برخی از داخل به دنبال تعلیق فوتبال هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در مورد حضورش در وزارت ورزش و برخی مسائل اخیر پیرامون این وزارتخانه توضیح داد.

برخی از داخل به دنبال تعلیق فوتبال هستند

به دو دلیل وارد وزارت ورزش شدم

درباره اینکه آیا اگر به گذشته برشود دوباره پیشنهاد وزارت ورزش را قبول می کند؟ گفت: من خودم را سرباز مملکت می دانم. بعد از استعفای آقای گودرزی برای وزارت ورزش مطرح شدم. برای این وزارتخانه به دو دلیل عمده انتخاب شدم، تجربه ای که در دو دوره ریاست هاشمی طبا به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی داشتم و اینکه کمی اطلاعات ورزشی دارم و به این حوزه علاقه مند هستم.

از جام جهانی 1970 فوتبال را به یاد دارم

وی ادامه داد: همه ورزش ها را دنبال می کنم. در تمام دوران زندگی ام ورزش را دنبال می کردم. در خصوص فوتبال هم دقیقا از جام جهانی 1970 را به یاد دارم.

دخالت غیرقانونی در انتخابات فدراسیون ها نداریم

معاون رئیس جمهور در امور ورزش در خصوص فدراسیون ها و رویکرد وزارت ورزش نسبت به استقلال آنها گفت: اساسنامه ای برای فدراسیون ها داریم که ترکیب مجامع را آنها را تعیین می کند. رویکرد کاری ما این است که استقلال فدراسیون ها حفظ شود و به گزینه منتخب مجمع هم احترام می گذاریم. رای مجمع محترم است حتی اگر باعث انتخاب گزینه ای شود که مورد نظر وزارت ورزش نیست. هیچ دخالت غیرقانونی در انتخابات فدراسیون ها نداریم. هیچ وقت هم به دنبال مهندسی کردن انتخابات نبوده ایم.

در خصوص تایید صلاحیت کاندیداهای رد شده کشتی هیچ ورودی نداشتیم

سلطانی فر در خصوص انتخابات فدرسیون کشتی و روند تائید صلاحیت کاندیدا که منجر به تایید صلاحیت دو نفر از آنها بعد از رد صلاحیت ابتدایی آنها شد، یادآور شد: وزارت ورزش هیچ ورودی به این موضوع نداشت. همان نهادی که این کاندیداها را رد کردند یک روز مانده به انتخابات رای شان را تغییر دادند.

در خصوص پرونده قضایی کاندیداها از وزیر اطلاعات بپرسید

وزیر ورزش درباره شرایط موردنظر برای بررسی صلاحیت کاندیداها و اینکه آیا ممکن است پرونده قضایی خاصی داشته باشند که منجر به رد صلاحیت شان شود، توضیح داد: بهتر است در این مورد و شرایط و معیارهای موردنظر کاندیداها از وزیر اطلاعات بپرسید.

افراد وزارت ورزش با تصمیم خود وارد انتخابات می شوند

سلطانی فر همچنین در خصوص ورود برخی از اعضای وزارت ورزش مانند مازیار ناظمی به انتخابات فدراسیون ها و کاندیدا شدن آنها گفت: این قبیل موضوعات و تصمیمات، نتیجه تصمیم خود افراد است. افراد خودشان در خصوص حضور در انتخابات فدراسیون ها تصمیم گیرنده هستند. ربطی به ما ندارد.

می توانیم برای فدراسیون ها سرپرست انتخاب کنیم

وزیر ورزش در خصوص انتخاب سرپرست برای فدراسیون ها گفت: بعضا به خاطر یک رویداد بین المللی تصمیم گرفته می شود که فدراسیون آن رویداد را پشت سر بگذارد سپس انتخابات شان را برگزار کنیم. درکل اختیارات ما این اجازه را می دهد که برای فدراسیون ها سرپرست معین کنیم.

کاری به زمزمه های حضور داورزنی در انتخابات والیبال ندارم

وزیر ورزش در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال و زمزمه های مطرح شده درباره حضور محمدرضا داورزنی معاون وزارت ورزش در این انتخابات اظهار کرد: کاری به زمزمه های رسانه ها و صحبت های مطرح شده ندارم. شاید به خاطر اینکه داورزنی 12 سال رئیس فدراسیون بوده است و حضور پیروزی هم در این فدراسیون داشته، فکر می کنند تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال به خاطر ورود او است. این موضوعاتی است که رسانه ها مطرح می کنند.

ثبت نام از کاندیداهای والیبال تا 3 - 2 هفته دیگر

وی اضافه کرد: به زودی انتخابات والیبال را برگزار می کنیم.باید شرایط را بررسی کنیم و در خصوص آن تصمیم بگیریم اما تا دو سه هفته دیگر ثبت نام کاندیداهای والیبال را انجام می دهیم.

می توانیم در المپیک توکیو رشته های جدید مدال آور داشته باشیم

معاون رئیس جمهوری در امور ورزش با یادآوری 16 دوره حضور ایران در ادوار مختلف المپیک گفت: در تمام این دوران در 4 رشته مدال آور بودیم. فکر می کنیم برای المپیک توکیو در کاراته هم مدال آور شویم. علاوه بر این در شمشیربازی و جودو هم امید زیادی داریم که ورزشکار صاحب سکو داشته باشیم.

در برخی رشته ها وضعیت کسب سهمیه خوب است

وی در این رابطه ادامه داد: در تیراندازی وضعیت کسب سهمیه خوب است اما اینکه مدال بگیریم، سخت است. در قایقرانی می توانیم سهمیه بگیریم اما کسب مدال سخت است. والیبال هم همچین شرایطی را دارد.

وقتی آمدم اوضاع سرخابی ها اصلا خوب نبود

سلطانی فر با یادآوری اینکه سال 94 واگذاری سرخابی ها منتفی شد، گفت: وقتی من آمدم موقعیت دو باشگاه خیلی خوب نبود. با مسائل زیادی روبرو بودند. حتی سال اول بحث دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح بود و از نظر پرونده هایی که پرسپولیس و استقلال در محاکم داخلی و خارجی داشتند هم مسائلی وجود داشت. چندماه درگیر وضعیت آنها برای پرداخت بدهی های شان بودیم. نزدیک به سه ماه هر شب در وزارت ورزش برای این دو باشگاه جلسه داشتیم تا بتوانیم وضعیت آنها را سامان دهیم. در نهایت پیروز شدیم مجوز حرفه ای دریافت کنیم و بخشی از بدهی ها را همان زمان از طریق اسپانسرها پرداخت کردیم. مسائل مالیاتی آنها را که طی سال ها بلاتکلیف بود، پرداخت کردیم.

پیگیری وضعیت مالیاتی پرسپولیس و استقلال

وی ادامه داد: با مسئولان سازمان مالیاتی به تاریخ 23 بهمن ماه سال 95 جلسه داشتم و گفتم که درآمد سرخابی ها بیشتر از هزینه های شان نیست، این مالیات ها از کجا آمده است که باید پرداخت کنند؟ این دو باشگاه همیشه هفت شان گرو هشت شان بوده است. آنها به درستی گفتند وقتی اظهارنامه مالیاتی از دو باشگاه نداشته ایم و حساب و کتابی با آنها انجام نشده، باید این دو باشگاه را بدهکار بدانیم. با این حال دوستان سازمان امور مالیاتی با حسن نیت قبول کردند که وضعیت خاصی را برای شفاف سازی و با ارائه مدارک و اسناد موردنیاز، ایجاد کنیم. سال گذشته بعد از اینکه برخی مسئولان را توجیه کردیم، پیشنهاد واگذاری را به دولت ارائه کردیم. این پیشنهاد با تصویب هیات دولت همراه بود.

پرسپولیس و استقلال امروز واگذار شوند بهتر از فردا است

وزیر ورزش در خصوص خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال نیز گفت: باورمان این است که اجرای مصوبه مجلس به این شکل، مسائلی ایجاد می کند. بنده به عنوان وزیر مربوطه باید بگویم رویکرد ما این است که هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار کنیم. حتی واگذاری امروز بهتر از فردا است. تلاش می کنیم تا سرانجام سال واگذاری انجام شود.

رابطه ما با همه فدراسیون ها خوب است حتی فوتبال

وزیر ورزش در خصوص فدراسیون فوتبال و چگونگی رابطه وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال به خصوص با توجه به مسائلی که در خصوص بازنشستگی مهدی تاج مطرح بود نیز توضیح داد و گفت: رابطه ما با همه فدراسیون ها و حتی فوتبال خوب است.

نمی توان به بازگشت تاج و موقعیت او ایراد قانونی گرفت

وی در این رابطه ادامه داد: نمی دانم چرا رسانه تلاش می کنند اگر اختلافی وجود دارد آن را بزرگ جلوه دهند یا اگر هم نیست آن را ایجاد کنند. با فدراسیون فوتبال هیچ مسئله ای نداریم. سر مسائل مربوط به بازنشستگی کمک کردیم که این مسائل به درستی حل شود. 10 رئیس بازنشسته داشتیم که به موقع کنار گذاشته شدند. در این میان طبق برخی تبصره ها تاج به کار بازگشت داده شد. الان بازنشسته نیست که کسی ایراد قانونی بگیرد.

ضوابط لیگ فوتبال مانند نامش باید حرفه ای باشد

وزیر ورزش در خصوص لیگ برتر فوتبال و اینکه با فدراسیون برای تعویق آن موافق هستید، گفت: صحبت اصلی ما این است که در واقع با استانداردسازی باشگاه ها و روالی که باید وجود داشته باشد، موافق هستیم. نمی توانیم بگوییم لیگ حرفه ای داریم اما همه ضوابط و شرایط موجود آماتور باشد.

برخی به دنبال خود تعلیقی داخلی هستند

معاون رئیس جمهوری همچنین در خصوص برخی صحبت های مطرح پیرامون دخالت دولت در فدراسیون فوتبال و امکان تعلیق این رشته گفت: برخی به دنبال خود تعلیقی داخلی هستند. اما اینطور نیست که برخی در خارج از کشور نشسته باشند تا ما کج یا راست راه برویم و تعلیق مان کنند.

تند روی رسانه های ورزشی در ایجاد استرس

سلطانی فر در سرانجام در خصوص فضای مجازی و اهمیت آن گفت: رسانه های ورزشی در جنجال آفرینی و ایجاد استرس خیلی تند می روند. دلم برای هوادارن ورزش و به خصوص فوتبال می سوزد که برخی اخباز کذب برای شان ایجاد می کند. تنها عرصه ای که موجبات شور ونشاط خوبی ایجادمی کند ورزش است، در اثر تحریم ها استرس به اندازه کافی ایجاد شده است. دیگر با این اخبار نباید استرس ایجاد کرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10773

به "برخی از داخل به دنبال تعلیق فوتبال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی از داخل به دنبال تعلیق فوتبال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید