سناریوهای فروش نفت در 1400

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: وزیر نفت می گوید هزینه ها در لایحه بودجه 1400 نسبت به مقدار تحقق درآمدهای نفتی معین شده است.

سناریوهای فروش نفت در 1400

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرانبیژن زنگنه با اشاره به انتقادهای مجلس نسبت به مشخص 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز با توجه به مسائل حوزه صادرات و تحریم ها و میزان فروش نفت امسال گفت: انتقاد نمایندگان نسبت به رقم مشخص شده نیست، بلکه آنها نگران این موضوع هستند که در صورت برداشته نشدن تحریم ها، دولت چه اقدامی می خواهد انجام دهد. به گزارش خانه ملت، وی افزود: ما در صورت رفع نشدن تحریم ها به فرایند عادی کار خود طبق گذشته ادامه خواهیم داد، البته در لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی شده اگر مقدار فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز محقق نشد، چه کاری انجام دهیم. من در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حضور یافتم و به پرسش های نمایندگان در این باره پاسخ دادم و مبنای مشخص رقم روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت را تشریح و اعلام کردم چه پیش نیازهایی وجود دارد و کل تولید، مصرف داخلی و صادرات چقدر است.

زنگنه همچنین گفت: رئیس جمهوری بحث فروش نفت به مردم در داخل کشور را از طریق لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده تا در صورت تصویب بتواند اجازه فروش آن را داشته باشد و مقدار آن هم براساس همان 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت مشخص شده است. همزمان با آن رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که نمایندگان تأکید داشتند باید درآمد نفت را کاهش دهیم و در عوض درآمدهای مالیاتی و فروش سهام و اموال را بیفزاییم. به گفته محمدباقر نوبخت، بخشی از منابع دیگر مانند فروش سهام یا اموال را نیز فکر می کردند می توانست بیشتر باشد. همه مشفقانه درباره اینکه پیش بینی مطمئنی صورت بگیرد، نظر دادند.

نمایندگان مجلس دیروز با تصویب یک طرح، دولت را ملزم به کاهش صادرات نفت به خارج و فروش به پالایشگاه های داخلی کردند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47015

به "سناریوهای فروش نفت در 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوهای فروش نفت در 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید