فیلم، تجمع ارتش و تجهیزات ترکیه در مرز سوریه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به دنبال اظهارات روز گذشته رئیس جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است.

فیلم، تجمع ارتش و تجهیزات ترکیه در مرز سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی اعلام روز گذشته (شنبه) رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص احتمال حمله قریب الوقوع به کردهای سوریه، آنکارا آغاز به استقرار تجهیزات در مرز سوریه کرده است.

شبکه روسی راشاتودی بر اساس تصاویر ویدئویی که در شبکه های اجتماعی و تلویزیون ملی ترکیه قرار گرفته، گزارش کرد که استقرار کاروان های نظامی در مرز سوریه، تأییدی بر اظهارات روز گذشته اردوغان بود که گفت آمادگی ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه در امتداد مرز سوریه نهایی شده است و همین امروز و فردا، احتمالاً عملیات علیه کردهای سوریه آغاز می شود.

شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه تأیید کرد که خودروهای نظامی و نظامیان به شهر مرزی آقچه قلعه در استان شانلی اورفه فرستاده شده اند.

چندین کلیپ ویدئویی منتشر شده در صفحه توییتر نیز کاروان هایی از چندین خودرو نظامی و اتوبوس های حامل نظامیان ترکیه را در حالی نشان می دهد که به سمت مرز سوریه در حرکت است.

گزارش ها و تصاویر ویدئویی همچنین نشان می دهد که بالگردها نیز تا حد زیادی در حریم هوایی نزدیک مرز سوریه فعال شده است.

آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

اردوغان طی سخنرانی در بیست ونهمین نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه خطاب به آمریکا گفت که زمان حرف زدن درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گذشته و ترکیه برای پاکسازی شرق فرات از عناصر تروریستی، خود دست به کار خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

پس از آن نیز، مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در صفحه توئیتر خود در پاسخ به سخنان امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در خصوص بروز یک جنگ فراگیر در شمال سوریه هشدار داد و گفت: نیروهای قَسَد به مکانیسم امنیتی ملزم و گام های لازم برای حفظ ثبات منطقه را بر می دارند، اما با این وجود در دفاع از خود و تبدیل هرگونه حمله ترکیه به یک جنگ فراگیر در مرزها تردید نمی کنیم. (جزئیات بیشتر)

م

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14998

به "فیلم، تجمع ارتش و تجهیزات ترکیه در مرز سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، تجمع ارتش و تجهیزات ترکیه در مرز سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید