عراق، اختلاف کُردها درباره نامزد پست وزارت خارجه عراق

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک منبع سیاسی کُرد عراقی امروز از اختلاف درباره معرفی نامزد تصدی پست وزرات خارجه عراق و توافق گروهی از طرف های سیاسی کُرد برای رای اعتماد ندادن به نامزد حزب دموکرات کردستان عراق اطلاع داد.

عراق، اختلاف کُردها درباره نامزد پست وزارت خارجه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع سیاسی کُرد عراقی به سایت المعلومه گفت: نیروهای سیاسی به حزب دموکرات کردستان عراق گفته اند که فواد حسین نامزد خود (برای تصدی پست وزارت خارجه عراق) را تغییر داده و فرد دیگری را به جای او معرفی کند زیرا اگر این حزب بر گزینه خود اصرار ورزد و به خواسته ها در این باره پاسخ مثبت ندهد، آنها به فواد حسین در صورت معرفی به مجلس برای دریافت رای اعتماد، رای نخواهند داد.

وی اضافه نمود: شماری از نیروهای ائتلاف کردستان عراق تمایل دارند که این نیروها مانعی در راستا تداوم بحران تشکیل دولت یا ناقض ماندن آن نباشد زیرا این امر خدمتی به فرایند سیاسی نمی کند و همچنین تصمیم گیری ها داخل هیئت وزیران بدون مشارکت کُردها در آن صورت خواهد گرفت.

این منبع اضافه نمود: منطق این نیروها برای مخالفت با فواد حسین از این جهت نیست که موضع منفی در قبال فواد حسین یا حزب دموکرات دارند بلکه از این جهت است که آنها تمایل فراوان دارند که کُردها به گونه ای تصور نشوند که در راستا اجماع سیاسی عراق مانع هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 12 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33000

به "عراق، اختلاف کُردها درباره نامزد پست وزارت خارجه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، اختلاف کُردها درباره نامزد پست وزارت خارجه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید