لیبی، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت شهر ترهونه از هفت محور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در حال پیشروی به سمت شهر استراتژیک ترهونه به عنوان مقر اصلی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در غرب این کشور هستند.

لیبی، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت شهر ترهونه از هفت محور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی پس از آزادسازی چند شهر از جمله دو شهر استراتژیک صبراته و صرمان، پیشروی به سمت ترهونه را شروع نموده و به دروازه های این شهر که 90 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتختی لیبی واقع شده است، رسیده اند.

خبرگزاری آناتولی در خبری فوری از شروع عملیات نظامی نیروهای دولت وفاق ملی در شهر ترهونه و بعضی محورهای طرابلس اطلاع داد.

طرح نیروهای دولت وفاق ملی بر پیشروی به ترهونه از هفت محور و محاصره شهر از چهار طرف شمال، جنوب، شرق و غرب و باز گذاشتن یک راه فرار در جنوب برای شبه نظامیان حفتر متکی است تا شهر را تخلیه نمایند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، عملیات نیروهای دولت وفاق ملی موسوم به طوفان صلح از هفت محور در شهر ترهونه اجرا می گردد که عبارتند از:

1-محور الزطارنه (شمال ترهونه)؛ این محور در شرق طرابلس در نزدیکی شهر القره بوللی (50 کیلومتری شرق طرابلس) واقع شده است که یکی از محورهای اصلی به شمار می رود که از چند ماه پیش شاهد درگیری است.

2-محور القره بوللی(شمال ترهونه)؛ به محور ساحلی نیز معروف است و گردان های شهر مصراته در آن حضور دارند و محور اصلی برای حمله نیروهای دولت وفاق ملی به ترهونه محسوب می گردد، روز شنبه(دیروز) نیروهای دولت وفاق ملی پیروزی هایی در این محور کسب نموده و پیروز شدند شبه نظامیان تیپ نهم وابسته به حفتر را از جنوب القره بوللی بیرون نمایند.

3-محور مسلاته(شرق ترهونه) به محور وادی تارغلات نیز معروف است و گردان هایی دو شهر زلتین و الخمس(شرق طرابلس) در آن مستقر هستند و به سمت منطقه الخضراء دروازه شرقی شهر ترهونه در حال پیشروی هستند.

4-محور غریان (جنوب غربی ترهونه)؛ از شهر غریان (100 کیلومتری جنوب طرابلس) به سمت منطقه فم ملغه امتداد یافته و دروازه غربی شهر ترهونه است و نیروهای دولت وفاق ملی تا کنون بر دروازه الویف واقع در میان ترهونه و شهرک العربان سیطره یافته اند.

5-محور طویشه (غرب ترهونه) از محورهای اصلی جنوب طرابلس است که در غرب فرودگاه قدیمی طرابلس واقع شده است و نیروهای السراج در کوشش هستند تا از این محور به سمت شهرک سوق السبت پیشروی نموده و خط امداد بین شهرک السبیعه و حی قصر بن غشیر در اطراف فرودگاه را مسدود نمایند.

6-محور المشروع (جنوب طرابلس) که یکی از خطرناک ترین محورهاست و نیروهای السراج سعی دارند از حمله به ترهونه استفاده نموده و شبه نظامیان الکانیات(ترهونه) را به عقب نشینی از این محور و بازگشت به دفاع از شهر خود وادار نمایند.

7-محور صلاح الدین (جنوب طرابلس)، این محور موازی با محور المشروع در جنوب طرابلس است که نیروهای دولت وفاق ملی پیشرفت هایی در آن محقق نموده اند و این شهر از نقاط ثقل اصلی حفتر در جنوب طرابلس محسوب می گردد.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29839

به "لیبی، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت شهر ترهونه از هفت محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت شهر ترهونه از هفت محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید