فرصت آخر رم و من سیتی برای صعود و دوئل بارسا - PSG برای صدرنشینی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2015-2014 در شرایطی بسته می گردد که قهرمان انگلیس برای کسب جواز حضور در مرحله بعد باید از پایتخت ایتالیا دست پر به خانه اش برگردد.

فرصت آخر رم و من سیتی برای صعود و دوئل بارسا - PSG برای صدرنشینی

به گزارش خبرنگاران، آخرین دور از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با انجام 8 بازی در گروه های 5 تا 8 سرانجام می رسد که حساس ترین آنها در گروه E موسوم به گروه مرگ رقابت هاست، جایی که تیم های رم ایتالیا و منچسترسیتی انگلیس برای کسب دومین جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی در پایتخت ایتالیا نبرد مرگ و زندگی خواهند داشت.

معادله های صعود

در این گروه بایرن مونیخ آلمان که از 5 بازی قبلی اش همه را به استثنای بازی 2 هفته پیش در خانه منچسترسیتی برده با 12 امتیاز صدرنشین است و صعود خود را قبل از دور چهارم قطعی نموده بود. توقف رم در بازی قبلی اش در خانه زسکا مسکو هم سبب شد که باواریایی ها از بابت تثبیت صدرنشینی در جدول گروه و صعودشان به مرحله بعد به عنوان صدرنشین مطمئن شوند. این تساوی اما کار رمی ها را سخت کرد به طوری که آنها را برای مطمئن شدن از صعود بدون وابستگی به نتیجه دیگر بازی گروه ملزم می نماید برای حضور در جمع 16 تیم سرانجامی منچسترسیتی را شکست دهند.

در حال حاضر منچسترسیتی، رم و همین طور زسکای قعر جدول 5 امتیازی هستند و تنها بر حسب تفاضل گل (به ترتیب 1-، 4- و 4-) به ترتیب در رده های اول تا چهارم قرار دارند. رم با شکست منچسترسیتی قطعاً صعود خواهد نمود. تساوی برابر منچسترسیتی اما کار را به اما و اگر می کشاند به طوری که به فرض شکست زسکا مسکو در خانه بایرن مونیخ، تساوی بدون گل جالوروسی را به مرحله یک هشتم نهایی می رساند اما تساوی یک بر یک و بیشتر از آن منچسترسیتی را به خاطر تفاضل گل بهترش راهی مرحله بعد می نماید اما تساوی 2 تیم در صورت پیروزی زسکا مقابل بایرن مونیخ اما رم و منچستر سیتی را حذف می نماید.

حالت دیگری هم که می تواند در بازی های امشب رخ دهد و آن پیروزی منچسترسیتی برابر رم است که این تیم را با هر نتیجه ای که در آلیانتس آره نا رقم بخورد به مرحله بعد می فرستد. سیتی اما اگر به رم ببازد به طور کلی از رقابت های اروپایی این فصل خارج خواهد شد و شانس راهیابی به لیگ اروپا را هم از دست می دهد. در واقع منچسترسیتی تنها در شرایطی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می نماید که رم را شکست دهد و زسکا مسکو در مونیخ شکست بخورد.

جدال بارسلونا و پاریسی ها برای صدرنشینی

در گروه F پاری سن ژرمن و بارسلونا که به ترتیب با 13 و 12 امتیاز پیشتر صعودشان را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی نموده اند، امشب 2 رقابت جدی در جریان خواهد بود که اولی در استادیوم نیوکمپ میان کاتالان ها و نماینده فرانسه برای تصاحب صدر جدول و صعود به مرحله بعد به عنوان تیم اول گروه است چون کارشان را آسان تر می نماید. تیم اول هر گروه در اولین مرحله حذفی رقابت ها بازی برگشت در خانه برگزار می نماید. پیروزی هر یک از 2 تیم آنها را صدرنشین خواهد نمود اما تساوی شان به معنای صدرنشینی پاری سن ژرمن است.

دومین رقابت میان آژاکس آمستردام یک امتیازی و آپوئل نیکوزیای یک امتیازی برای تصاحب رده سوم و کسب سهمیه حضور در لیگ اروپا است. این بازی در آمستردام برگزار می گردد و آژاکس در صورت کسب پیروزی و حتی تساوی در رده سوم باقی خواهد ماند.

نبرد اسپورتینگ و شالکه برای صعود

در گروه G چلسی 11 امتیازی که میزبان اسپورتینگ لیسبون است صعودش را به عنوان صدرنشین مسجل نموده و در واقع امشب رقابت اصلی میان اسپورتینگ و شالکه آلمان برای صعود به عنوان تیم دوم است. اسپورتینگ 7 امتیازی برای صعود باید چلسی را شکست دهد. نماینده پرتغال با تساوی هم صعود می نماید اگر شالکه 5 امتیازی نتواند در خانه ماریبور اسلوونی به فزونی برسد. از این رو شاله برای صعود باید ماریبور را شکست دهد و امیدوار باشد که اسپورتینگ ببازد. ماریبور سه امتیازی هم که هیچ شانسی برای صعود ندارد، در صورت شکست شالکه به عنوان تیم سوم گروه راهی لیگ اروپا می گردد.

رقابت برای سهمیه لیگ اروپا

معادلات در گروه H آسان تر از سایر گروه هاست چون صعود پورتوی 13 امتیازی به عنوان صدرنشین و شاختار دونتسک اوکراین با 8 امتیاز به عنوان تیم دوم مسجل شده است. به این ترتیب رقابت میان اتلتیک بیلبائوی اسپانیا و باته بوریسوف بلغارستان برای تصاحب رده سوم و سهمیه لیگ اروپا است. بیلبائوی 4 امتیازی اگر در خانه به باته بوریسوف نبازد سوم خواهد ماند.

برنامه کامل آخرین شب از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که همگی به صورت همزمان از ساعت 23:15 به وقت تهران برگزار می شوند به توضیح زیر است:

گروه E

بایرن مونیخ - زسکا مسکو

رم - منچسترسیتی

گروه F

آژاکس - آپوئل نیکوزیا

بارسلونا - پاری سن ژرمن

گروه G

چلسی - اسپورتینگ لیسبون

ماریبور - شالکه

گروه H

اتلتیک بیلبائو - باته بوریسوف

پورتو - شاختار دونتسک

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17355

به "فرصت آخر رم و من سیتی برای صعود و دوئل بارسا - PSG برای صدرنشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت آخر رم و من سیتی برای صعود و دوئل بارسا - PSG برای صدرنشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید