شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 2 میلیون نفر گذشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شمار مبتلایان ویروس جدید کرونا در جهان، که تمام کشورها را آلوده کرده، از 2 میلیون نفر بیشتر شد.

شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 2 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس کووید19 مبتلا شده اند از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر، دو میلیون و دویست و سی و یک نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و 126758 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما فقط 484729 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از 614 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته با شکستن رکورد بیشترین تلفات در یک روز، 2407 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با تعداد کل 26047 جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با 174060 نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان باختگان با 18255 نفر در رتبه سوم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.

ایتالیا، که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید19 در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با 162488 مبتلا به رتبه سوم سقوط کرده است. این کشور اما با 21067 مورد فوتی، در جایگاه دوم بیشترین قربانیان کرونا قرار گرفته است.

اما چین - که ویروس جدید کرونا برای اولین بار در واپسین روزهای سال 2019 میلادی در شهر ووهان واقع در استان هوبه این کشور طغیان کرد - با اعمال تدابیر سفت و سخت از جمله قرنطینه اجباری و وضع قانون منع آمد و شد توانسته شیوع این بیماری را کنترل کند، اکنون با 82295 نفر در ربته هفتم کشورهای آلوده به این ویروس است.

این کشور همچنین با 3342 مورد فوتی، در رتبه نهم کشورهای دارای بیشترین شمار تلفات بر اثر ویروس کرونا قرار گرفته است. در مقابل اما چین با حدود 78 هزار مورد بهبودی از این بیماری، رتبه نخست درمان مبتلایان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

از آلمان نیز - که به عنوان کشور دارای پیشرفته ترین نظام سلامت در جهان شناخته می شود - خبر می رسد تا کنون بیش از 132 هزار نفر در این کشور با ویروس کووید19 بیمار شده اند. همچنین نزدیک به 3500 آلمانی نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در حالی که ویروس کرونا تمام کشورهای جهان را آلوده کرده و بیش از دو میلیون نفر را مبتلا ساخته، کشورهای بسیاری از جمله سوریه، یمن و لیبی درگیر جنگ های طولانی مدتی هستند که اثر جدی بر زیرساخت های درمانی آنها گذاشته است.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی های آماری، 93 روز طول کشید تا 1 میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شوند اما فقط 13 روز کافی بود تا این رقم به 2 میلیون برسد.

م

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28886

به "شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 2 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 2 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید