ساخت اولین پلت فرم ملی بدون خودروسازان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : مهم ترین سرتیترهای صفحه های مالی مطبوعات17 خرداد در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:

ساخت اولین پلت فرم ملی بدون خودروسازان

به گزارش خبرنگاران ، تکرار اشتباهات محصول ندانستن ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.در نیم قرن با اقتصاد ایران اخبار مهم اقتصادی ایران و دنیا را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه آنالیز تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می گردد،در طول آنالیز تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این آنالیز قرار گرفته است.

17 خرداد 1351؛ فروش قسمتی از سهام بانک بیمه بازرگانان به کارکنان

مدیرعامل بانک بیمه بازرگانان رسما گفت که تعدادی از سهام را در اختیار کارکنانش قرار خواهد داد.

حسین شرافت، مدیرعامل بانک بیمه بازرگانان اولین مدیر بانک خصوصی است که موافقت خود را نسبت به فروش تعدادی سهام این بانک بین کارکنان این بانک امروز رسما اعلام داشت.دکتر شرافت گفت: بانک بیمه بازرگانان آمادگی کامل دارد تا تعدادی از سهام خود را با شرایط سهل به کارکنان خود عرضه کند و بفروشد و کارکنان این بانک را در سهام بانک مشارکت دهد.

مدیرعامل بانک بیمه بازرگانان شرح داد: وی از موقعی که شاهنشاه آریامهر مدیران و صاحبان صنایع را در خصوص پخش تعدادی از سهام کارخانجات بین کارگران و کارکنان و سایر طبقات مردم ارشاد فرمودند، بانک بیمه بازرگانان نیز به پیروی از منویات شاهنشاه آریامهر موضوع پخش تعدادی از سهام این بانک را بین کارکنانش مورد آنالیز و مطالعه دقیق قرار داده است و اکنون که این مساله از طریق نمایندگان بانک ها مطرح شده است، رسما موافقت این بانک را با عرضه و فروش تعدادی از سهام اعلام می دارد.

17 خرداد 1361؛ نحوه پرداخت قیمت زمین به مالک پس از اصلاحات ارضی اسلامی

محمد سلامتی، وزیر کشاورزی درباره استفاد هاز احکام ثانویه در قانون اصلاحات ارضی گفت: ما در قانون اصلاحات ارضی اسلامی محور را این قرار دادیم که اصلاحات ارضی اسلامی انجام گردد و بند ج و د که مبین دریافت یا خریدن مقداری زمین از مالک و واگذاری آن به کشاورزان بی زمین و کم زمین است، لازمه اجرایش این است که از قوانین یا احکام ثانویه استفاده گردد.

وقی که محور این است، تکیه بر این تبصره و مساله امکان ممکن است زمینه های سوء استفاده را به وجود بیاورد و در عمل پیچیدگی ها و اشکالات زیادی را به وجود آورد.

وی در خصوص پرداخت پول زمین به مالکان که در طرح اصلاحات ارضی اسلامی پیش بینی شده است، گفت: اولا زمین هایی که از مالکان گرفته می گردد قبل از اینکه به مالک پولی پرداخت گردد، حساب می گردد که آیا مالک وجوهات شرعیه و اقتصادیاتش را پرداخته یا نپرداخته است. اینها که حساب شد، از کل بهای زمین کم می گردد و بعد از اینکه تعیین شد مالک چقدر طلبکار است، آن مبلغ است که باید به مالک پرداخت گردد. لذا پرداخت بهای زمین به مالک پس از کسر وجوهات شرعیه و اقتصادیات ها است.

17 خرداد 1371؛ میزان فراوری گندم 2.5 میلیون تن افزایش می یابد

طرح محوری گندم، سال جاری در سطح یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشور به اجرا گذاشته شده است.

عیسی کلانتری با اشاره به عملکرد مثبت پوشش طرح که سال گذشته در سطح 980 هزار هکتار به اجرا درآمد، اظهار امیدواری کرد: سال جاری در اجرای این طرح حدود 4 تن گندم در هکتار برداشت گردد.

وزیر کشاورزی اجرای طرح محوری گندم را یکی از پیروز ترین طرح ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: این طرح با کمترین هزینه در سطح کشور به اجرا گذارده شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح که سال جاری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است، حدود 2.5 میلیون تن گندم اضافی فراوری خواهد شد که ارزش ریالی آن به قیمت روز بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

17 خرداد 1391؛ساخت اولین پلت فرم ملی بدون خودروسازان

به گفته محمدحسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت، پلت فرمی که قرار است به واسطه این دانشکده و با مشاوره متخصصان خارجی ساخته گردد با حمایت های اقتصادی دولت و همچنین شرکتی خصوصی انتها پیدا خواهد نمود.

وی اضافه نمود: متاسفانه بعد از 45 سالی که کار نموده ایم، هیچ وقت به دنبال طراحی یک خودرویی که برند ایرانی باشد، نبوده ایم. یک وقتی هم که روی سمند کار کردیم، آمدیم روی پلت فرم پژو خودروی ملی ساختیم. پولی هم که برای سمند هزینه کردیم تقریبا 2.5 برابر طراحی از صفر تا صد یک خودرو در اروپا بود.

شجاعی فرد ادامه داد: در پروژه ای که به دنبال آن هستیم یعنی فراوری خودروی ملی، می خواهیم با طرحی و فراوری پلت فرم ملی به صنعت خودرو سازمان بدهیم؛ به گونه ای که پلت فرمی داشته باشیم که متعلق به خودمان باشد و ویژگی هایش به گونه ای باشد که اگر مسئله ای پیش آمد، مثل تحریم بین المللی، تحت تاثیر شرکت های خارجی نباشیم.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58300

به "ساخت اولین پلت فرم ملی بدون خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین پلت فرم ملی بدون خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید