صدرنشینی فیلم عجیب و غریب در باکس آفیس طی هفته تاریک سینما

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فیلم عجیب و غریب به کارگردانی کریستوفر لندون در یکی از تاریک ترین و بدترین هفته های سینمایی چند دهه اخیر صدرنشین جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا شده است.

صدرنشینی فیلم عجیب و غریب در باکس آفیس طی هفته تاریک سینما

از زمان جهانگیری کروناویروس به دنبال تعطیلی گسترده سینماها و ترس عموم مردم از ابتلا به این بیماری کشنده شاهد افت چشم گیر فروش فیلم ها و امتناع کمپانی های عظیم فیلم سازی از اکران آثار پرهزینه و مهمشان بوده ایم. سلسله اتفاقاتی که باعث شده اند در اواخر پاییز شاهد صدرنشینی فیلم هایی متوسط با فروشی ناچیز در قیاس با صدرنشینان سال گذشته فهرست پرفروش ترین فیلم های آمریکا در همین بازه زمانی باشیم. طی ماه های اخیر و پس از بازگشایی سینماها معمولا 3 فیلم نخست جدول باکس آفیس به فروشی 1 تا 3 میلیون دلاری دست پیدا نموده می کردند، اما هفته سوم نوامبر در این زمینه حتی از هفته های کم رمق قبلی هم ضعیف تر بوده و فیلم عجیب و غریب با 1.2 میلیون دلار فروش رتبه نخست را در اختیار گرفته و هیچ فیلم دیگری پیروز به فروش بالای 700 هزار دلار نشده است!

  • 10 فیلم برتر سینمای کره جنوبی که حتما باید ببینید

فیلم های کمدی-ترسناک معمولا با استقبال خوبی از جانب عموم مردم روبرو می شوند و فیلم عجیب و غریب به کارگردانی کریستوفر لندون هم از این قاعده مستثنی نیست. عجیب و غریب در دومین هفته اکرانش پیروز شده 1.2 میلیون دلار بفروشد تا مجموع فروش آن در آمریکا به 5.5 میلیون دلار برسد. این فیلم همچنین تا به امروز در بازارهای جهانی 3.6 میلیون دلار فروش داشته و با احتساب این رقم جدیدترین ساخته لندون در 10 روز نخست اکرانش بیش از 9.2 میلیون دلار فروخته است.

بودجه ساخت عجیب و غریب 5.6 میلیون دلار اعلام شده است و به همین خاطر این اثر کمدی-ترسناک برخلاف بیشتر فیلم های اکران شده در دوران کرونا مسئله ای برای بازگردانی سرمایه ندارد و از همین حالا سوددهی آن آغاز شد شده است. این فیلم طی هفته جاری در بیش از 2 هزار سینما در آمریکا روی پرده می رود و با در نظر دریافت سایر فیلم های در حال نمایش احتمالا در روزهای آینده هم شاهد فروش خوب آن باشیم.

عجیب و غریب داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون را روایت می نماید که بدن هایشان با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه جا می گردد و دختر مدرسه ای خود را در بدن قاتل پیدا می نماید. آن ها تنها 24 ساعت فرصت دارند تا جادو را باطل نمایند و به بدن خود را بازگردند وگرنه تا ابد در جسم دیگری اسیر می شوند.

این طور که پیداست فیلم جنگ با باباعظیم فعلا قصد خارج شدن از میان پرفروش ترین فیلم ها را ندارد جنگ با باباعظیم این هفته با 733 هزار دلار فروش و با یک پله صعود در مقایسه با هفته پیش به رتبه دوم جدول رسیده است. این فیلم کمدی و خانوادگی جزء معدود فیلم های مهم و جدید اکران شده در آمریکا است که بازیگران شناخته شده ای دارد که از میان آن ها می توان به رابرت دنیرو، کریستوفر واکن و اوما تورمن اشاره نمود. این فیلم داستان دعواها و درگیری های پیتر (اوکس فگلی) و پدر عظیمش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می کشد! پیتر می بایست اتاق خواب دوست داشتنی خود را با پدرعظیمش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می نماید.

فیلم جنگ با باباعظیم پس از 6 هفته و 45 روز اکران بالاخره توانسته پیروز به بازگشت سرمایه گردد. این فیلم در سراسر جهان 24.3 میلیون دلار فروخته است که 16 میلیون آن مربوط به آمریکا و 8 میلیون دلار دیگرش مربوط به بازارهای جهانی است.

فیلم نئو وسترن بگذار برود ساخته توماس بزوچاست این هفته نیز عملکرد قابل قبولی داشته و با 710 هزار دلار فروش صندلی سوم باکس آفیس را تصاحب نموده است. سه هفته از اکران این فیلم می گذرد و مجموع فروش آن از 8 میلیون دلار گذشته است. بگذار برود به شکل بسیار محدودی در اروپا روی پرده رفته و در بازارهای جهانی تا به امروز کمتر از 100 هزار دلار فروخته است و 7.9 میلیون دلار از درآمد آن مربوط به سینماهای آمریکا است.

داستان فیلم درباره کوین کاستنر در نقش یک کلانتر بازنشسته و دایان لین در نقش همسر اوست که بعد از فوت پسرشان کوشش می نمایند تا عروس و نوه شان را از دام مسائلی که خانواده ای حریصی در داکوتا برایشان ایجاد نموده، نجات دهند. این فیلم اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته لری واتسون است.

اغلب منتقدان از تماشای بگذار برود راضی بوده اند و نمره این فیلم در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 79 از 100 و 64 از 100 است. کیتی والش، منتقد لس آنجلس تایمز در یادداشت خود بگذار برود را اثری خوانده است که با وجود بهره گیری از کلیشه های آثار تریلر و ترسناک، به واسطه عملکرد خوب کارگردان و نویسنده اش به فیلمی قابل اعتنا تبدیل می گردد که حتی می تواند تا مدت ها در خاطر تماشاگران باقی بماند.

بیا بازی کنیم یکی از فیلم های ترسناک کم هزینه و درجه دومی بود که به مناسبت هالووین اکران شد و فروش خوب آن تا به امروز ادامه داشته است. جدیدترین ساخته جیکوب چیس در هفته نخست اکرانش توانست به صدر جدول باکس آفیس برسد و حالا پس از 4 هفته اکران مجموع فروش خود در سراسر جهان را به 9.9 میلیون دلار رسانده است. این فیلم ترسناک طی هفته گذشته 550 هزار دلار در آمریکا فروخته است.

این فیلم داستان پدر و مادری را روایت می نماید که سعی دارند از پسرشان در مقابل یک موجود شرور شبه انسانی محافظت نمایند. بیا بازی کنیم با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده است و انتظار می رود طی هفته های آینده هم شاهد تداوم فروش خوب آن باشیم؛ زیرا اکران فیلم در بازارهای جهانی به تازگی آغاز شده است.

دیگر به حضور یک یا چند فیلم دوباره اکران شده در میان پرفروش ترین فیلم های آمریکا و جهان عادت نموده ایم. فیلم بابا نوئل به کارگردانی جان پسکوئن محصول 1994 دوباره روی پرده رفته است و طی 3 روز پیروز به کسب 461 هزار دلار شده و در رتبه پنجم جدول این هفته قرار گرفته است. بابا نوئل در زمان اکرانش توانسته بود به فروشی بالغ بر 189 میلیون دلار دست یابد و با توجه به بودجه 22 میلیون دلاری آن به یکی از پیروز ترین فیلم های کمدی والت دیزنی در آن سال ها تبدیل شد.

فیلم داستان زندگی مرد میانسالی با بازی تیم آلن را روایت می نماید که پیش از کریسمس به طور اتفاقی بابانوئل را می کشد. در ادامه او توسط نیروهای جادویی انتخاب می گردد تا در شب سال نو وظایف بابانوئل را انجام دهد و این اتفاق سرآغاز ماجراهای خنده دار و دوست داشتنی فیلم است.

سارق صادق یکی از فیلم هایی است که در دوران کرونا توانسته فروش متوسط، اما پیوسته ای را تجربه کند. این فیلم در ششمین هفته اکرانش با 452 هزار دلار فروش در آمریکا مجموع درآمد خود را به 25 میلیون دلار رسانده و به مکان ششم باکس آفیس قرار گرفته است. سارق صادق در بازارهای اروپایی تا به امروز 12 میلیون دلار فروخته است و مابقی فروش آن (13 میلیون دلار) مربوط به آمریکا است.

فیلم درباره یک سارق ماهر (لیام نیسون) ساکن بوستون به نام تام است که هیچ گاه دستگیر نشده و لقب راهزن را به او داده اند. این مرد خشن با دختری به نام آنی آشنا می گردد که او را در جهت تبدیل شدن به انسانی بهتر قرار می دهد. بعد از مدتی تام متقاعد می گردد از سرقت دست بردارد و خود را تسلیم قانون کند، اما ماموران اداره پلیس اعترافات او را باور نمی نمایند. دو پلیس برای تحقیق بیشتر درباره هویت واقعی تام، او را تعقیب می نمایند و هنگامی که با مقدار زیادی پول روبرو می شوند، تصمیم می گیرند با کشتن وی تمام پول ها را بردارند و هویت واقعی تام را فاش ننمایند، اما این کار چندان ساده نیست و ماجراجویی های فیلم از اینجا آغاز می گردد.

فیلم پیشتاز با بازی جکی چان پس از تجربه یک فروش پیروز در سراسر جهان و خصوصا شرق آسیا راهی سینماهای آمریکا شده و در هفته نخست اکرانش به فروشی 400 هزار دلاری دست پیدا نموده است. این فیلم در سایر نقاط جهان هم 49.65 میلیون دلار فروخته و مجموع فروش آن بیش از 50 میلیون دلار است.

بیشتر منتقدان پیشتاز را دوست نداشته اند و امتیاز آن در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 29 از 100 و 35 از 100 است. اما نکته جالب اینجاست که علی رغم حضور بازیگران آسیایی محبوب، بیشتر تماشاگران پیشتاز نیز از تماشای فیلم راضی نبوده اند و میانگین امتیاز 4.6 از 10 برای آن در آی ام دی بی ثبت شده است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است که شرکت امنیتی پیشتاز آخرین امید یک حسابدار برای زنده ماندن است. گروهی مزدور بین المللی قصد دارند این حسابدار را ترور نمایند و او برای نجات جانش دست به دامان پیشتازان می گردد.

انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان همچنان در میان پرفروش ترین فیلم های آمریکا به چشم می خورد و با 360 هزار دلار فروش در مکان هشتم جدول این هفته ایستاده است. تا چندی دیگر نسخه بلوری انگاشته روانه بازار خواهد شد و با در نظر دریافت عمل کرد نه چندان قابل توجه فیلم در گیشه طی هفته های اخیر انتظار داریم هفته پیش رو آخرین روزهایی باشد که جدیدترین ساخته نولان پیروز به حضور در میان پرفروش ترین فیلم های آمریکا می گردد.

انگاشته تا به امروز 56 میلیون دلار در آمریکا فروخته و از گیشه های سایر کشورهای جهان هم 299 میلیون دلار به دست آورده است تا پس از 81 روز نمایش مجموع فروش آن به 356 میلیون دلار برسد. نولان چندی قبل در گفت وگویی اعلام نموده بود کمپانی های فیلم سازی نباید از فروش کمتر از انتظار انگاشته اشتباه برداشتند؛ زیرا در شرایط فعلی سینما احتیاج به اکران فیلم های عظیم و مهم دارد و همین مقدار فروش هم راضی نماینده است.

عموم منتقدها از تماشای انگاشته راضی بودند و سبک کارگردانی سکانس های اکشن آن را بهتر از فیلم های قبلی نولان همچون تلقین یا بی خوابی می دانستند، اما عده ای هم از مسائل فیلم نامه ای انگاشته گله مند بودند؛ از جمله اینکه فیلم بیش از حد پیچیده است و نمی تواند یک جریان منسجم را در ذهن مخاطبش ایجاد کند.

فیلم آخرین ورمیر به کارگردانی دن فریدکین هفته گذشته در 912 سالن روی پرده رفت و با 225 هزار دلار فروش صندلی نهم باکس آفیس را به خود اختصاص داد. این فیلم با بازخوردهای متوسطی از سوی منتقدان و تماشاگران روبرو شده و اغلب آن ها آخرین ومیر را اثری قابل دیدن، اما نه چندان تأثیرگذار توصیف نموده اند. جدیدترین ساخته فردیکین تا به امروز تنها در آمریکا اکران شده است.

آخرین ومیر اقتباسی از کتاب چه کسی ومیر را ساخت؟ نوشته جاناتان لوپز است که به زندگی جاعل عظیم هلندی، هان وان میگرن می پردازد. میگرن به خاطر جا زدن نقاشی های خود به جای نقاشی های مشهور و ارزشمند معروف است. او در دهه 1940 نسخه جعلی تابلوی عیسی مسیح و زن بدکار را به هرمان گورینگ، فرمانده نیروی هوایی آلمان نازی می فروشد! در فیلم آخرین ورمیر به فرایند نقاشی کشیدن میگرن و ترفند های او برای قدیمی و اصل جلوه دادن نقاشی هایش پرداخته شده است.

انیمه فانتزی سرنوشت جکی جوبان با 5 روز اکران در 304 سالن توانسته در آمریکا به 200 هزار دلار فروش برسد. این انیمه در سراسر جهان هم با استقبال خوبی روبرو شده و تا به امروز در بازارهای جهانی 18.6 میلیون دلار فروخته است.

سرنوشت جکی جوبان به کارگردانی تومونوری سودو و نویسندگی کینوکو ناسو قسمت پایانی یک سه گانه است که در آن شاهد تقابل نیروهای خیر و شر هستیم.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
عجیب و غریب

Freaky

21.25.5
جنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

60.716.1
بگذار برود

Let Him Go

20.77.9
بیا بازی کنیم

Come Play

30.58.05
بابا نوئل

The Santa Clause

10.40.4
سارق صادق

Honest Thief

60.413.01
پیشتاز

Vanguard

10.40.4
انگاشته

Tenet

110.356.9
آخرین ورمیر

The Last Vermeer

10.20.2
سرنوشت جکی جوبان

Gekijouban Fate/Stay Night: Heavens Feel - III. Spring Song

10.20.2

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45789

به "صدرنشینی فیلم عجیب و غریب در باکس آفیس طی هفته تاریک سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی فیلم عجیب و غریب در باکس آفیس طی هفته تاریک سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید