مسعود سلطانی فر: باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم، عملکرد ورزش در 40 سال گذشته طلایی بوده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم و نباید کاری به قرعه ها داشته باشیم.

مسعود سلطانی فر: باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم، عملکرد ورزش در 40 سال گذشته طلایی بوده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: نگاه ما به کشتی عمیق تر است و در این رشته هرچه بکاریم، زودتر برداشت می کنیم. امیدوارم کشتی گیران انتظارات را برآورده نمایند.

وی اضافه کرد: امروز این توفیق حاصل شد که به همراه آقای صالحی امیری بازدیدی از اردوی تیم های ملی کشتی داشته باشیم که خود را برای حضور در رقابت های دهه فجر آماده می نمایند. کشتی در مسیری که تا المپیک دارد، باید در رقابت های قهرمانی آسیا در چین و مسابقات قهرمانی دنیا در شهریور ماه شرکت کند. ان شاءالله همین روند اردوها برای کسب سهمیه ادامه داشته باشد تا در همه اوزان سهمیه بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: انتظار مردم این است که کشتی گیران در هر دو رشته آزاد و فرنگی همه سهمیه ها را بگیرند و حتی الامکان روی سکو بروند که من این ظرفیت را در کشتی با توجه به سابقه مدال آوری که داشته است، می بینم. به همین دلیل هم سطح توقعات از کشتی بالاست.

جا دارد از زحمات رسول خادم که به عنوان رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی حضور داشت، تشکر کنم.، سلطانی فر با بیان این جمله خاطر نشان کرد: کادر فعلی هم که در فدراسیون حضور دارد، کار را در این دوره انتقالی جلو می برد. درباره تأخیر انتخابات نیز باید بگویم که یک مشکل قانونی داریم که باید ابتدا حل و فصل گردد. برخی دستگاه های نظارتی عنوان می نمایند که ریاست هیئت ها نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می گردد و برخی دیگر از دستگاه ها نظری عکس این را دارند، چون این اختلاف در برداشت وجود داشت، به این نتیجه رسیدیم که از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی استعلام بگیریم و آنها آنالیز لازم را انجام داده و نظر خود را اعلام نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید ابتدا تکلیف رؤسای هیئت ها تعیین گردد و بعد انتخابات فدراسیون کشتی و برخی دیگر از فدراسیون ها را برگزار کنیم. نزدیک به 70 درصد از ترکیب مجامع فدراسیون ها را رؤسای هیئت ها تشکیل می دهند. بنابراین باید ابتدا تکلیف آنها تعیین گردد و بعد انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. البته کشتی گیران باید بدون نگرانی به کار خود ادامه بدهند و ما همچنان با همین رویکرد که ارائه بیشترین و بهترین یاری ها به فدراسیون است، جلو خواهیم رفت.

سلطانی فر همچنین گفت: ما در فاصله کمتر از 20 ماه تا المپیک باید سهمیه ها را بگیریم و به گونه ای عمل کنیم که ملی پوشان با روحیه بهتری به المپیک بروند. من خیلی امیدوارم نتیجه کشتی فرنگی که با کسب سه مدال طلا قهرمان المپیک 2012 لندن شد، در المپیک 2020 توکیو هم در آزاد و هم در فرنگی تکرار گردد. البته کار سختی داریم، چون مسابقات در ژاپن است و ژاپنی ها هم خیلی پیشرفت نموده اند. ما باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم و نباید کاری به قرعه ها داشته باشیم و من این ظرفیت موفقیت کشتی را می بینم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات فدراسیون کشتی قبل از خاتمه سال انجام می گردد یا خیر؟، گفت: منتظر جواب استعلام از مجلس هستیم. اگر هیئت ها مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشوند، انتخابات را سریع تر برگزار می کنیم.

وی درباره موفقیت های ورزشی پس از پیروزی انتقلاب اسلامی یادآور شد: عملکرد 40 ساله ورزش که برآیند کوشش های همه مسئولان و ورزشکاران است، یک عملکرد طلایی است. از جهت مدال آوری با این دو مدال طلایی که به دلیل دوپینگ وزنه برداران در المپیک 2012 حاصل شد، ایران تاکنون 20 طلا در تاریخ المپیک گرفته که چهار طلا برای قبل از انتقلاب و 16 مدال طلا برای بعد از پیروزی انقلاب است. در مجموع هم ایران 20 طلا، 21 نقره و 28 برنز در المپیک ها گرفته که بیشتر آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسب شده است.

سلطانی فر ادامه داد: به لحاظ فضای ورزشی هم شرایط بسیار بهتری ایجاد شده است. قبل از انقلاب فقط ورزشگاه آزادی بود، اما حالا در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز ورزشگاه های بزرگی ساخته شده است. همچنین 21 ورزشگاه 15 هزار نفری و 20 ورزشگاه پنج هزار نفری ایجاد شده است. در واقع انقلاب بزرگی در گسترش فضاهای ورزشی ایجاد شده است. در خصوص فجر چهلم هم که این فجر برای ما از هفته دولت شروع شد و هر دو هفته یک پروژه را افتتاح نموده ایم.

وی همچنین درباره بودجه ورزش در سال 98 گفت: عددی که در لایحه پیشنهادی اعلام شده، در مقایسه با سال 97 به طور میانگین بین 8 تا 12 درصد رشد داشته است که این رشد برای کمیته ملی المپیک و همچنین کمیته پارالمپیک تقریباً 10 درصد بوده است. ما کوشش می کنیم در جلساتی که برگزار می گردد، این عدد باقی بماند. سال آینده مسابقات کسب سهمیه برگزار می گردد و ما امیدواریم در کنار وزنه برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی که قبلاً مدال گرفته اند، در کاراته هم موفق به کسب مدال در المپیک شویم.

وزیر ورزش و جوانان در خاتمه توضیح داد: البته به شمشیربازی، جودو و تا حدودی تیراندازی هم امیدوار هستیم. از یک سال قبل ستاد عالی بازی ها تشکیل شده است و ما در این ستاد چند رویداد از جمله بازی های کشورهای اسلامی، بازی های داخل سال آسیا، بازی های آسیایی و پاراآسیایی، المپیک جوانان و المپیک ساحلی را تعریف کردیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3544

به "مسعود سلطانی فر: باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم، عملکرد ورزش در 40 سال گذشته طلایی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود سلطانی فر: باید احساس کنیم که مثل گذشته آقای کشتی دنیا هستیم، عملکرد ورزش در 40 سال گذشته طلایی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید