ساخت کوچک ترین دستگاه شمارش گر خون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، اسنلیکس (Essenlix) یکی از شرکت های پیشرو در حوزه کاربرد فناوری نانو، یادگیری ماشینی و زیست شناسی پیشرفته در بخش تست های سلامتی است. این شرکت گفت که پیروز به ساخت کوچک ترین، ارزان ترین و ساده ترین ابزار شمارش گر خون به نام iMOST-CBC شده است.

ساخت کوچک ترین دستگاه شمارش گر خون

iMOST یک پلتفورم شمارش گر همراه است که در آن از نوآوری منحصربه فردی استفاده شده و با آن می توان به سرعت و سادگی و دقت بالا در هر جایی آزمایش شمارش خون را انجام داد. این دستگاه در مدت 60 ثانیه می تواند داده ها را به دست آورده و به پزشک ارسال کند. این پلتفورم قابل استفاده برای انواع مختلف زیست شناساگرها در سیالات مختلف بدن است. اولین کاربرد iMOST در شمارش سلول های خون است جایی که تعداد سلول ها در فرد سالم و بیمار متفاوت است و می توان از آن برای تشخیص بیماری استفاده کرد.

iMOST-CBC در ابعاد یک تمبر پستی بوده و ابزار خوانش آن نیز در اندازه های یک قوطی کبریت است. از تلفن همراه هوشمند به عنوان سخت افزار استفاده می گردد که نرم افزار ویژه ای نیز در آن نصب شده است. دستگاه iMOST-CBC تقریبا صد برابر کوچک تر از کوچک ترین دستگاه شمارش گر سلول های خون است و هزار تا ده هزار برابر کوچک تر از یک دستگاه شمارش گر رومیزی خون است.

برای استفاده از این فناوری تنها ضروری است که یک سوراخ کوچک روی پوست ایجاد شده تا یک قطره خون بیرون بیاید. این قطره خون به طور مستقیم روی کارتی گذاشته شده و آن را درون دستگاه خوانش قرار می دهند. دستگاه خوانش به تلفن هوشمند متصل است و برنامه روی تلفن اجرا می گردد. در مدت یک دقیقه بسته به پارامترهای تست، نتیجه آماده و برای پزشک ارسال می گردد.

مزیت های این فناوری، یعنی کوچکی، سرعت بالا، سهولت کاربرد و ارزان بودن، در نتیجه استفاده از فناوری نانو، یادگیری ماشینی و زیست فناوری پیشرفته است. این همگرایی موجب شده تا ابعاد دستگاه کوچک و ساده شده اما نتایج همچنان دقیق ارائه می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12523

به "ساخت کوچک ترین دستگاه شمارش گر خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کوچک ترین دستگاه شمارش گر خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید