فاکس نیوز اطلاع داد: موافقت ترامپ با بازگرداندن بودجه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شبکه فاکس نیوز با استناد به پیش نویس نامه ای گزارش کرد که دولت ترامپ میخواهد به صورت بسیار جزئی و یک دهم بودجه قبلی، بودجه سازمان جهانی بهداشت را بازگرداند.

فاکس نیوز اطلاع داد: موافقت ترامپ با بازگرداندن بودجه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از نقدها گسترده از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شبکه فاکس نیوز اواخر روز گذشته (آدینه) با استناد به پیش نویس یک نامه گفت که دولت ترامپ میخواهد به صورت جزئی بودجه سازمان جهانی بهداشت را بازگرداند.

شبکه فاکس نیوز با اشاره به نقل از این نامه گزارش کرد که دولت ترامپ موافقت نموده تا به اندازه سهم چین، به سازمان جهانی بهداشت بودجه تعلق دهد.

ترامپ در تاریخ 14 آوریل (26 فروردین ماه) به دلیل آنچه که کوتاهی سازمان جهانی بهداشت در مواجهه با بحران ویروس کرونا، خواند، بودجه این نهاد بین المللی را به حالت تعلیق درآورد.

وی همچنین سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که حقیقت را درباره شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین بیان ننموده است و این سازمان را به جانبداری از چین متهم کرد.

سازمان جهانی بهداشت تمامی اتهامات دولت ترامپ را رد کرد و چین نیز بارها اعلام نموده که در زمینه اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا شفاف و باز عمل نموده است.

ترامپ همیشه به دنبال کاهش حضور آمریکا در نهاد های مختلف سازمان ملل بوده است. در اکتبر سال 2017، آمریکا از یونسکو و بعد در ژوئن سال 2018 از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی یو اس نیوز، ایالات متحده آمریکا بزرگترین تأمین کننده بودجه سازمان جهانی بهداشت محسوب می گردد و اگر طبق آنچه که فاکس نیوز گزارش نموده، قرار باشد به اندازه سهم چین ، به این سازمان بودجه تعلق دهد، میزان مشارکت جدید آمریکا حدود یک دهم از بودجه 400 میلیون دلاری خواهد بود که هرسال به این نهاد بین المللی تخصیص می داده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31907

به "فاکس نیوز اطلاع داد: موافقت ترامپ با بازگرداندن بودجه سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکس نیوز اطلاع داد: موافقت ترامپ با بازگرداندن بودجه سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید