روتر وای فای 6 ایسوس ROG RAPTURE GT-AX11000: غول را به خانه ببرید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسوس ایران تبلیغات روتر وای فای 6 جدید این شرکت را شروع نموده است و می توانیم امیدوار باشیم که این روتر به زودی در بازار ایران عرضه گردد.

روتر وای فای 6 ایسوس ROG RAPTURE GT-AX11000: غول را به خانه ببرید

البته، قیمت روتر ROG RAPTURE GT AX11000 آن قدر بالا هست که شاید فقط کسب وکارها یا انگشت شمار کاربران حرفه ای گیمینگ سراغ اش بروند. قیمت دلاری این روتر در سایت آمازون نزدیک به 400 دلار است. پس ، اگر وارد ایران گردد نباید قیمتی پایین تر از 5 میلیون تومان داشته باشد.

اما داریم درباره یکی از بهترین روترهای بی سیم وای فای 6 جهان صحبت می کنیم. دقیقا درباره یک غول با 8 شاخ که به جدیدترین و مدرن ترین فناوری های ارتباطی بی سیم و با سیم جهان مجهز شده است و می تواند در خانه شما غوغا کند.

قطعا اگر یک بار به هر دستگاهی به روتر AX11000 وصل شوید؛ دیگر هرگز آن را ترک نخواهید کرد و حاضر می شوید 5 میلیون تومان از جیب تان خرج کنید. اگر گیمر باشید و این روتر به دست تان بیفتد؛ احتمالا راحت تر برای خریدش هزینه می کنید چون برند ROG دارد و هم از نظر ظاهری و سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری با دیگر تجهیزات ROG گیمینگ ایسوس سازگار و جفت می گردد.

یک روتر گیمینگ کامل

ایسوس Rapture GT-AX11000 یک روتر سه بانده با MU-MIMO 4×4 است. مهم ترین ویژگی آن، پشتیبانی از وای فای 6 یا استاندارد 802.11ax است. جدیدترین استاندارد شبکه های بی سیم وای فای که نسبت به 802.11ac رجحان های قابل توجهی دارد.

در هر باند رادیویی 5 گیگاهرتز این روتر شاهد سرعت اسمی 4804 مگابیت هستیم و در باند رادیویی فرکانس پایین 2.4 گیگاهرتز سرعتی 1148 مگابیتی اسمی عنوان شده است تا سرعت نهایی و در مجموع این سه باند به مرز 11 هزار مگابیت یا دقیقا 10756 مگابیت برسد. خوب، هنوز هیچ روتر بی سیم سرعتی بالاتر از این عدد در جهانی وای فای ندارد.

مزیت بزرگ دوم روتر GT-AX11000 ایسوس، درگاه اترنت 2.5GbE است. یعنی با اتصال یک کابل شبکه معمولی می توانید تبادل اطلاعاتی با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه داشته باشید. چیزی بالاتر از استاندارد رایج 1 گیگابیت روترهای امروزی و پایین تر از استاندارد 10 گیگابیت مراکزداده و سرورهای پرسرعت.

گیمرها بهتر از هر کاربر دیگری متوجه مزایای یک درگاه 2.5GbE می شوند و می دانند درباره چه چیزی صحبت می کنیم. افزون بر این درگاه، 4 درگاه اترنت LAN یک گیگابیت و یک درگاه WAN به همراه دو درگاه USB 3.1 دارد. درگاه های USB 3.1 از دانگل های مودم 4G پشتیبانی می نمایند.

بی شمار ابزار نرم افزاری

قابلیت ها و امکانات نرم افزاری روتر وای فای 6 ایسوس نیز بی شمار هستند. ضمن اینکه از پروتکل AiMesh پشتیبانی می نماید تا قابلیت استفاده در شبکه های مش وای فای و سازگاری با دیگر روترهای ایسوس را داشته باشد؛ چندین ابزار اختصاصی برای شبکه های گیمینگ و مدیریت ترافیک، اولویت دهی به دستگاه ها، کاهش پینگ، کنترل پهنای باند هر دستگاه و ادغام با شبکه گیمینگ wtfast دارد.

ضمن اینکه از قابلیت RGB LED برای نورافشانی و تغییر نور لوگوی ROG سود می برد؛ به مود Game Boost مجهز است تا به طور اختصاصی در شبکه های گیمینگ کارای بهتری به نمایش بگذارد.

نشریات زیادی به تعریف و تمجید از این روتر قدرتمند پرداختند و آن را یک غول واقعی در شبکه بی سیم دانستند. بهره گیری از یک پردازنده 4 هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز در جهانی روترهای بی سیم تازگی دارد و نشان می دهد این دستگاه باید از پس چه بار ترافیکی برآید.

همین طور، باید اشاره کنیم که 1 گیگابایت رم برای این روتر در نظر گرفته است. در مقام مقایسه، روترهای امروزی غالبا از 256 مگابایت رم سود می برند.

منتظر ورود این غول به بازار ایران می مانیم تا از نزدیک دست به شاخ هایش کشیده و کمی دست و پنجه نرم کنیم!

هفته گذشته مایکروسافت دو دستگاه تبلت لپ تاپ هیبریدی به نام های سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7 معرفی کرد. سرفیس هایی بسیار زیبا و قدرتمند که…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می گردد که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

موسسه Wi-Fi Alliance که متولی توسعه و تصویب استانداردهای وای فای است؛ خاتمه دستورالعمل ها و برنامه های وای فای 6 (استاندارد 802.ax) را رسما گفت تا حرکت…

اپل از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. سه آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس تا دو هفته دیگر وارد بازار می شوند و جایگزین…

در حالی که روترهای مش وای فای بازار قیمت هایی در حدود 400 دلار دارند؛ شرکت نت گیر از روتر مش وای فای جدیدی با قیمت 700 دلار معرفی کرد….

گوگل می خواهد اواخر امسال میلادی یک نسخه جدید از روتر وای فای خود با پشتیبانی از وای فای 6 معرفی کند. روتر جدید گوگل به طور…

در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه…

هنگامی که ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از روتر Blue Cave رونمایی کرد؛ کل جهان تعجب کرد چون خاص ترین طراحی روتر تا آن موقع را…

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15188

به "روتر وای فای 6 ایسوس ROG RAPTURE GT-AX11000: غول را به خانه ببرید" امتیاز دهید

2 کاربر به "روتر وای فای 6 ایسوس ROG RAPTURE GT-AX11000: غول را به خانه ببرید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتر وای فای 6 ایسوس ROG RAPTURE GT-AX11000: غول را به خانه ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید