سالیوان: ملاقات با پوتین را پاداش نمی دانیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فارس نوشت:جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی یک کنفرانس خبری ضمن تأکید بر این که بین واشنگتن و مسکو اعتماد وجود ندارد، گفت که در صورت تداوم فعالیت های مضر روسیه، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

سالیوان: ملاقات با پوتین را پاداش نمی دانیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی یک کنفرانس خبری ضمن تأکید بر این که بین واشنگتن و مسکو اعتماد وجود ندارد، گفت که در صورت تداوم فعالیت های مضر روسیه، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، یکی از خبرنگاران در نشست خبری با سالیوان با اشاره به نشست آینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ژنو اشاره نمود و در مورد اعتماد بین دو رئیس جمهور پرسید: چطور رئیس جمهور (آمریکا) می تواند به هر آن چه که ولادیمیر پوتین در این نشست می گوید، اعتماد کند؟ شما می گویید که قصد دارید بفهمید که او چه تفکری دارد و قرار است چه اقداماتی را در روزهای پیش رو انجام دهد. با توجه به آن که ولادیمیر پوتین قبلاً نام رئیس جمهور (آمریکا) را لکه دار نموده، چطور می توانید اعتماد کنید؟

سالیوان در پاسخ به این سؤال با تأکید بر این نکته که رابطه دو کشور آمریکا و روسیه بر پایه اعتماد نیست، گفت: ارزیابی یک رئیس جمهور دیگر ربطی به مسئله اعتماد کردن به آن ها ندارد و رابطه میان ایالات متحده و روسیه بر اساس اعتماد نیست بلکه رابطه ای بر اساس راستی آزمایی است، بر اساس رابطه شفاف سازی در مورد انتظاراتی است که ما داریم و این که تعیین کنیم اگر انواع خاصی از فعالیت های مضر همچنان رخ دهد، از سوی ایالات متحده پاسخ داده خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با کم اهمیت جلوه دادن ملاقات بایدن با پوتین گفت: ما بارها و بارها روشن نموده ایم و امروز نیز مجدداً تأکید می کنم که ما ملاقات با رئیس جمهور روسیه را پاداش نمی دانیم. ما این (ملاقات را) به عنوان بخشی از دفاع از منافع و ارزش های آمریکا می دانیم.

سالیوان سپس این گونه ادامه داد: جو بایدن علی رغم اختلافات کشور ما (با روسیه) با ولادیمیر پوتین ملاقات نمی کند بلکه به واسطه اختلافاتی که کشور ما (با روسیه) دارد، با وی ملاقات خواهد نمود. مسائل زیادی است که باید بر روی آن کار کنیم.

این دیپلمات آمریکایی در ارتباط با هدف رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با همتای روس خود گفت: این که در چشمان پوتین نگاه کنیم و بگوییم که ما چه انتظاراتی داریم و مواضع و اولویت های آمریکا چیست در حقیقت و از نظر ما جنبه مهم دیپلماسی روسیه و آمریکا است.

سالیوان سپس ادامه داد: به دلیل آن که رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین نوع منحصر به فردی از یک رهبر خاص است، داشتن این فرصت برای برگزاری نشست با وی، به ما اجازه می دهد که این رابطه را مدیریت کنیم و به کارآمدترین شکل از ارزش های آمریکا دفاع کنیم.

311311

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58771

به "سالیوان: ملاقات با پوتین را پاداش نمی دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان: ملاقات با پوتین را پاداش نمی دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید