شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 رونمایی کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ساعاتی قبل کمپانی شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 برای گوشی های خود رونمایی کرد. این نسخه جدید قرار است تغییرات ظاهری متعددی را برای گوشی های این شرکت به ارمغان بیاورد. در جریان این مراسم، اعلام شد که در حال حاضر MIUI بیش از 310 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در ادامه به ویژگی های مهم این رابط کاربری می پردازیم.

شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 رونمایی کرد

نسخه دوم حالت تاریک

رابط کاربری MIUI 12 از نسخه دوم حالت تاریک بهره می برد که می تواند با توجه به ساعت روشنایی تصویر پس زمینه را کاهش دهد. همچنین نحوه نمایش متن در حالت تاریک و روشن هم تغییر می یابد تا کاربران در حالت تاریک راحت تر از گذشته بتوانند متن ها را بخوانند. در ضمنً کنتراست متن ها هم با توجه به نور محیط اطراف کاربر تنظیم می شود.

بهبود نمایش اطلاعات در تنظیمات

در رابط کاربری MIUI 12 کاربران راحت تر از گذشته می توانند از شرایط سیستم خبردار شوند. مثلا وقتی که به بخش تنظیمات گوشی سر می زنید، اطلاعات مربوطه به صورت نمودارهای جذاب نمایش داده می شود و با یک نگاه اطلاعات زیادی به طور ساده تری ارائه می شود. در تصویر بالا می توانید نمونه هایی از این طراحی جدید شیائومی را مشاهده کنید.

تصاویر پس زمینه متحرک از سیاره مریخ و زمین

از دیگر ویژگی های جدید این رابط کاربری می توانیم به مشخصه ای به نام Super Wallpapers اشاره کنیم. برای این کار، تصاویر متحرک سه بعدی دقیق از سیاره های مریخ و زمین تهیه شده و برای هوم اسکرین و لاک اسکرین می توان استفاده کرد. زمانی که حالت تاریک را فعال می کنید، این تصاویر هم تاریک می شوند و در کل تجربه بصری جذابی ارائه می شود.

انیمیشن های جدید

مطابق معمول نسل های جدید هر رابط کاربری، در MIUI 12 هم شاهد انیمیشن های جدیدی خواهیم بود. به عنوان مثال تغییرات آب وهوا به صورت ویدیو تایم لپس نمایش داده می شود. شیائومی می گوید انیمیشن مربوط به آیکون ها هم جذاب تر شده است و مثلا هنگام حذف اپلیکیشن، شاهد برخورد ترکش های آیکون حذف شده به آیکون های اطراف آن هستیم. از دیگر تغییرات انیمیشن ها هم می توانیم به موارد مربوط به چرخش تصویر، باز و بسته شدن اپلیکیشن ها و دیگر موارد اشاره کنیم.

فرمان های حرکتی جدید

در رابط کاربری MIUI 12 شاهد فرمان های حرکتی جدیدی هستیم. به عنوان مثال با پایین کشیدن یک نوتیفیکیشن بدون اینکه به طور کامل روانه اپلیکیشن موردنظر شوید، یک پنجره کوچک پدیدار می شود تا مثلا بتوانید پاسخ پیام را بنویسید. این پنجره را هم می توانید در محیط حرکت بدهید و حتی با استفاده از قابلیت تقسیم نمایشگر، نیمی از رابط کاربری را به آن اختصاص داد.

پاسخ به تماس تلفنی با هوش مصنوعی

شیائومی از سال گذشته مشغول ارائه قابلیت پاسخ به تماس های تلفنی توسط هوش مصنوعی خود موسوم به Xiao AI است. این قابلیت مشابه Call Screening گوگل است که با پیکسل 3 معرفی شد. حالا به گفته شیائومی، این هوش مصنوعی توانسته در آزمایش های انجام شده 4 میلیون تماس را پاسخ دهد. در حال حاضر معلوم نیست که آیا این قابلیت فقط برای کاربران چینی است یا اینکه در خارج از چین هم قرار است ارائه شود.

بهبود قابلیت های حفظ حریم خصوصی

شیائومی برای رابط کاربری MIUI 12 توجه ویژه ای به حریم خصوصی نشان داده است. به عنوان مثال کاربران می توانند مجوز یک بار مصرف به اپلیکیشن ارائه دهند یا اپ موردنظر فقط هنگام استفاده به مجوزهای مشخص شده دسترسی داشته باشد. همچنین کاربران می توانند نحوه عملکرد اپلیکیشن را زیرنظر قرار دهند تا ببینند مثلا چه اطلاعاتی جمع آوری می کند. در ضمنً اشتراک گذاری عکس ها هم ایمن تر می شود و اطلاعات مربوط به جزییات دستگاه از فایل های تصاویر حذف می شود.

تاریخ عرضه

عرضه نسخه با ثبات این رابط کاربری از انتهای ژوئن امسال آغاز می شود و قرار است گوشی های متعددی این آپدیت را دریافت کنند. همانطور که احتمالا می دانید، این آپدیت در ابتدا در کشور چین ارائه می شود و هنوز در مورد عرضه بین المللی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

منبع: Android Authority

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30481

به "شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید