رونمایی از دو طرح دانشگاه شیراز در حوزه ارتباط جامعه و صنعت خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دو طرح مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه های نفتی و دبیرخانه ستاد احیای تالاب های استان فارس در دانشگاه شیراز با حضور مجازی مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

رونمایی از دو طرح دانشگاه شیراز در حوزه ارتباط جامعه و صنعت خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دو طرح مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه های نفتی و دبیرخانه ستاد احیای تالاب های استان فارس در دانشگاه شیراز با حضور مجازی مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

طی مراسمی با حضور مجازی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه سومین نشست شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت، از دستاوردها و طرح های دانشگاه ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، ازجمله دانشگاه بزرگ شیراز رونمایی شد.

در این نشست که همزمان در سالن حوزه ریاست دانشگاه شیراز با حضور دکتر نادگران، رئیس دانشگاه؛ دکتر افضلی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان فارس برگزار گشت؛ دکتر دکتر نادگران به معرفی دو طرح مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه های نفتی و دبیرخانه ستاد احیای تالاب های استان فارس در دانشگاه شیراز پرداخت.

وی با بیان این مقدمه که در دانشگاه شیراز رویکرد درهم تنیدگی دانشگاه و صنعت را در پیش گرفته ایم؛ به برخی از موفقیت های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و شرح داد: معرفی دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد با صنعت و انتخاب استان فارس برای پنجمین سال متوالی به عنوان استان برتر پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز در سال جاری؛ ازجمله موفقیت هایی است که حاصل ارائه ی رویکرد درهم تنیدگی دانشگاه و صنعت بوده و درحال رشد است.

وی درخصوص احیای تالاب های استان فارس؛ شرح داد: دفتر ستاد احیای تالاب های استان فارس پیش تر تشکیل شده و در رأس آن استاندار محترم فارس و مدیرکل محترم اداره حفاظت محیط زیست استان حضور دارند و دانشگاه شیراز به عنوان حمایت کننده و متولی دبیرخانه و کارگروه های علمی مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به معرفی برخی قراردادهای دانشگاه در حوزه نفتی مانند: قرارداد ازدیاد برداشت میدان منصوری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کشور؛ ازدیاد برداشت میدان اسفند با همکاری فلات قاره و ایزومریزاسیون نفتای سبک و متانول اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: درحوزه های دیگر نیز مانند حوزه لیزر و اپتیک دانشگاه شیراز به عنوان اولین تولید کننده هاست و دو شرکت دانش بنیان در این زمینه تأسیس شده که نزدیک به 22 نفر نیرو در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه این شرکت ها دارای فروش های داخلی و خارجی هستند و به نظر میرسد که فروش خارجی محصولات این شرکت های دانش بنیان با ارز قابل ملاحظه، یکی از نقاط قوت ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز با صنایع هست.

دکتر نادگران گفت: ما در دانشگاه شیراز دفترهایی را برای صنایع مختلف ایجاد کردیم که کارشناسان مختلف در آنجا مستقر هستند و جلسات بسیار خوبی با اساتید دانشگاه در مورد مسائل مختلف دارند و همچنین پیشرفت های خوبی در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه علوم انسانی داشتیم و خوشبختانه پژوهشکده علوم انسانی نیز در دانشگاه در حال تأسیس است.

گفتنی ست در این نشست مجازی که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف، باحضور دکتر غلامی برگزار گشت، از طرح ها و قراردادهای دیگر دانشگاه ها نیز به شرح زیر رونمایی شد:

طرح های انعقاد توافقنامه توسعه دانش فنی واحدهای پتروشیمیPPوHDPE مابین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی مشاور نارگان، افتتاح پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز دانشگاه شهید چمران اهواز، طراحی و ساخت ربات کاوشگر زیردریایی هوشمند تا عمق 400 م (rov8) توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه شناسایی و حل چالش های صنعت باعنوان ایران ایدکس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای منتخب آذربایجان شرقی توسط دانشگاه تبریز، شروع طرح ملی بومی سازی و انتقال تکنولوژی برداشت داده های لرزه نگاری دریای عمان با هدف توسعه زیرساخت منطقه مکران توسط دانشگاه هرمزگان، شروع طرح بررسی و پایش اثرات زیست محیطی آب شیرین کن بندرعباس توسط دانشگاه هرمزگان.

طی مراسمی با حضور مجازی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه سومین نشست شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت، از دستاورد ها و طرح های دانشگاه ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، ازجمله دانشگاه بزرگ شیراز رونمایی شد.

در این نشست که همزمان در سالن حوزه ریاست دانشگاه شیراز با حضور نادگران، رئیس دانشگاه؛ افضلی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان فارس برگزار گشت؛ نادگران به معرفی دو طرح مجموعه آزمایشگاهی مگاپروژه های نفتی و دبیرخانه ستاد احیای تالاب های استان فارس در دانشگاه شیراز پرداخت.

وی با بیان این مقدمه که در دانشگاه شیراز رویکرد درهم تنیدگی دانشگاه و صنعت را در پیش گرفته ایم؛ به برخی از موفقیت های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و شرح داد: معرفی دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه برتر در عقد قرارداد با صنعت و انتخاب استان فارس برای پنجمین سال متوالی به عنوان استان برتر پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز در سال جاری؛ ازجمله موفقیت هایی است که حاصل ارائه رویکرد درهم تنیدگی دانشگاه و صنعت بوده و درحال رشد است.

وی درخصوص احیای تالاب های استان فارس؛ شرح داد: دفتر ستاد احیای تالاب های استان فارس پیش تر تشکیل شده و در رأس آن استاندار محترم فارس و مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان حضور دارند و دانشگاه شیراز به عنوان حمایت کننده و متولی دبیرخانه و کارگروه های علمی مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به معرفی برخی قرارداد های دانشگاه در حوزه نفتی مانند: قرارداد ازدیاد برداشت میدان منصوری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کشور؛ ازدیاد برداشت میدان اسفند با همکاری فلات قاره و ایزومریزاسیون نفتای سبک و متانول اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: درحوزه های دیگر نیز مانند حوزه لیزر و اپتیک دانشگاه شیراز به عنوان اولین تولید کننده هاست و دو شرکت دانش بنیان در این زمینه تأسیس شده که نزدیک به 22 نفر نیرو در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه این شرکت ها دارای فروش های داخلی و خارجی هستند و به نظر میرسد که فروش خارجی محصولات این شرکت های دانش بنیان با ارز قابل ملاحظه، یکی از نقاط قوت ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز با صنایع هست.

نادگران گفت: ما در دانشگاه شیراز دفتر هایی را برای صنایع مختلف ایجاد کردیم که کارشناسان مختلف در آنجا مستقر هستند و جلسات بسیار خوبی با اساتید دانشگاه در مورد مسائل مختلف دارند و همچنین پیشرفت های خوبی در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه علوم انسانی داشتیم و خوشبختانه پژوهشکده علوم انسانی نیز در دانشگاه در حال تأسیس است.

در این نشست مجازی که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف، باحضور غلامی برگزار گشت، از طرح ها و قرارداد های دیگر دانشگاه ها نیز به شرح زیر رونمایی شد:

طرح های انعقاد توافقنامه توسعه دانش فنی واحد های پتروشیمی PP و HDPE مابین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی مشاور نارگان، افتتاح پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز دانشگاه شهید چمران اهواز، طراحی و ساخت ربات کاوشگر زیردریایی هوشمند تا عمق 400 م (rov8) توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه شناسایی و حل چالش های صنعت باعنوان ایران ایدکس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح تدوین برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستا های منتخب آذربایجان شرقی توسط دانشگاه تبریز، شروع طرح ملی بومی سازی و انتقال تکنولوژی برداشت داده های لرزه نگاری دریای عمان با هدف توسعه زیرساخت منطقه مکران توسط دانشگاه هرمزگان، شروع طرح بررسی و پایش اثرات زیست محیطی آب شیرین کن بندرعباس توسط دانشگاه هرمزگان.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53230

به "رونمایی از دو طرح دانشگاه شیراز در حوزه ارتباط جامعه و صنعت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دو طرح دانشگاه شیراز در حوزه ارتباط جامعه و صنعت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید