عاشقان هیجان به میشینه مرگ سفر کنند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اگر به کوهنوردی علاقمندید و کمی هم به دنبال ماجراجویی هستید، این بار تنگه میشینه مرگ را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. این تنگه یکی از راستاهای کوهستانی اطراف تهران بوده که در منطقه فیروزکوه واقع شده است و به چشمه ای پرآب و مناظری زیبا خاتمه می یابد. راستا دسترسی به میشینه مرگ سخت و سنگلاخی بوده و قطعا برای تازه کارها مسائل زیادی به همراه دارد. اما برای افرادی که به دنبال راستاهای پرچالش هستند، میشینه مرگ یک تجربه فوق العاده دوست داشتنی است. در راستا این تنگه چشمه ها، رودخانه ها و دشت های زیبایی از نعناع و پونه دیده می شوند که تماشای آن ها خستگی را از تن گردشگران به در کرده و حس و حال تازه ای در آنان ایجاد می کند. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با آن و راه دسترسی دسترسی به میشینه مرگ آشنا شوید.

عاشقان هیجان به میشینه مرگ سفر کنند!

میشینه مرگ به چه معناست؟

شاید با شنیدن کلمه مرگ در نام این تنگه، کمی ترس در وجودتان ایجاد شده باشد، اما باید بدانید که این کلمه ربطی به خطرناک بودن جهت یا هیجان انگیز بودن آن ندارد. در این منطقه و در نزدیکی قله میشینه مرگ چشمه ای وجود دارد که آب آن برای پرندگان سمی بوده و استفاده آن باعث از بین رفتن آن ها می شود. در واقع کلمه مرگ در نام این قله به همین دلیل آورده شده است. علاوه بر این، یک راه مخفی تا قله دیده می شود که در آن تعدادی مجسمه میش هستند. کلمه میشینه نیز از همین مجسمه ها گرفته شده و در کنار لغت مرگ، نام میشینه مرگ را برای این تنگه ایجاد کرد. گفته می شود راه مخفی قله را تنها یک پیرمرد ساکن روستا بلد بوده که آن را فقط به یکی از فرزندان خود نشان داده است.

سفر یک روزه به دیدنی زیبا

اگر تصمیم دارید یک سفر ماجراجویانه یک روزه را با دوستان خود تجربه کنید، می توانید بالا رفتن از قله میشینه مرگ را در برنامه خود قرار دهید. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه، از اواسط اردیبهشت تا تابستان بوده و برای آغاز باید جهت خود را از روستای لزور آغاز کنید. این روستا، یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی اطراف تهران بوده که در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته است. آب و هوای خنک، مناظر بکر و زیبا، رودخانه های خروشان و نهرهای همیشه جاری، لزور را به یکی از توریستی ترین و پرجمعیت ترین روستاهای ییلاقی تبدیل کرده است. مردم این روستا به باغداری و کشت محصولاتی چون سیب زمینی، گندم، یونجه، شبدر، اسپرس و گیاهان علوفه ای دیگر مشغولند. از محصولات باغ های این منطقه دیدنی انواع سیب، گلابی، آلبالو و گیلاس هستند.

جهت دسترسی به روستای لزور و تنگه میشینه مرگ

اگر از تهران به سمت تنگه می روید، 10 کیلومتر به فیروزکوه یک سه راهی وجود داشته که باید وارد آن شوید. این سه راهی در سمت چپ جاده قرار گرفته است و پیدا کردن آن نیز بسیار راحت است. هرجایی که پمپ بنزین نمرود را دیدید، به دنبال سه راهی باشید. تابلوهای خوش آمدگویی بخش ارجمند نیز از دیگر نشانه های این سه راهی هستند که شما را به سمت آن هدایت می کنند. وقتی وارد سه راهی شدید، جهت را تا 12 کیلومتر ادامه دهید تا به روستای لزور برسید. از این بخش به بعد جهت پیاده روی و کوهنوردی آغاز می شود. از اتومبیل خود پیاده شده و با یک کوله سبک به سمت قله حرکت کنید. در ابتدا جهت چندان سخت نیست. پس از 30 دقیقه به یک تنگه کوهستانی می رسید که از سنگ های بزرگ پوشیده شده است. در اینجا رودخانه ای با نام فرح رود را خواهید دید. هرچه جلوتر می روید، جهت دسترسی به میشینه مرگ باریک تر شده و عبور از آن کمی سختتر می شود. برای طی این جهت مجبورید از عرض رودخانه رد شوید و گاهی اوقات تا زانو در آب خواهید بود. جهت تنگه سنگلاخی و شیبدار است. در بین راه نیز آبشارهایی دیده می شوند که باید آن ها را نیز پشت سر بگذارید. در اینجا باید کمی هم از دستان خود استفاده کنید و سنگ ها را بگیرید تا بتوانید عبور کنید. در انتهای تنگه به آبشاری زیبا خواهید رسید که باید از آن بالا بروید. آنگاه در مقابل چشمان خود دشتی زیبا و دیدنی خواهید داشت که چشمه ای زلال با نام معجر چشمه از میان آن عبور می کند. می توانید در این چشمه کمی آب تنی کرده و خستگی را از جسم به دور کنید. با توجه به اینکه جهت تنگه میشینه مرگ کمی سخت است، بهتر بوده تا سبک سفر کنید و وسایل زیادی به همراه نبرید. دو وعده غذایی برای صبحانه و ناهار و لوازم شخصی از جمله مواردی بوده که باید با خود همراه کنید. توجه داشته باشید که جهت سخت و سنگلاخی است، پس کفش مناسب و راحت بپوشید تا در طول راه دچار دردسر نشوید. اگر تازه کار هستید، بهتر است با یک راه بلد به این سفر بروید تا به شما در پیدا کردن راه کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور میشینه مرگ، می توانید به سایت سفرزون مراجعه کنید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17370

به "عاشقان هیجان به میشینه مرگ سفر کنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشقان هیجان به میشینه مرگ سفر کنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید