آشنایی با غذای معروف ترکیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استانبول همان شهر زیباییست که در آن می توانید از انواع غذا های لذیذ ترکی لذت ببرید. در ادامه با برترین غذا های ترکیه ای که باید در طول سفر با تور ترکیه امتحان کنید آشنا می شوید.

آشنایی با غذای معروف ترکیه

بهترین تجربه سفر را با سفر به ترکیه بدون ویزا در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

غذای ترکی دونر

یک غذای کلاسیک ترکیه ای است که به نوعی به یک خوراک ملی در آلمان تبدیل شده است، کباب دونر (کباب ترکی) در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله dürüm (دونر در نان لواش) و کباب اسکندر (دونری که در نان با ماست، سس گوجه فرنگی و کره قرار گرفته است).

غذای ترکی کوفته ایچلی

کوفته یک خوراک ترکیه ای استاندارد و خوشمزه است و کوفته içli دارای یک پوسته ترد و خوشمزه ای است که از بلغور، گوشت چرخ نموده، پیاز، جعفری و هسته های کاج درست می شود. در طول سفر با تور استانبول از چشیدن طعم بی نظیر این کوفتنه در یکی از رستوران های خوب استانبول را از دست ندهید.

غذای ترکی لحمجون

lahmacun که اغلب با پیتزا ترکی اشتباه گرفته می شود، هیچ ارتباطی با غذای کلاسیک ایتالیایی ندارد. روی یک تکه خمیر نازک و ترد، با گوشت چرخ نموده پوشیده شده است، و قبل از رول کردن و آماده شدن برای خوردن، با ریختن لیمو و جعفری کامل می شود. وای طعم تازه جعفری و لیمو در این غذا هوش از سرتان خواهد برد.

غذای ترکی مزه

دنیای مزه (پیش غذاها) گسترده و متنوع است و بعضی از پیش غذاهای مورد علاقه ما عبارتند از fava (لوبیای له شده)، köpoğlu (مکعب¬های بادمجان سرخ شده با ماست و سس گوجه فرنگی)، muhammara (ملاتی که از فلفل قرمز، گردو، آب لیمو و ملاس انار درست شده). از این پیش غذا های خوشمزه ترکیه هم می توانند آغاز کننده وعده اصلی و یا میان وعده خوبی در طول سفر با تور استانبول باشند.

کباب ترکی

انواع مختلفی از کباب وجود دارد از جمله آدانا و Urfa (گوشت گوسفند طعم دار تند و غیر تند که روی سیخ بریانی می¬شود)، Beyti (گوشت گاو یا گوشت گوسفند که روی سیخ بریانی می شود، در نان لواش پیچیده می¬شود و روی آن ماست و سس گوجه فرنگی می ریزند) şiş (مکعب های چاشنی دار کبابی یا بریانی از گوشت گوسفند یا گوشت مرغ). برای عاشقان کباب ترکیه شهر غذا های لذیذ است.

غذای ترکیه ای مانتی

توپ های کوچک دست ساز پر از گوشت چرخ نموده، آب پز می¬شوند و سپس با ماست و سسی که با روغن، پاپریکا، نعناع و سیر ساخته شده، سرو می¬گردند.

غذای ترکیه ایبالیک اکمک

balık ekmek که یکی از نمادین ترین اسنک های توریستی استانبول است، ساندویچی حاوی ماهی کبابی، پیاز و سالاد می باشد.

غذای ترکیه ای کارناییارک

کارناییارک که خوراک بسیار رایجی در بسیاری از رستوران های اصناف (فروشندگان) استانبول است، از بادمجان های تمام پخته شده با گوشت چرخ نموده و جعفری درست می شود و سپس در یک سس گوجه فرنگی قرار داده می¬شود. همراه با برنج با گوجه فرنگی بسیار عالی می شود.

کوفته ترکی

این غذا که ورژن دیگری از کوفته معروف است، با قرار دادن توپ های گوشتی در یک تخم مرغ و خمیر آرد و سرخ کردن آن درست می¬شود.

غذای ترکیه ای هونکر بیگندی

یک خوراک بی نظیر است، مکعب¬های گوشت بره روی پوره بادمجان که با کره و پنیر آب شده kaşar درست شده است سرو می¬شوند.

غذای ترکیه ایکوز تندیر

یک خوراک باستانی است که با پختن گوشت بره در یک تنور (کوره سفالی در زمین) درست می شد، امروزه Kuzu Tandır هنوز هم به طور سنتی از گوشت بسیار نازک درست می شود و با پلو (برنج با آجیل، جگر کبابی و کشمش) سرو می شود.

غذای ترکیه ایایزگارا بالیک

هیچ بازدیدی از استانبول بدون خوردن ماهی تازه کبابی بسته به نوع فصل،کامل نمی شود، از جمله ماهی حمشی (ماهی کولی)، لوریک (ماهی خاردار)، شپرا (ماهی سیم)، istavrit (ماهی عظیم)، پالموت (ماهی خال مخالی) و lüfer (ماهی آبی).

پیتزا ترکی پیده

این غذا، خمیری خوشمزه به شکل قایق است که با مواد مختلفی از گوشت چرخ نموده با اسفناج، تخم مرغ و سوکوک (سوسیس تند ترکیه¬ای) و kuşbaşı (مکعب¬های کوچک گوشت گوساله) پر شده است.

غذای ترکیه اییاپراک سرما

برگ¬های انگور، کلم، یا چغندر پخته شده و سپس با گوشت چرخ نموده یا برنج و آجیل و دانه پر می¬شود و سپس محکم پیچیده می¬شوند.

غذای ترکیه ایسو بورکی

Börek از لایه های خمیر نازک درست می شود که با چیزهای مختلف از جمله اسفناج، گوشت چرخ شده و یا سیب زمینی طعم دار پر می شود که همه آنها تا حد خوشمزه، برشته می شوند. همراه با su böreği لایه های خمیر آب پز می شوند تا پس از پخته شدن، börek مرطوب باشد.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61061

به "آشنایی با غذای معروف ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذای معروف ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید