سقوط آزاد قیمت جهانی نفت؛ نفت برنت 31 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به دنبال شکست توافق روسیه و عربستان سعودی، عدم حصول توافق میان اعضای اوپک در نشست اخیر و کاهش تقاضا در نتیجه شیوع ویروس کرونا، قیمت جهانی نفت به پایین ترین رقم خود از فوریه 2016 رسید.

سقوط آزاد قیمت جهانی نفت؛ نفت برنت 31 درصد کاهش یافت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اشاره به شکست نشست اعضای اوپک در وین از کاهش شدید قیمت نفت خام در بازارهای دنیای اطلاع داد.

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت با سقوط 31 درصدی به بشکه ای 32.5 دلار کاهش یافت که از فوریه 2016 به این سو پایین ترین رقم محسوب می گردد.

اسپوتنیک اضافه نمود: عربستان سعودی در روز شنبه قیمت نفت خام خود را برای فروش در ماه آوریل برای همه مشتریهای خود کاهش داد.

علت اصلی سقوط آزاد قیمت نفت عدم توافق کشورهای صادرکننده نفت در وین و شکست توافق سه ساله روسیه و عربستان سعودی در میزان فراوری نفت است.

پس از نشست اوپک پلاس با روسیه در روز پنج شنبه و آدینه گذشته و عدم موافقت مسکو برای کاهش بیشتر فراوری، قیمت نفت دوباره کاهش پیدا کرد.

روسیه اعلام نمود که با کاهش بیشتر موافق نیست، اما با تمدید این توافق مسئله ای ندارد.

به این ترتیب، توافق سه ساله اوپک با فراوریکنندگان دیگر نفت از هم پاشید و هر کدام از این کشورها اجازه دارند از ابتدای ماه آوریل هراندازه که می خواهند فراوری داشته باشند.

این در حالیست که شیوع گسترده ویروس کرونا در چین و گسترش آن به کشورهای دیگر باعث تعطیلی و کند شدن فرایند فراوری کالاها در سرتاسر دنیا شده است و میزان تقاضای نفت خام را قبل از نشست اوپک شدیدا تحت تاثیر قرار داده بود.

براساس گزارش اسپوتنیک، قیمت نفت پایه برنت با حدود 30 درصد کاهش به 32.5 دلار رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 27 درصد کاهش به 30.07 دلار در هر بشکه کاهش یافت

م

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24607

به "سقوط آزاد قیمت جهانی نفت؛ نفت برنت 31 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد قیمت جهانی نفت؛ نفت برنت 31 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید