شرایط خاص بوده است و قرار نیست روال گردد. بنابراین من به عنوان رییس مجمع تصمیم گرفتم آن شخص رأی غیرحضوری بدهد و با اینکه رأی او همراه با فردی که انتخاب شده نبود توانستیم تعداد افراد در مجمع را به 2 سوم برسانیم و مجمع را برگزار کنیم. ما باید به این فکر کنیم که برگزاری مجمع به مصلحت کشور بود.

وی درباره اینکه یک نامزد انتخابات از اعضای مجمع خواسته بود تا در انتخابات حاضر نشوند، گفت: یک نامزد خاص نبوده و چند نامزد خاص بوده اند که از نیروهای شان خواستند در مجمع شرکت ننمایند. دستگاه های نظارتی در حال آنالیز این موضوع هستند. دعوت به عدم حضور کار درستی نیست، اما یکسری نیز نگران ویروس کرونا بودند. شواهد روشنی داریم که افراد تماس گرفته اند که در مجمع شرکت ننمایند. از طرفی، این طور نبوده که وزارت ورزش، روی انتخاب کسی نظر داشته باشد. این انتخابات بی طرف بود. شخص مجید کیهانی نیز اعلام نموده که وزارت ورزش روی هیچ گزینه ای نظر نداشته است. کیهانی دوست و برادر ماست و سال های سال رفاقت داشتیم و همسفر بودیم. حق قانونی اوست که از مراجع قانونی پیگیر انتخابات باشد.

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش درباره بعضی مسائل برای ورزشکاران کشورمان و مصدومیت هایی که برای آنها ایجاد شد، گفت: حمیده عباسعلی در کاراته پس از کسب سهمیه و فینال مسابقات در اتریش با پارگی رباط ACL روبرو شد. 2 راه برای درمان داشت که یکی جراحی در ایران و دیگری در آلمان بود. با متد جراحی در ایران شش ماه زمان می برد تا او آماده مسابقات گردد و به این شکل المپیک را از دست می داد. تصمیم گرفته شد به هانوفر آلمان برود و در کلینیکی با حضور دکتر امینی و همکار سوئیسی او با دستگاه های جدیدی جراحی گردد. با این متد او تا چهار ماه پس از جراحی می تواند مسابقه بدهد و شش هفته بعد از جراحی نیز تمریناتش را شروع می نماید. به این ترتیب یکی از ورزشکاران پر امیدمان را در المپیک خواهیم داشت.

علی نژاد توضیح داد: سهراب مرادی هم چنین شرایطی داشت که در همین کلینیک جراحی شد، طبق دستورات دوران نقاهت را در ایران پشت سر گذاشت و اخیراً هم در مسابقات دبی رکورد 370 کیلوگرم را در مجموع به ثبت رساند. مسابقات قهرمانی آسیا هم به خاطر کرونا عقب افتاده که این به سود ماست و مرادی می تواند آماده تر گردد و اگر رکورد مجموع 405 کیلوگرم را ثبت کند، ان شاءالله کسب سهمیه خواهد نمود. در سال 98 توفیقات خوبی داشتیم و قهرمانی های مختلفی در رشته های مختلف کسب کردیم. پس از مدت ها در بسکتبال سهمیه المپیک کسب کردیم و تا الان 50 سهمیه گرفته ایم و امیدوار به شکستن رکورد کسب سهمیه المپیک ریو هستیم. شکست هایی هم داشتیم که این هم از ویژگی های ورزش است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25120

به "خبرنگاران علی نژاد: شبهاتی درباره غیرقانونی بودن جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علی نژاد: شبهاتی درباره غیرقانونی بودن جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید