رونق کسب و کار؛ 12 خدمت در حوزه بازاریابی و فروش به شرکت های خلاق تعلق گرفت خبرنگاران
به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت های خلاق در 12 حوزه عملکردی، بازاریابی و فروش، بسته یاری هزینه خدمات عارضه یابی دریافت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های خلاق در 12 حوزه عملکردی، بازاریابی و فروش، بسته یاری هزینه خدمات عارضه یابی دریافت می نمایند.
این خدمات با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، ارائه می گردد. بسیاری از شرکت های تجاری،فراوریی، خدماتی، صنعتی و همچنین نهادها و سازمان ها، با مسائلی در فرایندهای خود روبرو هستند. این مشکل ممکن است در یک شرکت، ناکارآمد بودن خط فراوری باشد و در یک واحد دیگر، مشکل در جانمایی نیروی انسانی مورد استفاده باشد.
در این رابطه گروه های متخصصی وجود دارند که در رشته های مختلف خدمات عارضه یابی ارائه می دهند. خدمات عارضه یابی مشتمل بر پایش، سنجش و یافتن مشکل و ارائه راه حلهای منطقی و قابل اجرا است.
یکی از حوزهای که بسیاری از شرکت ها در آن با مشکل روبرو هستند. بخش فروش و بازاریابی است. در صورتی که بسیاری از شرکت های خلاق بتوانند بخش فروش خود را به درستی مدیریت نمایند و استراتژی مناسبی برای بازاریابی خود داشته باشند، احتمالاً بخش عمده ای از مسائل آنها مرتفع خواهد شد.
از این رو ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، برای یاری به برطرف این مشکل یاری هزینه خدمات عارضه یابی تا سقف 30 میلیون ریال در نظر گرفته است.
عارضه یابی شرکت های خلاق یکی از مهم ترین عوامل شناخت عوامل تأثیرگذار بر موفقیت کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق است. این در حالی است که معمولاً تحلیل معیارهای مورد توجه در بازاریابی و شناخت تعارض ها کمتر مورد توجه و تمرکز فناوران و صاحبان شرکت ها بوده و عموماً در این بخش دچار چالش و ضعف هستند.
خدمات عارضه یابی بازاریابی و فروش شرکت های خلاق شامل ارزیابی و آنالیز زیرساخت ها و سوابق شرکت به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف قابل بهبود در هر 12 حوزه عملکردی بازاریابی و فروش شرکت است.
12 حوزه عملکردی بازاریابی و فروش یک شرکت خلاق شامل تحقیقات بازار، برنامه ریزی بازاریابی و فروش، طراحی مدل کسب وکار، بهبود محصول از منظر واحد بازاریابی، مدیریت شبکه توزیع، قیمت گذاری، برندسازی، تبلیغات و ترویج، بازاریابی مستقیم، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و فرایندهای پشتیبان بازاریابی و فروش است.
یک کارشناس با آنالیز دقیق تمام این مراحل، نسبت به مشکل یابی اقدام می نماید و پس از تشخیص عارضه، راه حل برطرف آن را نیز ارائه می نماید.
خدمات عارضه یابی بازاریابی و فروش برای شرکت های خلاق با درآمد کمتر از صد میلیارد ریال در آخرین سال اقتصادی به صورت 100 درصد رایگان بوده و تا سقف 30 میلیون ریال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت، می گردد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به درگاه اینترنتی برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق وابسته به ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق مراجعه نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجوbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا