طرز تهیه گرانولا بار خوشمزه؛ یک میان وعده مقوی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گرانولا بار از آن دسته خوراکی های خوشمزه و مقوی است که به راحتی می تواند با سلیقه شما راه بیاید و با مواد مختلفی آن را سرو کنید. این خوراکی انرژی زا برای پیاده روی، سفر، دانشگاه، محل، مدرسه و… کاربردی است و شما را حسابی سرحال نگه می دارد.

طرز تهیه گرانولا بار خوشمزه؛ یک میان وعده مقوی

محاسبه کنید که ترکیب دانه های روغنی مفید، جو و میوه های خشک، چه مقدار مواد مغذی را برای بدن تان تامین می نمایند؟ حالا اگر همه آن ها را در یک خوراکی سبک و خوش طعم، همراه خودتان داشته باشید، می توانید روزهای خسته نماینده را پشت سر بگذارید و مواد مورد احتیاج بدن تان را هم تامین کنید.

پیش از این طرز تهیه گرانولا خانگی را به شما آموزش داده بودیم و این طرز تهیه، یکی از آسان ترین روش های تهیه گرانولا بار است که می توانید امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه گرانولا بار

  • جو پرک سه فنجان
  • شیر عسلی 400 گرم
  • کره آب شده دو قاشق غذاخوری
  • نارگیل رنده شده یک فنجان
  • بادام خرد شده یک فنجان
  • شکلات چیپسی یک فنجان
  • زغال اخته خشک شده یک دوم فنجان

طرز تهیه گرانولا بار

مرحله اول

پیش از هر کاری، دمای فر را به روی 175 درجه سانتی گراد قرار دهید و حدود 20 دقیقه زمان در نظر بگیرید تا فضای آن گرم گردد.

مرحله دوم

در یک کاسه بزرگ، جو دوسر، شیر عسلی، کره، نارگیل رنده شده، بادام، شکلات چیپسی و زغال اخته را با دست مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند و همه مواد به طور یکسان پخش گردد. البته می توانید شما می توانید به جای زغال اخته از زرشک یا دانه انار بهره ببرید و در صورت تمایل از مغزهای دیگری نیز در این دستور بهره ببرید. یادتان نرود که کنجد می تواند گرانولا باز خوشمزه شما را مقوی تر کند.

بعلاوه میوه های خشک، تخمه آفتاب گردان، وانیل و… از مواردی هستند که به تناسب سلیقه شما می توانند در لیست مواد اولیه جا بگیرد.

مرحله سوم

ترکیب شما حالتی خمیری به خود گرفته، ظرف فر مناسب را انتخاب کنید و کف آن را با اسپری آشپزی بپوشانید، سپس مواد را داخل ظرف بریزید و آن را با پشت قاشق کاملا فشرده کنید تا منسجم و یک دست شوند. ظرف را به فر که از پیش گرم نموده اید، منتقل کنید و برای پخت آن 20 تا 25 دقیقه زمان در نظر بگیرید. این زمان با توجه به سلیقه شما برای ترد و کرانچی شدن گرانولا بار، متغیر است.

البته گرانولا بار تنها دسر مقوی و خوشمزه ای نیست که می توانید با استفاده از این مواد آماده کنید. شما می توانید پارافه توت فرنگی را هم همراه با گرانولا سرو کنید یا اینکه دسر گرانولا را با ماست سرو کنید.

مرحله سوم

زمانی که لبه های مواد طلایی شدند و رفته رفته رنگ قهوه ای به خود گرفتند، خوراکی شما آماده است و از حالت خامی درآمده است. ظرف را از فر خارج کنید و زمان دهید تا کاملا خنک گردد، حالا می توانید آن را به صورت مربع یا مستطیل های کوچک، برش دهید و در ظرف ها مورد نظرتان نگهد اری کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 80970

به "طرز تهیه گرانولا بار خوشمزه؛ یک میان وعده مقوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه گرانولا بار خوشمزه؛ یک میان وعده مقوی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گرانولا بار خوشمزه؛ یک میان وعده مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید