لبنان، نشست ویژه مالی به ریاست میشل عون، عدم جمع بندی حریری برای ریاست دوباره دولت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع خبری لبنان از برگزاری نشست ویژه آنالیز وضعیت بانکی لبنان به ریاست رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

لبنان، نشست ویژه مالی به ریاست میشل عون، عدم جمع بندی حریری برای ریاست دوباره دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لبنانی، نشست آنالیز وضعیت بانکی لبنان در سایه تحولات اخیر به ریاست میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا در شرق بیروت برگزار گردید.

در این نشست علی حسن خلیل و منصور بطیش و سلیم جریصاتی وزیران دولت پیشبرد امور و رئیس بانک مرکزی و رئیس و اعضای سندیکای بانک های لبنان شرکت داشتند.

عدم جمع بندی حریری برای ریاست دوباره دولت

شبکه تلویزیونی المنار لبنان امروز شنبه به نقل از منابع مطلع خود خاطرنشان کرد که سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان هنوز موضع خود درباره ریاست دوباره بر دولت آینده را اعلام نکرده است.

سعد حریری نخست وزیر لبنان چندی پیش زیر فشار مردمی برای اصلاحات و رسیدگی به اوضاع معیشی خود و البته تحت فشارهای غربی ها و عربستان استعفا کرد.

در سطح میدانی نیز امروز تجمعات، تظاهرات و نشست هایی در تعدادی از مناطق لبنان برای تاکید بر لزوم رسیدگی به اوضاع اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد و انجام اصلاحات ریشه ای برگزار گردید.

منطقه حاصبیا و العرقوب شاهد نشستی برای آنالیز چالش ها و افق های آینده بود.

شهر صور نیز شاهد برگزاری تحصن اعتراض آمیز در میدان العلم بود.

تظاهراتی نیز از برابر کاخ دادگستری به سمت میدان ریاض الصلح شهر بیروت برگزار گردید و تظاهرات کنندگان خواستار دخالت نکردن قدرت سیاسی در امور قضایی و تصویب قوانینی برای تضمین استقلال دستگاه قضایی و بازخواست قضات مقصر و فاسد و انتشار همه اخبار مربوط به فساد شدند.

شماری از تظاهرات کنندگان نیز در برابر ورودی بانک لبنان در بیروت تجمع کردند. این تجمع در چارچوب تجمعات در برابر نهادها و ادارات رسمی برگزار گردید.

تجمع کنندگان هدف از حضور خودشان را در برابر ورودی بانک لبنان را اعمال فشار به حکومت برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی موجود دانستند.

همزمان از لبنان خبر می رسد که بنزین در بعضی از پمپ بنزین ها در بیروت و مناطق دیگر تمام شده است و مردم با مشکل روبرو شده اند.

در همین ارتباط، فادی ابوشقرا مسئول رسانه ای سندیکای نفت و گاز لبنان آدینه شب به شبکه تلویزیونی المنار گفت که تماس ها در جریان است و مشکل سوخت بسیار زور حل و فصل خواهد شد.

وی اضافه نمود: ما به نشست آینده خود با وزیر دارایی لبنان خوشبین هستیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17344

به "لبنان، نشست ویژه مالی به ریاست میشل عون، عدم جمع بندی حریری برای ریاست دوباره دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، نشست ویژه مالی به ریاست میشل عون، عدم جمع بندی حریری برای ریاست دوباره دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید