طرح ویژه نخاله های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا پیوندی شامگاه سه شنبه در نشستی با موضوع پسماند و مشخص تکلیف زباله های عمرانی شهر سمنان بابیان اینکه طرح ویژه نخاله های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می گردد، تأکید کرد: این طرح ویژه تا 20 بهمن ماه ادامه دارد و ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی چون طبق سال های گذشته در ماه های پایانی سال با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه و برگزاری مراسم عزاداری و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای کسب رضایت شهروندان، سهولت در تردد همشهریان، رعایت بهداشت عمومی و حفظ سیما و منظر شهری این طرح را اجرا می نماید.

طرح ویژه نخاله های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می گردد

وی اضافه کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده این گونه نابهنجاری ها در سطح شهر مراتب را به وسیله تماس با شماره 33326042 داخلی 24 سازمان مدیریت پسماند ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا تاریخ 20 بهمن ماه اعلام نمایند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: تا بر اساس ماده 16 و 20 قانون مدیریت پسماندها و تبصره شش ماده 69 قانون شهرداری ها پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد که بر اساس این تبصره که مبنی بر این است که اراضی و کوچه های عمومی و میدان ها، پیاده روها، و خیابان ها به صورت کلی معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم است ملک عمومی محسوب می گردد و در مالکیت شهرداری است.

پیوندی گفت: صدور اخطار به واحدها و منازل مسکونی تجاری اداری که پسماندهای ساختمانی و عمرانی خود را در مکان های عمومی دپو می نمایند یکی دیگر از وظایف مهم ستاد ساماندهی است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1397 تا کنون از سوی ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی، به تعداد یک هزار و 505 فقره اخطار اول، 625 فقره اخطار دوم و 149 فقره اخطار سوم صادر و تحویل شده که بالغ بر 65 درصد از اخطارها توسط مالکان جمع آوری، 55 مورد از تخلیه غیر مجاز جلوگیری شده و 37 مورد نخاله بلا صاحب از سطح شهر سمنان جمع آوری شده است.

پیوندی با ابراز اینکه بیشترین جمع آوری نخاله های بلاصاحب در ماه های بهمن و اسفند بوده است، گفت: شهر خوب را شهروند خوب می سازد و حفظ حقوق شهروندی ملزم به رعایت موارد قانونی و احترام به حقوق همشهریان است و مدیریت پسماندها وظیفه هر شهروند قانونمدار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3846

به "طرح ویژه نخاله های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ویژه نخاله های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید